Åh mand!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

AnneBJ

1 uges barsel tilbage... det er jo frygteligt....!

Felix er efterhånden rigtig glad for, og tryg ved, vuggeren! Han græder når jeg går, men jeg når ikke ud af huset før han er stoppet igen. Det er ok at protestere synes jeg - jeg er da også træt af vi ikke bare kan hygge os hjemme sammen for evigt! Han spiser ikke særligt meget, hverken derovre eller herhjemme. Med mindre vi serverer grød

Jeg håber det er fordi fortænderne i overmunden er på vej (det ligner det) og giver ham grød, med grøntsager og kød i... Så dør han nok ikke af at undvære kartofler/pasta.. og det der med at tygge lærer han vel engang..

Han er forfærdelig at putte for tiden! Vi har simpelthen prøvet alt (igen!). Fordi han lige er startet VS (3 uger siden igår) har jeg været meget eftergivende. For selvfølgelig skal han have den tryghed han søger... Det har resulteret i, at hvis ikke jeg holder ham i hånden HELE hans nat (altså fra 19-06) så vågner han hvert kvarter... 

Det kunne jeg ikke lige forene med studie, lektier, parforhold og huslige pligter, så jeg sagde stop igår. Vi brugte 7-minutters metoden igen, og det tog lidt over en time. Fuck hvor jeg hylede da han var faldet i søvn! Også fordi follks reaktion er: "du må aldrig lade et barn græde ubemærket. Det er den eneste måde han kan kalde på dig på. Når han stopper, er det fordi han langsomt forstår, at det ikke nytter at kalder, der er ingen der vil hjælpe ham alligevel"... 

Men for fanden altså! Jeg har jo sunget, vugget, puttet tidligere, puttet senere, sågår selv gået i seng kl. 19 én dag og jeg kan ikke mere. Han er nødt til at få den hårde måde et par dage, og bliver det ved at tage så lang tid, er det jo ikke bare "dårlig vane" - hvilke ifølge føromtalte "folk" jo slet ikke kan været dannet endnu, og så må vi gøre noget andet.
Tror I han bliver et helt menneske, som elsker sin mor alligevel??

For en sikkerheds skyld har jeg bestilt tid ved ørelægen, førstkommende tid var d. 22/2 - så den nuppede jeg.. Bare for at være helt sikker!

Nåh, det var vidst bare lidt en klagesang, men jeg synes det er så svært med det putning! For selvfølgelig skal han ikke føle vi ikke vil ham og ikke er der for ham, men jeg vil vove den påstand at et barn godt kan få dårlige vaner allerede nu. (10 mdr. næsten!) Han er hverken manipulerende, ond eller bevidst omkring dem, det tror jeg bestemt ikke, og jeg er sikker på han er bange fordi jeg går og måske aldrig kommer igen. Men jeg kommer jo netop, igen og igen, indtil han sover, præcis hvert 7. minut.. Resten af tiden, altså om dagen, ved han så sandelig også hvad han vil og ikke vil, og får han ikke sin vilje så hyyyyyler han op! (og her skal vi så øve os i ikke at grine af ham... )

Er jeg totalt en ravnemor, eller bliver Jeres børn også mishandlet så groft? Eller de lægger sig måske endda bare til at sove? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

piadas

For helvede! Jeg havde lige skrevet en hel stil, og så forsvandt det bare!! Undskyld, jeg bander meget - jeg ved det godt!

Nå, du får lige den korte version.

Efter vi flyttede hertil for et par uger siden, gik der jo også lidt koks i den igen, så efter et par dage startede jeg forfra med metoden igen (jeg tog dog ikke tid men gik ind når jeg syntes, det var nok - måske fem minutter??). Det tog en lille uges tid, og nu falder hun i søvn på ca. 10 minutter, vil jeg tro. Hun får nok sutten et par gange...

Efter jeg stoppede med at amme har hun faktisk sovet igennem. Hun kan finde på at vågne en enkelt gang, hvor hun lige får en tår mælk, men de sidste to nætter er hun ikke vågnet.

Hmm, så gode råd er jeg nok ikke så god til at give, for det gik rimelig smertefrit her.

Mht. dårlige vaner tror jeg også godt, de kan få nu. Ida er begyndt at spytte aftensmaden ud, hvis ikke det lige behager hende, og det er der ikke ret meget andet end pasta, ærter og majs der gør.  Ris gider hun ikke...jo, lidt, hvis hun selv kan få lov at sidde og spise det med fingrene, men det er jo ensbetydende med ris ud over hele gulvet! Så jeg bliver stædigt ved med at tilbyde hende, hvad vi spiser for jeg gider ikke (endnu) et kræsent barn! Oliver har nemlig aldrig været ret god til at spise, og det er SÅ træls, når vi har været til noget, hvor der ikke lige har været noget, han vil spise.

Håber Felix'en snart arter sig, så mor kan kaste sig over studierne igen.

Anmeld

25. januar 2012

mortil4dejligepiger

Hej Anne.

Først: Jeg har læst rigtig mange af dine indlæg gennem det sidste års tid. Både dem du selv har oprettet og dem du altid er meget sød til at svare på. Og jeg har ALTID tænkt, at du virker som en rigtig god og dejlig mor! Du ser dit barn, "hører" ham, er god til at se logikken i hvorfor han gør dit og dat og du er så sød til at passe på ham, være kærlig overfor ham og altid at lade ham vide, at du er der og at du vil ham og elsker ham. Så nej! Du er ikke en ravnemor. Du er den allerbedste mor for ham! 

Dernæst: Jeg har selv min lille pige på knap 9 måneder og hun er også en bandit til at falde i søvn nogle aftener. Vi putter hende med sang og sut, dyne óg sovebamse og går ud af værelset. Græder hun går vi ind kort efter og giver sut og putter dynen omkring hende. Græder hun fortsat går vi ind til hende med jævne mellemrum derefter indtil hun sover. Vi tager hende ikke op eller bliver derinde og holder hånd etc. Hun ville nok synes, det var dejligt - men det fungerer ikke. Vi har 3 andre børn og et parforhold der skal plejes også. Og det kan ikke fungere at sidde og holde i hånd etc. hver aften. Jeg er også sikker på, det bliver en dårlig vane. Også når man ikke er ældre end 9-10 måneder!

Vores pustninger går ok for tiden. Nætterne er værre. Nogle gange er hin vågen 1 time hvor hun bare græder. Vi giver igen sutten og går ind til hende med jævnmellemrum. Men vi tager hende ikke op (med mindre selvfølgelig at hun bliver rigtig ked af det/ulykkelig!). Da føler jeg også at vi måske er nogle onde forældre?! Men vi gør det jo ikke for at være onde. Vi gør det fordi vi tror på, at hun ved at vi elsker hende og at vi er der og altid vil være det for hende eller sørge for at der er andre gode mennesker til at passe på hende. Og fordi vi tror det hurtigt vil lære hende at sove igennem og give hende sin gode og vigtige søvn. Jeg siger til mig selv, at det er ok. Hun ved vi knuselsker hende!  Men jeg kender de tanker så godt! Man vil jo gøre alt for, at de har det godt! Jeg håber vores lille pige har det godt og ikke føler sig forladt og svigtet! Men min fornemmelse siger mig, at hun ikke er i tvivl om, at vi er fuldstændig vilde med hende!

Hold da op en roman. Sorry 

Anmeld

25. januar 2012

Lilje82

Pyyyyyh ja, det er hårdt når barslen slutter og man ved at hverdagen nu for alvor skal i gang, men man vænner sig heldigvis til det.

Lyder hårdt at skulle putte på den måde, men er slet ikke i tvivl om at du gør det bedste for ham, for du er den bedste mor Felix han kunne få  Og dejligt han bare er så sej til at gå i vuggeren, føøøj jeg frygter nu, når Noah skal starte i ny dagpleje Godt jeg har valgt at tage alle 4 ugers ferie der.

Anmeld

26. januar 2012

Maria-s

Kære Anne,

Jeg synes det lyder til du har gang i det rigtige. Nogen gange er det ok at give efter,som når der er gang i nogle omvæltninger i deres liv, som opstart i VS/ DP eller andet. Så skal de lige have en ekstra krammer og mor/ far noget mere. Men det kan jo ikke blive ved for evigt og det er at gøre jer alle en bjørnetjeneste at strække den for lang tid. Min mening i hvert fald.

SÅ jo jeg synes du lyder til at have gang i det rigtige. Herhjemme gør vi noget a la det samme i perioder. Vi bruger dog ikke klokken som sådan men lytter bare mere på hans "toneleje" og er han helt oppe at køre gir jeg ham vel maks 5 min at skrige i før jeg går ind til ham igen. Men det er vel lidt et temperamentspørgsmål, er det ikke? hvor længe man "kan holde til" som forældre.

Gør som du altid gør søde Anne og gør så godt; følg din mavefornemmelse

Anmeld

26. januar 2012

AnneBJ

1000 tak for Jeres gode svar og søde ord!! 

Vi endte med at tage til læge igår, og den lille mand har mellemørebetændelse! Men jeg tror nu ikke det var eneste grund til han skreg sådan. Natten efter jeg oprettede det her indlæg, lagde han sig bare til at sove uden brok... Igår græd han lidt, og var tydeligt ked af det, frem for sur. Så jeg holdt ham i hånden, sang en sang, og han faldt i søvn imens. Det er aldrig sket før, så han har ikke været på toppen min lille mus!

Endnu engang tak - det betyder mere end I tror!! - jeg ville gerne svare Jer enkeltvis, men det er svært med hængebaby på armen!

Anmeld

27. januar 2012

DK

Hej Anne!

7 min. metoden er IKKE det samme som at lade barnet græde sig alene i søvn. Min rigtig gode og dygtige SP har selv anbefalet det, og jeg har også hørt Lola godkende metoden, fordi at man netop som du selv siger kommer ind med helt faste mellemrum og "bekræfter" barnet i at det ikke er alene, men at det altså skal sove selv, og giver barnet ro og plads til selv at falde i søvn.

Naturligvis kan der være ting som sygdom osv. der skaber særlige omstændigheder, men så er det jo fint at man kan gøre lidt ekstra som du skriver. Så længe det kun er undtagelsen Det er jo netop klart at du ikke kan føre et voksent liv ude i verden hvis du skal gå iseng kl. 19 hver dag (plus at så får dig og Jørn da heller aldrig andre børn i alt fald).

Så jeg synes det lyder som det helt rigtige du har gang i! Jeg er helt med og bag dig! Go go go! Husk: Barnet har altså også brug for at sove! Det er verdens største gave man giver barnet når man lærer det hurtigt at falde i søvn og at sove hele natten. Det er her de vosker og hjernen får det hele på plads! Så det er jo også for HANS skyld at han får 7 min. ikke? Det må du tænke på næste gang der bliver en træls aften!

Knus og kram

Anmeld

27. januar 2012

AnneBJ

DK skriver:

Hej Anne!

7 min. metoden er IKKE det samme som at lade barnet græde sig alene i søvn. Min rigtig gode og dygtige SP har selv anbefalet det, og jeg har også hørt Lola godkende metoden, fordi at man netop som du selv siger kommer ind med helt faste mellemrum og "bekræfter" barnet i at det ikke er alene, men at det altså skal sove selv, og giver barnet ro og plads til selv at falde i søvn.

Naturligvis kan der være ting som sygdom osv. der skaber særlige omstændigheder, men så er det jo fint at man kan gøre lidt ekstra som du skriver. Så længe det kun er undtagelsen Det er jo netop klart at du ikke kan føre et voksent liv ude i verden hvis du skal gå iseng kl. 19 hver dag (plus at så får dig og Jørn da heller aldrig andre børn i alt fald).

Så jeg synes det lyder som det helt rigtige du har gang i! Jeg er helt med og bag dig! Go go go! Husk: Barnet har altså også brug for at sove! Det er verdens største gave man giver barnet når man lærer det hurtigt at falde i søvn og at sove hele natten. Det er her de vosker og hjernen får det hele på plads! Så det er jo også for HANS skyld at han får 7 min. ikke? Det må du tænke på næste gang der bliver en træls aften!

Knus og kram

Tak søde Ditte!!

Du har jo helt ret!

Nogle gange har moderen også bare lige brug for en peptalk! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.