Psoriasis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. marts 2009

Rasmine

Er der nogen der har det?
Det har gennem længere tid kløet en lille smule på ydersiden af mit ene knæ, samt været sårn nærmest husafskrabning/tørt der.
Idag, da jeg sad på potten, sad jeg og betragtede det, og så slog det mig; det er sgu da psoriasis.

HVA FANDEN???
Sgu da ikke mig, har aldrig døjet med noget som helst, hvad ender det ikke med???
Må hellere få ringet til lægen i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2009

Juniors mor

Eij hvor træls - er du sikker på, det er psoriasis??
Min Mor har det og er mest plaget af det i hovedbunden, men det er blevet værre med årene og har spredt sig. Det er vist nok arveligt - hendes far og min moster og kusine har det også - min søster og jeg har det heldigvis ikke (endnu....) og jeg håber sådan vi slipper!!
Øv- håber for dig, at det er noget andet mindre slemt........

Anmeld

16. marts 2009

Rasmine

Arhmen, jeg ved det ikke.
Smurte en FED creme på i aftes, meget af det, og idag er det bare lidt tør hus.
Smører ellers ben hver dag.
Vi har det ikke i familien.
Men det kunne godt ligne sådan noget.
Må hellere få bestilt en tid.

Anmeld

16. marts 2009

Juniors mor

ja så må du da lige have fat i doktor.manden...... . selvom der jo ikke er så meget at gøre HVIS det er psoriasis!!.....måske kan du få betalt en rejse til det døde hav og plaske rundt dernede en uges tid - men så skal du vis have merre end en klat på benet .....

Anmeld

16. marts 2009

bette

det lyder utrolig meget som mit børneeksem.. som også kommer i knæhaserne på mig..

så tror ikke du skal male fanden på væggen endnu.. hehe

men tag en snak med doktor manden..

Anmeld

16. marts 2009

heaven

ja så må du da lige have fat i doktor.manden...... . selvom der jo ikke er så meget at gøre HVIS det er psoriasis!!..... måske kan du få betalt en rejse til det døde hav og plaske rundt dernede en uges tid - men så skal du vis have merre end en klat på benet .....

man kan også "bare" tage en tur til Mariager Saltcenter, og bruge deres saltbad, det er ligesom det døde hav.- Bare husk at holde hovedet oven vande

Anmeld

16. marts 2009

Muffinmus

Jeg har det desværre.. lidt på det ene knæ, lidt på albue og småpletter rundt omkring...
Fik det først da jeg var 17, det blev behandlet vildt megfet og gik væk i flere år, så da jeg kom i forsvaret og holdt op med at tage sol fik jeg de her små pletter rundt omkring jeg ikke helt kan få væk....overvejer sgu at gå lidt i sol igen selv om det heller ikke er sundt.

Anmeld

16. marts 2009

Tikki

arhh tror du nu ikke det er lidt overdrevet Jeg har psoriasis i hovedbunden - heldigvis kun i en meget mild grad. Jeg har fået behandling med lys for nogle år siden og kan holde det nede med den rette shampoo. Har du set en med psoriasis- Tror du ikke det bare er tørre pletter, du har? Det kan man godt få - især hvis man ikke drikker nok.

Anmeld

17. marts 2009

ka li ja

hahahaha det lyder jo som om det er en farlig smitsom sygdom!!!
hele min familie har det i større eller midre grad. morten har det også, han har aldrig rigtig gjort noget ved det, men her i eksamens tiden fik han noget creme han kunne bruge, for der var det slemt!
cremeen man bruger er der vist hormoner i, så det er ikke noget man bare lige skal ha fordi man tror man har det.
tror det er find du bare smører med en fed creme her til at starte med for at se om det er noget der vidreudvikler sig...
jeg havde lidt på benene i sommer med 7-9-13 er der ingenting nu. så det er jo heller ikke til at vide om det bare var tør hud. selvom det mistænkeligt så ud som det min søster har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.