1 uges barsel tilbage... det er jo frygteligt....!
 Felix er efterhånden rigtig glad for, og tryg ved, vuggeren! Han græder når jeg går, men jeg når ikke ud af huset før han er stoppet igen. Det er ok at protestere synes jeg - jeg er da også træt af vi ikke bare kan hygge os hjemme sammen for evigt! 
 Han spiser ikke særligt meget, hverken derovre eller herhjemme. Med mindre vi serverer grød 
 Jeg håber det er fordi fortænderne i overmunden er på vej (det ligner det) og giver ham grød, med grøntsager og kød i... Så dør han nok ikke af at undvære kartofler/pasta.. og det der med at tygge lærer han vel engang.. 
 Han er forfærdelig at putte for tiden! Vi har simpelthen prøvet alt (igen!). Fordi han lige er startet VS (3 uger siden igår) har jeg været meget eftergivende. For selvfølgelig skal han have den tryghed han søger... Det har resulteret i, at hvis ikke jeg holder ham i hånden HELE hans nat (altså fra 19-06) så vågner han hvert kvarter... 
 Det kunne jeg ikke lige forene med studie, lektier, parforhold og huslige pligter, så jeg sagde stop igår. Vi brugte 7-minutters metoden igen, og det tog lidt over en time. Fuck hvor jeg hylede da han var faldet i søvn! Også fordi follks reaktion er: "du må aldrig lade et barn græde ubemærket. Det er den eneste måde han kan kalde på dig på. Når han stopper, er det fordi han langsomt forstår, at det ikke nytter at kalder, der er ingen der vil hjælpe ham alligevel"... 

Men for fanden altså! Jeg har jo sunget, vugget, puttet tidligere, puttet senere, sågår selv gået i seng kl. 19 én dag og jeg kan ikke mere. Han er nødt til at få den hårde måde et par dage, og bliver det ved at tage så lang tid, er det jo ikke bare "dårlig vane" - hvilke ifølge føromtalte "folk" jo slet ikke kan været dannet endnu, og så må vi gøre noget andet.
Tror I han bliver et helt menneske, som elsker sin mor alligevel?? 
 For en sikkerheds skyld har jeg bestilt tid ved ørelægen, førstkommende tid var d. 22/2 - så den nuppede jeg.. Bare for at være helt sikker!
 Nåh, det var vidst bare lidt en klagesang, men jeg synes det er så svært med det putning! For selvfølgelig skal han ikke føle vi ikke vil ham og ikke er der for ham, men jeg vil vove den påstand at et barn godt kan få dårlige vaner allerede nu. (10 mdr. næsten!) Han er hverken manipulerende, ond eller bevidst omkring dem, det tror jeg bestemt ikke, og jeg er sikker på han er bange fordi jeg går og måske aldrig kommer igen. Men jeg kommer jo netop, igen og igen, indtil han sover, præcis hvert 7. minut.. Resten af tiden, altså om dagen, ved han så sandelig også hvad han vil og ikke vil, og får han ikke sin vilje så hyyyyyler han op! (og her skal vi så øve os i ikke at grine af ham... )
Er jeg totalt en ravnemor, eller bliver Jeres børn også mishandlet så groft? Eller de lægger sig måske endda bare til at sove?