Hjælp - hvad gør jeg her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

AnnaK89

Jeg har lige idag består min eksamen på modul 2, som sygeplejerske. Men da jeg var inde og få min karakter, brød jeg helt sammen! Jeg tudbrølede  Og der gik det bare op for mig, at det ikke er det jeg vil og er motiveret for.

Jeg har været rigtig presset til, at tage denne uddannelse af både min mand og svigerfamilie og det at jeg gik med til det, bider mig bare i r**** nu 

Jeg har altid brændt for engelsk og min drøm var at læse engelsk på universitet - men da det ikke kan lade sig gøre, så lagde jeg det på hylden.

Men nu kan jeg bare mærke at det trækker mere og mere i mig. Så nu overvejer jeg læreuddannelsen og så blive engelsklære

Jeg ved at jeg vil elske faget, for det har jeg altid gjort.

Nu er mit spørgsmål så - jeg er pt. gravid og har termin sidst i juni, jeg er gift og studiet starter i sep. 

Hvad skal jeg lave indtil da, og hvordan med økonomien?

Min lære mente idag at det kunne være en ide for mig at gå på orlov, for at samle mit hoved (har været under meget stort pres med min handicappede datter og det har fyldt meget ) - hvordan fungere det? Og kan jeg være på orlov til jeg starter på den nye uddannelse i sep?

Jeg tager ikke selv barsel, det var meningen at sommerferien skulle bruges som min barsel, så jeg kunne fortsætte med den samme klasse igen efter ferien, men det er jo ikke situationen mere. 

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

AnnaK89

Op. 

Anmeld

26. januar 2012

dpb

Altså umiddelbart vil jeg mene du skal springe ud i det Tag lærer uddannelsen, hvis i kan klare det økonomisk Hvis det er engelsklærer du brænder for, syntes jeg det er det du skal gå videre med, for ellers tror jeg simpelthen du kører sur i det andet og dermed får/tager en uddannelse du alligevel aldrig har tænkt dig at bruge

Hvordan og hvorledes med økonomi indtil da skal jeg desværre ikke gøre mig klog på... går selv om at få mulighed for at tage drømmeuddannelsen, men pt. er SU ikke en mulighed herhjemme

Hvordan med opbakning fra din mands side ?? tænker mere nu når du har følt dig presset fra hans og svigerfamiliens side til at tage den anden udd.??

Krydser for det bedste

Qnuz

Anmeld

26. januar 2012

AnnaK89

dpb skriver:

Altså umiddelbart vil jeg mene du skal springe ud i det Tag lærer uddannelsen, hvis i kan klare det økonomisk Hvis det er engelsklærer du brænder for, syntes jeg det er det du skal gå videre med, for ellers tror jeg simpelthen du kører sur i det andet og dermed får/tager en uddannelse du alligevel aldrig har tænkt dig at bruge

Hvordan og hvorledes med økonomi indtil da skal jeg desværre ikke gøre mig klog på... går selv om at få mulighed for at tage drømmeuddannelsen, men pt. er SU ikke en mulighed herhjemme

Hvordan med opbakning fra din mands side ?? tænker mere nu når du har følt dig presset fra hans og svigerfamiliens side til at tage den anden udd.??

Krydser for det bedste

Qnuz

Jeg har ikke snakket så meget med ham om det endnu - så ved faktisk ikke rigtig hvordan han reagere

Jeg vil rigtig gerne have den uddannelse og jeg ved jeg køre surt i den anden.

Har lige fundet ud af at SU ikke er muligt under orlov, så det er ikke en mulighed.
Så tænker at jeg måske skal optimere mine fag og så se om jeg kan få en bedre karakter på med nogle HF enkeltfag?

Anmeld

26. januar 2012

Zeus

AnnaKJ skriver:

Jeg har ikke snakket så meget med ham om det endnu - så ved faktisk ikke rigtig hvordan han reagere

Har lige fundet ud af at SU ikke er muligt under orlov, så det er ikke en mulighed.
Så tænker at jeg måske skal optimere mine fag og så se om jeg kan få en bedre karakter på med nogle HF enkeltfag?

Hvis du i forvejen har en gymnasiel udd. så mener jeg, at du skal betale fuld pris, for at tage nogen af fagene igen Og det er mellem 20.000-30.000 kr vi snakker om - pr. fag.

Anmeld

26. januar 2012

AnnaK89

Zeus skriver:

Hvis du i forvejen har en gymnasiel udd. så mener jeg, at du skal betale fuld pris, for at tage nogen af fagene igen Og det er mellem 20.000-30.000 kr vi snakker om - pr. fag.

Jamen det har jeg ikke.
Jeg har kun enkeltfag fra VUC - men adgangskravene for min uddannelse kræver en karakter på min. 7 i dansk på A niveau og jeg har kun 4.

Anmeld

26. januar 2012

Zeus

AnnaKJ skriver:

Jamen det har jeg ikke.
Jeg har kun enkeltfag fra VUC - men adgangskravene for min uddannelse kræver en karakter på min. 7 i dansk på A niveau og jeg har kun 4.

Så skulle der ikke være noget problem Jeg fik bare et brev fra skolen da jeg startede, om at jeg skulle skrive under på, at jeg ikke havde en gym. udd. i forvejen, for ellers kom det til at koste mere end de 450 kr jeg giver pr fag nu... Jeg blev godt nok chokeret da jeg så de reelle priser

Anmeld

26. januar 2012

twinboys

Du skal gøre det du brænder for... Engelsk...

Anmeld

27. januar 2012

Frk.Skruk

AnnaKJ skriver:

Jeg har lige holdt 6 måneders orlov fra sygeplejerske uddannelsen - og jeg får fuld SU..

Så man kan godt få SU selvom man holder orlov ..

Tal med studievejlederen på din skole, det kan være at h*n kan hjælpe dig, hvis du forklarer din situation - du kan højst få et nej ..

Håber for dig at det kan lade sig gøre - så du kommer til at læse engelsk

Anmeld

27. januar 2012

klmf

Frk.Skruk skriver:

Jeg har lige holdt 6 måneders orlov fra sygeplejerske uddannelsen - og jeg får fuld SU..

Så man kan godt få SU selvom man holder orlov ..

Tal med studievejlederen på din skole, det kan være at h*n kan hjælpe dig, hvis du forklarer din situation - du kan højst få et nej ..

Håber for dig at det kan lade sig gøre - så du kommer til at læse engelsk

HVordan kan det egentlig lade sig gøre (udover barselsorlov)? Hvis man er på orlov er man jo ikke studieaktiv og dermed burde man jo ikke være berettiget til SU?? Hmmm, kan ikke lige greje den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.