jeg kan ikk mereeee!!! er træææt, mooor er trææææt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på fem måneder som stadig vugges til søvne, han må bæres og rundt og rundt og synge , siigee shhhhh shhhhh , dag og nat til han falder i søvn .. Har prøvet at ligge ham med sutten og så i seng, prøvet svøbe ham, hans legetøj og så videre intet hjælper han vil helst op og vugges .. jeg kan ikk mere får ondt i hele kroppeeen nogen gang tager det en evighed til ham falder i søvn og jeg kan ikk mærke mine arme mere så træt jeg bliver .. Kan jeg får nogle råd plzzz??? .. Virker de der uroer? Kan i anbefalde en ?? Kom med alt hva i kan give af råde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Malonde1985

Først vil jeg lige give dig en  

Jeg ved udmærket hvordan det er med ALT for lidt søvn!!

Vi kæmper stadig med vores dreng på 11 mdr. Men da han var mindre blev vi simpelthen nødt til at trille ham i søvn i barnevognen, og når han så endelig sov, kunne vi bære liften med ham i, ind i hans seng. Det kunne måske være en mulighed?

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

Er det ikke muligt at lave et alternativ med at vugge ham, tænker på en hængende vugge eller hængekøje. Der er jo nogen børn der har rigtig svært ved at falde i søvn og jeg ved det fra vores egen pige. Hun har heldigvis ændret sig stille og roligt og kan nu falde i søvn liggende med en sut i munden. Nogle gange må jeg dog stadig svøbe hende, men kan nøjes med at vugge hende siddende.

Det er rigtig hårdt, så føler med dig - de bliver jo også tungere. Puha, ved ikke lige hvad jeg ville stille op hvis hun stadig skulle vugges gående hver gang

Har du prøvet en slynge? Måske han bare gerne vil være rigtig tæt på sin mor. Det vil spare lidt på dine kræfter og er ikke nær så hårdt som at gå med ham i armene.

/Fenja

Anmeld

24. januar 2012

EnGodMor

Den her bamse er fantastisk, den kan instilles til to lyde, 1 som det siger i maven, da barnet lå i den.             2 så spiller den en melodi.  De to ting gør den i 5 minutter, og så slukker den selv, når barnet så siger en lyd fx grader eller siger noget, så registrer bamsen det, og så begynder den igen i 5 minutter og sige en af de to lyde man har sat den til og den virker, for jeg havde samme prøblem med mit barn som dig, sååååååååååååååå jeg kan anbefale denne bamse, og ja 349 kr er nok mange penge for en bamse, men når det virker er den ALLE pengene værd

Bamses hedder Doo Doo med hjertelyd  prøv at google den

Anmeld

24. januar 2012

EnGodMor

Man kan osse købe en uro som spiller musik, til og sætte på tremmesengen, og den så drejer rundt

Sådan en har mit barn, og den virker os perfekt  den spiller i 20 minutter og så stopper den... den derjer rundt, og så hænger der 3 trekanter, hvor der på hver hænger 2 dyr, som barnet kan ligge og kigge på, jeg købte min i babysam til 499,-

Anmeld

24. januar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg har en søn på fem måneder som stadig vugges til søvne, han må bæres og rundt og rundt og synge , siigee shhhhh shhhhh , dag og nat til han falder i søvn .. Har prøvet at ligge ham med sutten og så i seng, prøvet svøbe ham, hans legetøj og så videre intet hjælper han vil helst op og vugges .. jeg kan ikk mere får ondt i hele kroppeeen nogen gang tager det en evighed til ham falder i søvn og jeg kan ikk mærke mine arme mere så træt jeg bliver .. Kan jeg får nogle råd plzzz??? .. Virker de der uroer? Kan i anbefalde en ?? Kom med alt hva i kan give af råde ..

Hvordan er putterutiner? De tager kroppen 20 minutter før den er "klar" til at sove, dvs, at hjernen kan give slip og lukke søvnen ind. De 20 minutter kan være altafgørende for babys søvn.

Hvad med træthedstegn? Holder du øje med dem, kan du spotte hvornår du skal begynde at slukke for impulser (Tv, skrue ned for radio, lave noget roligt, med tæt kontakt og rolig stemme). Hvis baby udviser træthedstegn for længe, uden at impulserne bliver dæmpet, kan det føre til overtræthed.

Hvor sover din baby? Børn har bedst af at sove udenfor om dagen og i sin seng om natten. Måske liften, hvor baby kan føle sig tryg og lidt lunt klemt. Den kan så flyttes fra barnevognen om dagen til sengen om natten.

Baby lærer at det er sengetid, ved at du gentager rutinen hver dag. Hvis du har brug for en model, må du godt få vores rutiner - det er bare lidt spild af plads, hvis du ved hvad jeg mener

Anmeld

24. januar 2012

Mum33

Da Noah var 4 mdr kom han på eget værelse og skulle nu til at falde i søvn "af sig selv". Vi var derinde en mia. gange den første uge. Gav ham sut, sang lidt, osv, men han kom ikke op.

En uge ca. så kunne man "bare" ligge ham ind og sige godnat

Anmeld

24. januar 2012

anynom

Har ikke lige et råd som sådan, men nu bliver der foreslået en Doo doo bamse - et billigere alternativ dur også. Alt med monotone lyde skulle berolige. Barnet kan ikke huske lydene fra livmoderen da de den første måned kun kan huske 6 timer tilbage. De har intet forhold til lyden af "maven", det handler simpelthen om at det er monotont. Det er også derfor at "shhh" virker som det gør =)

Isabel bliver beroliget af lyden fra støvsugeren eller emhætten.

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Sådan var Cajsa også.. I hendes første levetid kunne vi ikke engang sidde i sofaen med hende når hun var vågen, vi SKULLE op og gå rundt, ellers var hun utilfreds. Hun havde kolik de første par mdr, og da det var overstået, tog vi en beslutning om, at nu var det slut.. Vi nægtede at vade gulvene tynde rundt med hende, lige så meget fordi min kæreste har dårlig ryg, og han kunne simpelthen ikke holde til det længere.. Det tog lidt tid, før hun forstod at vi sad stille med hende, og ikke vuggede hende i søvn længere, men det lykkedes til sidst..

Jeg tror det gælder om at tage en beslutning, og stå fast..

Held og lykke

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Har du forresten overvejet at få en kiropraktor til at kigge på ham? Tænker at han måske kan have ondt et sted, og det måske er derfor han helst vil have bevægelse? Hvordan er han resten af tiden? Er han frisk og glad, eller generelt lidt utilfreds?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.