Hvad ville I gøre ? (om amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. marts 2009

Anja

Jeg er totalt i tvivl om, hvad jeg skal/vil gøre.

Jeg ææælsker at amme og har hele tiden håbet at kunne amme Esther længere end Elias, der afviste brystet da han var 5 mdr og også fik suppl i flaske fra 3½ mdr.

Nu er Esther lige godt 5 mdr. I torsdags bed hun mig til blods ved amning og det gør stadig mega ondt. Et er at det gør ondt, for det heler jo på et tidspunkt, men jeg sidder bare hele tiden med frygten for at hun bider igen. Når jeg lægger hende til sidder jeg og kigger på hende hele tiden og så snart hun ikke sutter har jeg tendens til at stikke en finger i mundvigen på hende så hun slipper - for så bider hun jo ikke. Det er med andre ord hverken hyggeligt eller afslappet at amme hende mere. De to tænder hun har i undermunden er kommet ret langt op så det er et ordenligt hak hun giver.

Nu er det så jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Jeg har jo to muligheder må man sige, fortsætte med at amme og håbe at jeg genvinder "tilliden" til hende (lyder det forkert ?) eller jeg kan stoppe med at amme og give flaske.

Jeg har prøvet at give hende flaske en enkelt gang, hvor hun var sulten og så tog hun hurtigt 160 ml, så hun vil gerne tage flasken nu. Hvis det er flasken det ender med skal hun have profylac pga mulig mælkeallergi, så det koster jo bare kassen

Hvad ville I gøre ?

Ved det er min beslutning, men aner virkeligt ikke hvad jeg skal vælge. Kan se fordele og ulemper ved begge dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Rasmine

Du har da en mulighed mere, hvad med sådan en ammebrik?
Ved ikke hvordan de fungerer irl, men kunne da forestille mig de ville give dig en chance for at hele, desuden vil bid ikke føles så av?
Kh.

Anmeld

16. marts 2009

Joan ( Smallie )

Mebach skriver:

Du har da en mulighed mere, hvad med sådan en ammebrik?
Ved ikke hvordan de fungerer irl, men kunne da forestille mig de ville give dig en chance for at hele, desuden vil bid ikke føles så av?
Kh.

ja lige mine ord. Jeg bruger ammebrikker, gjorde det også med Niels og er aldrig blevet bidt, selv om han bed i brikken nogen gange.

Jeg vil prøve at købe sådan et par stykker og smække på og se hvad hun siger til det.

Joan.

PS hvis du har sprøgsmål om dem Anja så sender du bare en besked, så skal jeg se om jeg kan svare

Anmeld

16. marts 2009

Anja

Nu har jeg talt med lægen og fået en recept som giver tilskud så man får dækket 60 % af udgiften til Profylac - så nu er det i al fald ikke en voldsom dyr løsning med flaske.

Jeg skal på apoteket i dag for at købe mere Profylac, som vi jo bruger i grød og mos og som hun får af kop og så kan jeg jo se efter ammebrikker der.

Man køber vel ammebrikker på apoteket eller ?

Anmeld

16. marts 2009

Astrid P

Anja skriver:

Nu har jeg talt med lægen og fået en recept som giver tilskud så man får dækket 60 % af udgiften til Profylac - så nu er det i al fald ikke en voldsom dyr løsning med flaske.

Jeg skal på apoteket i dag for at købe mere Profylac, som vi jo bruger i grød og mos og som hun får af kop og så kan jeg jo se efter ammebrikker der.

Man køber vel ammebrikker på apoteket eller ?

Jeg kan også varmt anbefale ammebrikkerne, og ja, dem kan du købe på apoteket. Husk at de fåes i forskellige størrelser, det er lidt vigtigt at du finder de rette...

Held og lykke med dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.