hurtig fødsel eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

Maria Sun

Hvad er en hurtig fødsel?

Er der fra første reglmæssig vee, eller?

Jeg ankom på fødegangen med vores første søn kl.4.45, og var 6 cm åben. Og fødte kl.8.56

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

KittyMaMa

Supermand skriver:

Hvad er en hurtig fødsel?

Er der fra første reglmæssig vee, eller?

Jeg ankom på fødegangen med vores første søn kl.4.45, og var 6 cm åben. Og fødte kl.8.56

Det ville jeg da kalde en hurtig fødsel, - de fines jo også i hurtigere udgave, men synes stadig det du beskriver går ind under kategorien `hurtig fødsel´. 

Men altså jeg bygger det ikke på noget videnskabligt, udover at jeg mener at have hørt at 12-14 timer  er ret almindelig længde for en fødsel... Var selv i gang i sammenlagt et døgn, - `rigtig fødsel´ ca 12-13 timer...

/Katja

Anmeld

28. januar 2012

Kit

Min fødsel varede 4 timer fra vandet blev taget, hvor jeg var 4 cm åben til Alberte var født. Fik vestorm og nåede ikke smertestillende andet end varmt vand.Vi fik at vide, at gik under hurtigt fødende og vi skal overveje hjemmefødsel næste gang.

Anmeld

28. januar 2012

4kløver

Jeg holder på ved første vee.

Anmeld

28. januar 2012

BabyMiracle <3

Nu har jeg ikke selv født

Men da min mor fødte mig tog det 33 minutter fra første ve, og til jeg var ude .. Og hun fødte normalt ..

Anmeld

28. januar 2012

A&F

Det var en hurtig fødsel . Mit vand gik 00.30, så startede veerne og jeg fødte 04.28. Det var også en hurtig fødsel ..

Anmeld

28. januar 2012

De3Guldklumper

begge mine fødsler har taget 2 1/2 time.

Anmeld

28. januar 2012

Kamulla

holder ved første ve... havde kun veer i 3 timer, og han er født 1 time og 15min efter jeg ankom på FG, og der var jeg kun 1 1/2 cm åben... 

nogle tæller fra aktiv fødsel som er 3-4cm.. men jeg personligt tæller fra første rigtige ve

Anmeld

28. januar 2012

Leonora

Min 2 fødsel tog 2 timer fra første lille ve til hun var ude... Tror det var extremt hurtigt.
Men vil helt sikkert sige at din fødsel også var hurtig.

Normalt åbner man sig ca 1 cm i timen som 1. Gangs fødende :-)
Du kan nok se frem til at føde meget hurtigt hvis du skal have flere børn :-)

Anmeld

28. januar 2012

Fenja09

Det tog mig lidt under 2 1/2 time, at føde Alberte. Fra min første ve og til hun var ude. Jeg åbnede mig fra 4 cm til 10 på ca. 25 min.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.