Hvor mange kilo må man løfte - nogle anbefalinger??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2012

B&J

ved ikke om du har hjulpet med at flytte men løft let og lyt til din kop.. kan ikke sige hvad du må løfte da jeg løftede rimelige tunge ting dengang men lyttede også efter min krop og der skete ingen ting bare man passer på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

EKBJ

projekt-ønskebarn skriver:

Vi står og skal flytte og som overskriften siger, så vil jeg hører om der er nogen der ved hvor mange kilo man må løfte. Har selvfølgelig ikke tænkt mig at løfte på tunge flyttekasser og møbler men kan jeg være med til noget af det???

Synes jeg har læst et sted ay man må løfte omkring 12 kilo som gravid.

Jeg er i 15. uge.

Håber nogen kan give mig lidt råd, Ha´ en dejlig dag jer alle derude 

//projekt-ønskebarn

Kroppen siger selv fra når den ikke kan mere.. Hvis det gør ondt skal du selvf lade være.. men ellers ville jeg tage de små ting og holde pauser indimellem :-) 

Anmeld

28. januar 2012

delimus

Vi står og skal flytte og som overskriften siger, så vil jeg hører om der er nogen der ved hvor mange kilo man må løfte. Har selvfølgelig ikke tænkt mig at løfte på tunge flyttekasser og møbler men kan jeg være med til noget af det???

Jeg er i 15. uge.

//projekt-ønskebarn

Jeg fik at vide af min læge, at jeg måtte løfte lige det jeg ville/kunne. 

Hun sagde, at jeg rent fysisk simpelthen ikke kunne løfte så meget, at jeg kunne skade barnet.

Jeg er kok i en slagter og har nogle seriøse tunge løft hele dagen og var ikke noget problem, før sidst i graviditeten, da jeg ikke kunne fordi maven var i vejen :-) 

Så tag det roligt og få flyttet :-)

Du kan ikke komme til at skade et sundt foster, ved at løfte. 

Anmeld

28. januar 2012

projekt-ønskebarn

Tusind tak for dit svar. Var blevet lidt nervøs af at læse folks svar eftersom jeg allerede har løftet en del. Men nu er jeg mere rolig . Ha en dejlig weekend!!!

Anmeld

28. januar 2012

projekt-ønskebarn

Og i kan tro jeg lytter, tager alle de pauser jeg har brug for

Anmeld

28. januar 2012

An&Jo

jeg flyttede i noget større halvanden måned før jeg havde termin, og eftersom jeg var alene på det tidspunkt var der bare ikke rigtig nogen til at hjælpe, så jeg løftede rigtig meget selv, og tog altså ikke hensyn til hvor meget det vejede..
Jeg holdte pauser undervejs, og jeg sørgede for at lytte til min krop.. det gav en masse plukveer om aftenen, da jeg endelig slappede af (men jeg tog os det hele på en dag, og satte mig ikke ned før ALT var samlet og sat på plads), men heller ikke mere end det..
så lyt til kroppen, og siger den fra så stop, og ellers så er det altså bare at løfte det du selv synes du kan holde til..

Anmeld

28. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Jeg er i 15. uge.

//projekt-ønskebarn

Vi flytted også til noget større ca 3-4 uger før termin og der var der intet... 

Meget handler om at lytte til sin egen krop, de kg er i min verden vejledende... Jeg kører som autoredder og har derved alle de ting man ikke må have i en graviditet, så er vant til de skæve vrid - tunge løft - skubbe biler - nattevagter - udkalder vagt osv. 

Nu er jeg gravid i 28 uge med nr 2 og arbejder stadig. 

Mener at de siger at i sidste trimester at man kun må løfte/bære på det ½ af det de anbefaler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.