Min søster og min graviditet.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. marts 2009

Anonym trådstarter

Argg, tøser, det var SÅ hårdt at fortælle min søster at jeg er gravid igen....

Sagen er at hun og kæresten har arbejdet ret længe på sagen uden held. Dvs hun har været gravid i kort tid inden hun havde en sa i uge 7-8. Kæresten har en lille søn fra tidligere forhold, så han kan godt......

Min søster har, modsat mig, altid ønsket sig (mange) børn, men har bare skulle kysse mange frøer inden hun fandt manden.

Hun er såååå glad på mine vegne, elsker og låner tit sine nevøer, men jeg er ret bekymret for hende, faktisk.

Sagen er, at hun som ung har haft klamydia som blev opdaget tilfældigt og som hun havde gået længe med uden at ane noget. Jeg har ikke talt med hende om det, men der er jo noget med man kan blive steril efter sådan en omgang. Nogle der ved noget?

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, jeg har bare en knude i maven af tristhed på hendes vegne, fordi jeg elsker hende og ønsker hun skal opleve alt det fantastiske som jeg har og forhåbentlig skal opleve igen.

Tak fordi du læste med.

Hilsen en bekymret storesøster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2009

Anonym trådstarter

Argg, tøser, det var SÅ hårdt at fortælle min søster at jeg er gravid igen....

Sagen er at hun og kæresten har arbejdet ret længe på sagen uden held. Dvs hun har været gravid i kort tid inden hun havde en sa i uge 7-8. Kæresten har en lille søn fra tidligere forhold, så han kan godt......

Min søster har, modsat mig, altid ønsket sig (mange) børn, men har bare skulle kysse mange frøer inden hun fandt manden.

Hun er såååå glad på mine vegne, elsker og låner tit sine nevøer, men jeg er ret bekymret for hende, faktisk.

Sagen er, at hun som ung har haft klamydia som blev opdaget tilfældigt og som hun havde gået længe med uden at ane noget. Jeg har ikke talt med hende om det, men der er jo noget med man kan blive steril efter sådan en omgang. Nogle der ved noget?

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, jeg har bare en knude i maven af tristhed på hendes vegne, fordi jeg elsker hende og ønsker hun skal opleve alt det fantastiske som jeg har og forhåbentlig skal opleve igen.

Tak fordi du læste med.

Hilsen en bekymret storesøster.

Anmeld

13. marts 2009

Mikkelmusen

Det er rigtig nok at man kan blive steril. Men så vidt jeg kan forstå er der ingen der aner hvor længe hun har haft det, så det er jo svært for læger osv at sige noget om hvor meget betydning det kan have. Jeg har haft det, og der gik et par mdr før jeg opdagede det. Jeg var også død-nervøs for at jeg ikke kunne få børn.

Hvor længe har de prøvet?

Anmeld

13. marts 2009

Anonym trådstarter

Mikkelmusen skriver:

Det er rigtig nok at man kan blive steril. Men så vidt jeg kan forstå er der ingen der aner hvor længe hun har haft det, så det er jo svært for læger osv at sige noget om hvor meget betydning det kan have. Jeg har haft det, og der gik et par mdr før jeg opdagede det. Jeg var også død-nervøs for at jeg ikke kunne få børn.

Hvor længe har de prøvet?

Jeg tror de seriøst og intensivt har prøvet 1/2 år, men inden da ved jeg at der har været svipsere, som altså ikke blev til noget...

Hvor er det dog positivt du snildt kunne få barn (børn ;-) alligevel....

Anmeld

13. marts 2009

Anja

Jeg kan godt forstå din bekymring. Jeg har selv skulle fortælle min søster 2 gange at jeg var gravid velvidende at hun inderligt ønskede at det var hende, der var gravid. Det var ikke fedt. Hun endte dog med to dejlige adoptivbørn i stedet for biobørn

Men altså, ½ år er jo ikke længe at have prøvet. Der gik ½ år før jeg var gravid med Elias .....

Anmeld

13. marts 2009

Mie A

Kan også godt forstå dine følelser... min svigerinde og hendes mand havde også prøvet i mange år, så da vi for trejde gang skulle fortælle at vi var gravide... ja, der var det meget svært af få sagt. Heldigvis var reaktionen god, da de selv lige havde opdaget at de var gravide - og nu har de en dejlig søn!

Men et halvt år er ikke så længe... det tog os 1 år, de to første gange at blive gravide. Men jeg har nu 3 børn og har også haft klamydia da jeg var teenager - så her var det ingen hindring. Heldigvis.

Anmeld

13. marts 2009

Mikkelmusen

Anonym skriver:

Jeg tror de seriøst og intensivt har prøvet 1/2 år, men inden da ved jeg at der har været svipsere, som altså ikke blev til noget...

Hvor er det dog positivt du snildt kunne få barn (børn ;-) alligevel....

Et halvt år, sådan seriøst, er heller ikke længe. Med Filuca tog det næsten 1 år. Denne gang gik det dog hurtigere... Men det skal nok komme.
Jeg kan sagtens forstå det må være svært at sige. Men hvis hun har været gravid og tabt det så betyder det jo bare at hun godt KAN blive gravid. Det er da positivt.

Anmeld

13. marts 2009

ivfmarie

hej bekymrede ano...

Jeg er sikker på at din søster vil dele din glæde!

Mht klamydia... Man kan tage en blodprøve og analysere den for CKT (jeg mener det er Statens Serum Institut der udfører den, men den kan tages af egen læge.
Denne analyse giver et tal for hvor kraftig en tidligere klamydia infektion har været. Hvis svaret er positivt, er det et udtryk for at en tidligere infektion har "sat" sig i æggelederen, og det kan være skyld i uønsket barnløshed.

Hvis det viser sig at prøven er positiv - så skal der nok en laparoskopi af æggelederen til, for at afgøre om der er passage.

Tag da og foreslå din søster og mand at blive henvist til en fertilitetsklinik - de har vel ikke et fælles barn? Når ikke de har det, så er det gratis at få hjælp i det offentlige.

Pøj pøj - og endnu engang tillykke med din graviditet!

Marie

Anmeld

15. marts 2009

Anonym trådstarter

ivfmarie skriver:

hej bekymrede ano...

Jeg er sikker på at din søster vil dele din glæde!

Mht klamydia... Man kan tage en blodprøve og analysere den for CKT (jeg mener det er Statens Serum Institut der udfører den, men den kan tages af egen læge.
Denne analyse giver et tal for hvor kraftig en tidligere klamydia infektion har været. Hvis svaret er positivt, er det et udtryk for at en tidligere infektion har "sat" sig i æggelederen, og det kan være skyld i uønsket barnløshed.

Hvis det viser sig at prøven er positiv - så skal der nok en laparoskopi af æggelederen til, for at afgøre om der er passage.

Tag da og foreslå din søster og mand at blive henvist til en fertilitetsklinik - de har vel ikke et fælles barn? Når ikke de har det, så er det gratis at få hjælp i det offentlige.

Pøj pøj - og endnu engang tillykke med din graviditet!

Marie

Tak IVF, det var lige hvad jeg havde brug for at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.