Høj musik skadeligt for bebs i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.604 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

mariesmavse92

Hej allesammen.

Jeg står og skal til en koncert i næste måned, hvor jeg vil være i uge 34 ca. Men er det uhensigtsmæssigt i forhold til vores lille pige i maven? Vil det være generende for hende med så høj musik?

Okay, okay jeg må frem med det, det er en Rammstein-koncert, jeg elsker virkelig Rammstein men hvis det ikke er så godt for hende med de MEGET høje lyde der kommer så vil jeg selvfølgelig sælge min billet.  

Har virkelig brug for at høre jeres mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

KittyMaMa

mariesmavse92 skriver:

Hej allesammen.

Jeg står og skal til en koncert i næste måned, hvor jeg vil være i uge 34 ca. Men er det uhensigtsmæssigt i forhold til vores lille pige i maven? Vil det være generende for hende med så høj musik?

Okay, okay jeg må frem med det, det er en Rammstein-koncert, jeg elsker virkelig Rammstein men hvis det ikke er så godt for hende med de MEGET høje lyde der kommer så vil jeg selvfølgelig sælge min billet.  

Har virkelig brug for at høre jeres mening!

Altså uden at kunne dokumentere noget videnskabligt, så tror jeg sagtens du kan tage afsted. Da jeg ventede min første var jeg til flere koncerter, og her i min nuværende graviditet har jeg godt nok også været afsted nogle gange. I går var jeg inde og høre Tim Christensen, og jeg har en uge til termin. Og jeg fornæmmede altså ikke bebs blev stresset eller noget, lå bare stille med lidt puf ind imellem...

Jeg tror meget det afhænger af at du har det godt, og bebs kan mærke at du hygger dig, - altså at de høje lyde ikke betyder farer. 

Min søster hører også musik i den genre du er ovre i, og hun har også været til koncert med bebs i maven, uden der var noget at mærke - vi har dog begge børn i dag der er meget glade for musik!

God fornøjelse! 

/Katja

Anmeld

27. januar 2012

Dot D

Jeg kunne forestille mig, at hvis du er vil med det musik, så har den lille nok hørt det før Så det sker der ikke noget ved, lad nu bare være med at stille dig lige foran scenen, højttalerne eller lige der, hvor den andet publikum er mest vild... 

Så skal du nok få en god koncert

Jeg var også til Randers Uge(til flere koncerter) i den første graviditet, og hun sparkede bare med på musikken

Rigtig god koncert

Anmeld

27. januar 2012

Muhmi

Vil i hvert fald ikke anbefale at du står tæt på scenen og slet ikke til Rammstein... Bassen kan virkelig slå én ud næsten... Og selvfølgelig skal du undgå det pga. moshere... Så op på siddepladserne med dig og så vil jeg mene at dig og baby, sagtens kan have en hyggelig koncert sammen

Anmeld

27. januar 2012

lio

Dot D skriver:

Jeg kunne forestille mig, at hvis du er vil med det musik, så har den lille nok hørt det før Så det sker der ikke noget ved, lad nu bare være med at stille dig lige foran scenen, højttalerne eller lige der, hvor den andet publikum er mest vild... 

Jeg var også til Randers Uge(til flere koncerter) i den første graviditet, og hun sparkede bare med på musikken

Rigtig god koncert

Anmeld

27. januar 2012

Annana89

OT: ihhhhh hvor er det snyd du skal til ramstein!!! Jeg ville SÅ gerne til den koncert!! Vi er helt vilde med dem herhjemme!!

Men tror heller ikke du skal være nervøs for bebse så længe ti som de andre skriver, holdet dig i en lidt mere sikker zone! 

God koncert! Hilsen fra en det er ret missundelig

Anmeld

27. januar 2012

Father

Nej, det er ikke skadeligt.

Det er faktisk pisse godt for barnet, der jo reelt er sanseberøvet, mens det er i fosterstadiet.

Anmeld

27. januar 2012

mariesmavse92

KittyMaMa skriver:

Altså uden at kunne dokumentere noget videnskabligt, så tror jeg sagtens du kan tage afsted. Da jeg ventede min første var jeg til flere koncerter, og her i min nuværende graviditet har jeg godt nok også været afsted nogle gange. I går var jeg inde og høre Tim Christensen, og jeg har en uge til termin. Og jeg fornæmmede altså ikke bebs blev stresset eller noget, lå bare stille med lidt puf ind imellem...

Jeg tror meget det afhænger af at du har det godt, og bebs kan mærke at du hygger dig, - altså at de høje lyde ikke betyder farer. 

Min søster hører også musik i den genre du er ovre i, og hun har også været til koncert med bebs i maven, uden der var noget at mærke - vi har dog begge børn i dag der er meget glade for musik!

God fornøjelse! 

/Katja

Tusind tak for dit svar! Når både du og din søster har gode erfaringer med det, tør jeg da også prøve det en enkelt gang så  og ja det er sikkert rigtigt at hun kan mærke om jeg har det godt med det eller ej, så jeg vil prøve ikke at blive for urolig for hende derinde  tusind tak!

Anmeld

27. januar 2012

mariesmavse92

Dot D skriver:

Rigtig god koncert

Nej nej nej jeg vil slet ikke engang udsætte mig selv for den ballade der må være lige foran scenen  kan forestille mig det bliver ret vildt... men tusind tak for dit svar, jeg er langt mere rolig nu  og tak, jeg tror nok den bliver god 

Anmeld

27. januar 2012

Zeus

mariesmavse92 skriver:

Tusind tak for dit svar! Når både du og din søster har gode erfaringer med det, tør jeg da også prøve det en enkelt gang så  og ja det er sikkert rigtigt at hun kan mærke om jeg har det godt med det eller ej, så jeg vil prøve ikke at blive for urolig for hende derinde  tusind tak!

Du skal bare være opmærksom på, at hun godt være træt det næste døgns tid, og sikkert vil sove mere end normalt, og du kan måske også mærke mindre liv.. Men det er bare ren og skær træthed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.