hurtig fødsel eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2012

FrkLarsen

Supermand skriver:

Hvad er en hurtig fødsel?

Er der fra første reglmæssig vee, eller?

Jeg ankom på fødegangen med vores første søn kl.4.45, og var 6 cm åben. Og fødte kl.8.56

Jeg ville også kalde din fødsel for en hurtig fødsel.

Jeg lå i fødsel i 17 timer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

Muffinmus

det kan man bare ikke rigtigt definere-)

For i princippet skal man jo tælle fra man er i aktiv fødsel, dvs +3 cm åben...men mnage ved jo ikke hvornår de er præcist det, heller ikke dig selv. Hvis du nu var 3 cm åben 8 timer før babyen kommer er det jo ikke en hurtig fødsel....

Men skal man definere ud fra de 3+ cm, så varede min første fødsel ingen tid for var slet ikke på noget tidspunkt oppe på 3 cm, mend trods 45 timers veer synes jeg jo selv jeg var i fødsel:-)

og skal man tælle på samme måde andne gng, så var jeg 3 cm åben og en time efter havde jeg født....så det er jo kun en times tid....

Men jeg tæller fra rigtig ve til fødsel.

Anmeld

28. januar 2012

Clisolka

Supermand skriver:

Jeg ankom på fødegangen med vores første søn kl.4.45, og var 6 cm åben. Og fødte kl.8.56

Jeg vil kalde din fødsel en hurtig fødsel 

Da jeg fik taget vandet var jeg 4 cm åben og fik den første ve ca 30 min. efter. Jeg havde ligget med veer i 15 timer da det blev besluttet at give mig et AKS. 

Anmeld

28. januar 2012

SukkerDronning

Jeg vil mene at jeg fødte hurtigt 3 timer og 41min fra FØRSTE ve Og det er mit første barn. Det kom også lidt bag på jordmoderen.

Men det er jo meget individuelt hvad folk mener er en hurtig fødsel og der er vist ingen definition på det Så det er vel hvad man selv føler..

Anmeld

29. januar 2012

morbibi

Supermand skriver:

Jeg synes det er et svært spørgsmål. Nogle går med regelmæssige veer i flere timer, uden at åbne sig og skal man så sige, at de ikke er i fødsel....... Nej, det synes jeg ikke er rimeligt. Andre får lidt veer og vandet går og så har de ikke nogen som helst veer det næste døgn..... Men nogle JM siger, at fødslen er igang, når vandet er gået, men problemet er, at ikke alle får veer deraf.
Jeg selv, har haft forskellige fødsler og jeg er gået ud fra, hvornår min første ve er startet, regelmæssig eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.