negleklipning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. marts 2008

birgittemarie

Altså. Nu har jeg igen og igen og igen læst, at jeg skal klippe babys negle lige over og jeg bliver ved at klippe dem så de følger fingerspidsen, fordi hun kradser så fælt.
Hvad gør I? Har nogle af jer oplevet af neglene groede ned i fingrene af slem-klipnings-grunden?
Kh Birgitte (?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2008

Juniors mor

Jeg klipper også så de følger fingerspidsen for ellers har hun kradsmærker i hele hovedet hele tiden:'(..... men jeg har egentlig lidt dårlig samvittighed over det, fordi der står alle steder at man SKAL klippe lige over..... Har endnu ikke oplevet at neglene er groet ned i fingrene.... Helle

Anmeld

5. marts 2008

Lise

Jeg klipper dem runde så han ikke kradser sig selv til blods...

Anmeld

5. marts 2008

birgittemarie

Så er jeg i hvert fald ikke alene med min dårlige samvittighed ;)

Anmeld

5. marts 2008

Helle30

Jeg klipper dem også efter buen. Jeg lader altid en lille bitte hvid kant tilbage, og så kan de jo ike gro ned i huden. Hvis man klipper dem lige over, bliver der da en syleskarp kant i hjørnerne, og så er det da klart, at de kan rive sig selv og deres udkårne til blods.

Hilsen Helle, som er ved at være godt træt af eksperter, der får en fed hyre for at prøve at give mig dårlig samvittighed.

Anmeld

5. marts 2008

BellaT

Også rundklipning her. Ellers ligner det at han har været i nærkontakt med katten8(.
Har aldrig hørt at de skal klippes lige over. Så jeg har klippet i lykkelig uvidenhed. Indtil nu;).

Knus fra Helle...

Anmeld

5. marts 2008

birgittemarie

Helle30 skriver:

Jeg klipper dem også efter buen. Jeg lader altid en lille bitte hvid kant tilbage, og så kan de jo ike gro ned i huden. Hvis man klipper dem lige over, bliver der da en syleskarp kant i hjørnerne, og så er det da klart, at de kan rive sig selv og deres udkårne til blods.

Hilsen Helle, som er ved at være godt træt af eksperter, der får en fed hyre for at prøve at give mig dårlig samvittighed.

Hæ, hæ Ja det kan der sgu være noget om ;) - den med eksperterne altså. Nøj, hvor kan man bare få nok af dem. Har f.eks. lige - efter at have forsvoret, jeg over hovedet ville læse noget som helst om det - rålæst alt, jeg kunne finde om Bisphenol A i plastflasker og er blevet så irriteret. Hvad skal jeg nu bruge det til efter at have ladet hende drikke af plastflasker i mange måneder? Hvorfor bliver sådan noget ikke fjernet fra markedet, hvis der er tvivl om sikkerheden?
Nå, sidespring, men svært træt af ikke at kunne vide alt om alt, så jeg helt og aldeles kan undgå at udsætte min øjesten for fare ;)

Anmeld

5. marts 2008

Susan1978

Her blir de også klippet så ikke han ligner en revet hankat.. for han river virkelig sig selv meget hvis ikke de er klippet helt ned..

har altid gjort det samme med Ea og hun har da ingen nedgroede negle.. :P

Susan

Anmeld

5. marts 2008

Juniors mor

[citat][f][småt]birgittemarie skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Helle30 skriver:[/småt][/f] Jeg klipper dem også efter buen. Jeg lader altid en lille bitte hvid kant tilbage, og så kan de jo ike gro ned i huden. Hvis man klipper dem lige over, bliver der da en syleskarp kant i hjørnerne, og så er det da klart, at de kan rive sig selv og deres udkårne til blods. Hilsen Helle, som er ved at være godt træt af eksperter, der får en fed hyre for at prøve at give mig dårlig samvittighed.[/citat] Hæ, hæ Ja det kan der sgu være noget om ;) - den med eksperterne altså. Nøj, hvor kan man bare få nok af dem. Har f.eks. lige - efter at have forsvoret, jeg over hovedet ville læse noget som helst om det - rålæst alt, jeg kunne finde om Bisphenol A i plastflasker og er blevet så irriteret. Hvad skal jeg nu bruge det til efter at have ladet hende drikke af plastflasker i mange måneder? Hvorfor bliver sådan noget ikke fjernet fra markedet, hvis der er tvivl om sikkerheden? Nå, sidespring, men svært træt af ikke at kunne vide alt om alt, så jeg helt og aldeles kan undgå at udsætte min øjesten for fare ;)[/citat] Ja de "eksperter" kan altså til tider være ret så irriterende og give en SÅ dårlig samvittighed. Læste i "Helse" at babyalarmen skulle placeres så langt væk fra barnets hovede som muligt og gerne i fodenden.....Hmmmmm hvordan klarer man lige det i en barnevogn?!??? Jeg har nu i over 7 mdr placeret den alarm lige over Julies hovede, og fik virkelig dårlig samvittighed da jeg læste at det var noget skidt :'( Kh Helle - der stadig stiller babyalarmen ved hovedet - hvad gør i?

Anmeld

5. marts 2008

Susan1978

Kh
Helle - der stadig stiller babyalarmen ved hovedet - hvad gør i?

tja hos os hænger den uden på kalechen.. altså i den der dims man trykker ned hvis den skal slås ned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.