Hvordan sparer man op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

grinny

jeanett1988 skriver:

Min kæreste og jeg er selv på SU og har nu et barn på 2 måneder. Vi ville også gerne have været på ferie i sommers, og havde egentlig fået sparet nok penge op til en forlænget weekend i Prag (Inden jeg fandt ud af at jeg var gravid) - Men i stedet blev pengene brugt på udstyr til Melissa's ankomst.

VI havde så et vennepar som skulle til Mallorca, så vi fik lov at låne deres hus mens de var på Mallorca mod at vi passede deres katte. Selvom det ikke var mere end 10 km væk fra vores lejlighed, og selvom vi havde ansvar overfor kattene var det virkelig det hele værd. Vi fik rigtig meget ud af det, og var nærmest fyldt med ny energi da vi kom hjem Ellers har vi de andre år været med vores forældre på ferie.

Men kender i ikke nogen som har et sommerhus i kan låne, eller på en eller anden måde har forbindelse til nogen som har et sommerhus/ferielejlighed i kan få billigere eller låne?

Det lyder da også mega hyggeligt. Vi kender desværre ikke nogen der skal på ferie, vi heller ikke nogen der ejer eller kender nogen som ejer et sommerhus.. 

Men tror jeg vil tage en tur i banken imorgen og snakke med hende om hvad vi kan gøre anerledes og måske aftale med hende at vi sparer så meget op som overhovedet muligt og så kan vi måske låne resten.. Det sker jo ikke noget ved at snakke med hende om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Kofoed.

Nu kender jeg ikke jeres budget, men her er nogle forslag:

Skift til et billigere mobil abonnement (fx oister)
(har i gode smartfons) opsig jeres internet
Få en mindre tv pakke eller billigere leverandør
Lad være med at købe lotto og blade osv
Undgå slik og smøger
Tag ud til forældrene og spise oftere (de vil tit hente deres børn)
Find billigere alternativer på jeres fast udgifter, såsom forsikringer
Brug penge med endnu mere omtanke
Sluk på stikkontakten og sluk lyset når i ikke er i rummet
Skru lidt ned for varmen og evt forkort varme sæsonen

Håber du kunne bruge noget af det. Held og lykke

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Kofoed. skriver:

Nu kender jeg ikke jeres budget, men her er nogle forslag:

Skift til et billigere mobil abonnement (fx oister)
(har i gode smartfons) opsig jeres internet
Få en mindre tv pakke eller billigere leverandør
Lad være med at købe lotto og blade osv
Undgå slik og smøger
Tag ud til forældrene og spise oftere (de vil tit hente deres børn)
Find billigere alternativer på jeres fast udgifter, såsom forsikringer
Brug penge med endnu mere omtanke
Sluk på stikkontakten og sluk lyset når i ikke er i rummet
Skru lidt ned for varmen og evt forkort varme sæsonen

Håber du kunne bruge noget af det. Held og lykke

Tusind tak for dit svar

Det er ting som der er blevet gennemgået nøje og det eneste der mangler er at jeg kvitter smøgerne, men det er nemmere sagt end gjort  men men men.. Det skal nok komme

Anmeld

26. januar 2012

baby-kom-nu

Ved ikke om det kan bruges, men prøv at kig på den her side

http://1001-sparetips.dk/tag/gratis-ferie/

Der er forskellige tips til, hvordan man kan få en billig ferie  Ku' jo være der var noget der kunne bruges, eller måske give inspiration til noget andet

Anmeld

26. januar 2012

Kofoed.

grinny skriver:

Tusind tak for dit svar

Det er ting som der er blevet gennemgået nøje og det eneste der mangler er at jeg kvitter smøgerne, men det er nemmere sagt end gjort  men men men.. Det skal nok komme

Men bliver de kvittet, så bruger du altså pengene på mad i starten, det er ufatteligt, hvor meget man æder når man lige er sporet på rygning. Stoppede for lidt over et år siden, men var da også gravid (med tvillinger), så det kan måske også påvirke det lidt.

Har du skåret ned i dem? Prøv i en uge, at tage en smøg mindre om dag og så ugen efter endnu en mindre og så videre og når du er på 5 om dag, så tag mentol i stedet, det gør det nemmere at stoppe, når du så kommer til dagen for stoppet, så skal du bare ryge igennem 25-30 smøger. De efterfølgende dage, skal du max ryge en smøg, så sent som muligt, bare for at tage de værste abstinenter, efter tre-fire dage, så er der ikke fysisk behov længere. (det sidste var i hvert fald, hvad jeg gjorde)

Anmeld

26. januar 2012

grinny

baby-kom-nu skriver:

Ved ikke om det kan bruges, men prøv at kig på den her side

http://1001-sparetips.dk/tag/gratis-ferie/

Der er forskellige tips til, hvordan man kan få en billig ferie  Ku' jo være der var noget der kunne bruges, eller måske give inspiration til noget andet

Tusind tak, jeg vil kigge med det samme

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Kofoed. skriver:

Men bliver de kvittet, så bruger du altså pengene på mad i starten, det er ufatteligt, hvor meget man æder når man lige er sporet på rygning. Stoppede for lidt over et år siden, men var da også gravid (med tvillinger), så det kan måske også påvirke det lidt.

Har du skåret ned i dem? Prøv i en uge, at tage en smøg mindre om dag og så ugen efter endnu en mindre og så videre og når du er på 5 om dag, så tag mentol i stedet, det gør det nemmere at stoppe, når du så kommer til dagen for stoppet, så skal du bare ryge igennem 25-30 smøger. De efterfølgende dage, skal du max ryge en smøg, så sent som muligt, bare for at tage de værste abstinenter, efter tre-fire dage, så er der ikke fysisk behov længere. (det sidste var i hvert fald, hvad jeg gjorde)

Det kunne da være jeg skulle prøve det. Det lyder som en god måde at gøre det på, for det med at stoppe fra den ene dag til den anden det går simpelthen ikke

Anmeld

26. januar 2012

Kofoed.

grinny skriver:

Det kunne da være jeg skulle prøve det. Det lyder som en god måde at gøre det på, for det med at stoppe fra den ene dag til den anden det går simpelthen ikke

Det gør det nemlig ikke, men lige tage de abstinenter når de er så slemme, at man næsten ikke kan fungere mere, det er bare skønt.

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Kofoed. skriver:

Det gør det nemlig ikke, men lige tage de abstinenter når de er så slemme, at man næsten ikke kan fungere mere, det er bare skønt.

Ja, det samler lige alle brikkerne 

Selvom det lyder tosset, så er det altså svært at få en hverdag til at køre hvis man bare lige holder helt op

Anmeld

26. januar 2012

Kofoed.

grinny skriver:

Ja, det samler lige alle brikkerne 

Selvom det lyder tosset, så er det altså svært at få en hverdag til at køre hvis man bare lige holder helt op

Jeg "stoppede" på en torsdag, så fredag kunne jeg lige klare at tage i skole, lørdag og søndag var jeg alene hjemme, så det gik faktisk skide godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.