Hvordan sparer man op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

grinny

Ja okay, måske en lidt underlig overskrift fordi man kan jo bare lægge penge tilside 

Men situationen er sådan at vi begge er på SU, men pga. en masse ting som der er sket har vi altså bare brug for at komme væk. Min kæreste har haft en dep. i over et år nu og selv hans psykiater siger han har godt af en rejse hvor han bare kan stresse af!

Vi kunne aldrig finde på at tage et express lån - never ever!!

Vi har gået med tanken om at låne penge til rejsen af banken, men også dette er en dum tanke, da vi bagefter bare kommer til at have et større lån!

Men hvad gør man når man er på SU, men på ingen måde kan have et job efter skole?

Vi vil gerne snart afsted, da vi ønsker at komme afsted inden vi får børn - men jeg synes ikke fremtiden ser lys ud når det kommer til pengene!

Hvad har i andre gjort? Har i prøvet at tage et lån i banken til en rejse? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Mum33

Det har vi aldrig gjort. Her er rejser en luksus som vi først har fået efter vi blev færdiguddannede for 4 år siden.

Vi var heldige at mine forældre var søde til at tage os med. Men hvis I er på SU har I jo mulighed for, at tage afsted fra den ene dag til den anden, så hvad med noget afbudsrejse - det er noget billigere?

Men hvis det er for at stresse af, hvad s¨med at låne et sommerhus eller lign. i stedet for?

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Nordjyden skriver:

Det har vi aldrig gjort. Her er rejser en luksus som vi først har fået efter vi blev færdiguddannede for 4 år siden.

Vi var heldige at mine forældre var søde til at tage os med. Men hvis I er på SU har I jo mulighed for, at tage afsted fra den ene dag til den anden, så hvad med noget afbudsrejse - det er noget billigere?

Men hvis det er for at stresse af, hvad s¨med at låne et sommerhus eller lign. i stedet for?

Vi har overvejet afbudsrejser, men synes det er så forvirrende at finde rundt i? Men det er måske bare mig 

Problemet med sommerhus er, at det faktisk næsten bliver lige så dyrt fordi der vil komme transport oven i, og da vi ikke har bil vil det blive med det offentlig transport, og det er faktisk dyre end at flye et eller andet sted hen

Anmeld

26. januar 2012

*Sofie*

grinny skriver:

Ja okay, måske en lidt underlig overskrift fordi man kan jo bare lægge penge tilside 

Men situationen er sådan at vi begge er på SU, men pga. en masse ting som der er sket har vi altså bare brug for at komme væk. Min kæreste har haft en dep. i over et år nu og selv hans psykiater siger han har godt af en rejse hvor han bare kan stresse af!

Vi har gået med tanken om at låne penge til rejsen af banken, men også dette er en dum tanke, da vi bagefter bare kommer til at have et større lån!

Men hvad gør man når man er på SU, men på ingen måde kan have et job efter skole?

Vi vil gerne snart afsted, da vi ønsker at komme afsted inden vi får børn - men jeg synes ikke fremtiden ser lys ud når det kommer til pengene!

Jeg ved ikk helt om det er det her svar du søger...men jeg sparer op via min budgetkonto.
Alt ryger ind på den...min løn, børnepenge osv. Og derfra bliver der så taget til rådighedsbeløbet og til børneopsparingerne hver måned. Det der så ikk bliver brugt, bliver bare stående.
Jeg ska selv ud og rejse med Malou og nogle veninder til sommer, og det blir der råd til pga budgetkontoen og pga den måde jeg får tingene til at hænge sammen på

Anmeld

26. januar 2012

Rebecca55

grinny skriver:

Lån er selvfølgelig det sidste man skal vælge. Men hvis det kommer der til, er et studielån det billigste man kan tage så vidt jeg ved. Ellers må i gennemgå jeres budget og finde steder hvor i kan spare og lægge penge til side.

Anmeld

26. januar 2012

grinny

*Sofie* skriver:

Jeg ved ikk helt om det er det her svar du søger...men jeg sparer op via min budgetkonto.
Alt ryger ind på den...min løn, børnepenge osv. Og derfra bliver der så taget til rådighedsbeløbet og til børneopsparingerne hver måned. Det der så ikk bliver brugt, bliver bare stående.
Jeg ska selv ud og rejse med Malou og nogle veninder til sommer, og det blir der råd til pga budgetkontoen og pga den måde jeg får tingene til at hænge sammen på

Vi har også en budgetkonto, vi kan bare ikke sparer op på den da den går i 0 hvert år, forstået på den måde at det der bliver sat ind, passer med de penge som der skal bruges. Vi kan selvfølgelig godt sætte flere penge ind på den, men så kan vi så heller ikke leve 

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Rebecca55 skriver:

Lån er selvfølgelig det sidste man skal vælge. Men hvis det kommer der til, er et studielån det billigste man kan tage så vidt jeg ved. Ellers må i gennemgå jeres budget og finde steder hvor i kan spare og lægge penge til side.

Vi har allerede i forvejen et studielån - begge to, men det rækker stadig kun lige til sidst på måneden. 

Vi har prøvet at sparer der hvor vi kan. Vi bruger 2000 kr. om måneden på mad + dyr + alt andet man nu lige bruger i hjemmet og vi kan ikke sætte beløbet længere ned. 

Det er bare så øv  Vi vil så gerne afsted, men tror desværre der kommer til at gå nogle år inden vi kan

Anmeld

26. januar 2012

Giraffen

grinny skriver:

Jeg ville udnytte at man som studerende har 3 måneders sommerferie - hvis I vil ud og rejse så brug den sommerfeire på at tjene en masse penge og så spar af dem :-)

Ellers kan man nogle steder vælge at arbejde som vikar - så kan det jo være alt fra 2 timer om ugen til 2 timer om måneden 

Anmeld

26. januar 2012

grinny

Giraffen skriver:

Jeg ville udnytte at man som studerende har 3 måneders sommerferie - hvis I vil ud og rejse så brug den sommerfeire på at tjene en masse penge og så spar af dem :-)

Ellers kan man nogle steder vælge at arbejde som vikar - så kan det jo være alt fra 2 timer om ugen til 2 timer om måneden 

Problemet er bare at der intet arbejde er at hente her hvor vi bor  Jeg har søgt uafbrudt siden jeg startede og det var i '09.. Men der er bare ingen steder de kan bruge en over 18! 

Anmeld

26. januar 2012

jeanett1988

grinny skriver:

Min kæreste og jeg er selv på SU og har nu et barn på 2 måneder. Vi ville også gerne have været på ferie i sommers, og havde egentlig fået sparet nok penge op til en forlænget weekend i Prag (Inden jeg fandt ud af at jeg var gravid) - Men i stedet blev pengene brugt på udstyr til Melissa's ankomst.

VI havde så et vennepar som skulle til Mallorca, så vi fik lov at låne deres hus mens de var på Mallorca mod at vi passede deres katte. Selvom det ikke var mere end 10 km væk fra vores lejlighed, og selvom vi havde ansvar overfor kattene var det virkelig det hele værd. Vi fik rigtig meget ud af det, og var nærmest fyldt med ny energi da vi kom hjem Ellers har vi de andre år været med vores forældre på ferie.

Men kender i ikke nogen som har et sommerhus i kan låne, eller på en eller anden måde har forbindelse til nogen som har et sommerhus/ferielejlighed i kan få billigere eller låne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.