negleklipning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2008

birgittemarie

[citat]Ja de "eksperter" kan altså til tider være ret så irriterende og give en SÅ dårlig samvittighed. Læste i "Helse" at babyalarmen skulle placeres så langt væk fra barnets hovede som muligt og gerne i fodenden.....Hmmmmm hvordan klarer man lige det i en barnevogn?!??? Jeg har nu i over 7 mdr placeret den alarm lige over Julies hovede, og fik virkelig dårlig samvittighed da jeg læste at det var noget skidt Kh Helle - der stadig stiller babyalarmen ved hovedet - hvad gør i?[/citat] Åh nej dog! Man kan jo slet ikke eksistere, hvis man skal gøre alting rigtigt, når det hele tiden ændrer sig :'( What to do? Skal man helt holde op med at læse de dumme formodninger eller skal man flytte på ødegård i Sverige og leve af forhåndenværende bær og ulve :S Men babyalarm har vi ikke, så jeg gør ingenting, men rart at vide for mig, for vi skal til at have en, omend jeg heller ikke rigtigt ved, hvordan jeg skal anbringe den i fodenden af en voksipose (?) Og sur aberø# at læse den babyalarm-historie, når man har gjort det i 7-8 måneder :@ Men lad være at bekymre dig, for de babyalarmer har da efterhånden eksisteret i en del år og der er da vist ikke nogle, der har taget skade af det endnu... Kh Birgitte - nu på vej til at foretage mig noget konstruktivt: finde glasflasker på trendsales, for tør selvfølgelig ikke at bruge plastflasker længere nu >(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2008

Nadi

Jeg prøver at klippe Oliver's lige, men de ender med at blive ovale. For han fik engang betændelse i sin ene finger, fordi der sad noget negl og gnavede i hans finger :$ Så jeg prøver at få det helemd nu og det kan jeg kun hvis jeg klipper dem lidt ovale, og så bliver de klippet gdt ned. De vokser jo med lynets hast og han er begyndt at ta fat ved øjnene og kratte ned ad kinderne. Han krattede også engang sig selv til blods ved sin tissemand, så de skal bare godt ned! Skal faktisk have dem klippet imorgen, fik det ikke gjor idag. Hvordan har jeres mænd det med at klippe baby's negle?? Dennis har ikke gjort det endnu, han tør ikke. Han tror han klipper fingrene af Ollie :) Hvordan får jeg ham overbevist om at det gør han ikke? -Nadia

Anmeld

5. marts 2008

birgittemarie

Ha ha, det tør Michael heller ikke og jeg er også overbevist om, at det er bedst, han ikke nærmer sig lillepølsens fingre med en saks :)) De store mandehænder og deres lidne erfaring ud i negleklipning 8( Er du nu sikker på, at det er noget, du gerne vil overbevise ham om, at han godt kan? ;) Nova Maria har også revet sig selv til blods på næsen og kinderne og også mig mange gange. Jeg er glad for, at hun ikke har en tissemand at rive i, for så havde der ikke været meget tilbage af den nu. Hun har revet sig i ansigtet på den måde, du beskriver i lang tid efterhånden... Der er noget drama queen'sk over den gestus ;) Held og lykke med negleklipningen i morgen! Kh Birgitte

Anmeld

5. marts 2008

Nadi

[citat][f][småt]birgittemarie skriver:[/småt][/f] Ha ha, det tør Michael heller ikke og jeg er også overbevist om, at det er bedst, han ikke nærmer sig lillepølsens fingre med en saks :)) De store mandehænder og deres lidne erfaring ud i negleklipning 8( Er du nu sikker på, at det er noget, du gerne vil overbevise ham om, at han godt kan? ;) Nova Maria har også revet sig selv til blods på næsen og kinderne og også mig mange gange. Jeg er glad for, at hun ikke har en tissemand at rive i, for så havde der ikke været meget tilbage af den nu. Hun har revet sig i ansigtet på den måde, du beskriver i lang tid efterhånden... Der er noget drama queen'sk over den gestus ;) Held og lykke med negleklipningen i morgen! Kh Birgitte[/citat] Både og :D Bare engang imellem ville det være rart, f.eks idag var Oliver i bad imens jeg ikke var hjemme og det ville have været rart hvis Dennis lige kunne have gjort det. Tak, håber jeg husker det! Har truet med det i to dage nu :P

Anmeld

6. marts 2008

Anja

Hos os er det oftest min mand, der klipper negle på drengene. Han har bedst styr på at holde de små poders hænder og fødder fast, så der ikke klippes i andet end neglene :)

Tror vi klipper rundt langs kanten af fingeren.

Anmeld

6. marts 2008

Loggidut

klipper rundt...for som alle skriver...ellers bliver her et blodigt opgør....
og forresten klipper jeg hver anden dag (godt nok kun fingrene) for de vokser da som ind i h******

det er altså lidt vildt...i går klippede jeg dem...for der krattede hun mig om morgenen...men allerede under aftensmaden sad hun (med fuld overlæg) og krattede Christian...så han havde nogle store ridser...og ja så måtte pigen have skældud...med et højlydt nej...og lidt sød var hun nu...for hun bukkede stille hovedet...og så helt flov ud (det har jeg sgu aldrig set før) for bagefter at kigge op på mig...og direkte ind i øjnene....og så til sidst smile...hun vidste udmærket godt at hun fik skæld ud...men accepterede det...og stoppede faktisk med at kratte...kan det virkelig passe der er så meget forståelse i dem allerede nu?

Anmeld

6. marts 2008

Tikki

Jeg klipper så de følger hendes finger og gerne helt ned, for ellers river hun sig til blods. Har godt læst at de skal klippes lige over, men valgte at blæse på det. Det råd virker ikke for os.

Ang. babyalarm, så har jeg også læst det og den lægger jeg så ude i siden ovenpå voksien. Den har desværre ikke en clips, men ellers var den kommet ud på siden af vognen. Lige der kan jeg godt få lidt ondt i maven over, at jeg de første 2 måneder lod den stå ved hovedet, men så skulle jeg jo også få ondt i maven over, at min baby leger lige foran tv´et eller sidder med mig foran computeren eller synes det er sjovt at kigge ind i microen, mens mælken drejer rundt......og jeg tænker da også over det, men er kommet frem til, at man ikke kan undgå den stråling på noget tidspunkt alligevel......med mindre man flytter på ødegård og lever af bær og ulve, som du skriver :D.

Anmeld

6. marts 2008

birgittemarie

Tusind tak for alle jeres svar :)
Så er det i det mindste ikke kun mig, der lader mit barns fingernegle klippe som det passer mig.

...men så skulle jeg jo også få ondt i maven over, at min baby leger lige foran tv´et eller sidder med mig foran computeren eller synes det er sjovt at kigge ind i microen, mens mælken drejer rundt......og jeg tænker da også over det, men er kommet frem til, at man ikke kan undgå den stråling på noget tidspunkt alligevel......med mindre man flytter på ødegård og lever af bær og ulve, som du skriver .

Du har fuldstændig ret. Og vi lever jo nu engang i en tid og en verden fuld af alle former for stråling, så mon ikke vi også er evolveret til et stadie, hvor vi kan tåle lidt mere af det, end de kunne i stenalderen? Ellers er det i hvert fald på høje tid, at vi gør det og det kan vi da så gøre vores til (C)

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.