Hvor kan jeg købe en autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

SukkerDronning

Autostol.dk skriver:

Hej,

Jeg vil ikke vælge en Recaro, da der findes andre autostole til samme pris, der har klaret sig betydelig bedre i test.

Tag fx en stol som Cybex pallas http://www.autostol.dk/autostol/cybex-pallas-fix/ med eller uden isofix. Den koster det samme, går fra 9-36 kilo, men klare sig meget bedre i tests. 

Kiddy har også lavet autostole fra 9-36 kilo og deres blev test vinder i 2011.

Kan prøve at fonde test resultaterne til dig i morgen.

Mht hvor de kan købes, bør du se på nettet og på engelske eller tyske shops. Der kan du spare 40% i forhold til fx babysam, ønskebørn mf.

Jeg har lavet en oversigt over de udlandske shops, der også sender til Danmark. http://www.autostol.dk/shopping-guide/shop-oversigt/

Vender lige tilbage i morgen med lidt test resultater og et par anbefalinger mere.

Har du isofix og hvad er budgettet?

Tak, det må du meget gerne finde til mig Vi har ikke isofix, pris tænker jeg max 2000,- Den behøver dog ikke at gå helt op til de 36kg. Det er bare sådan at vi har en meget lille bil, så vi vil helst ikke købe den på nettet uden at have prøvet den først.

Hvad er det for en Kitty autostol du omtaler?

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Autostol.dk

Hej,

Det var Kiddy Guardian Pro 2, der blev testvinder i 2011. Den koster lige under 1.900 kr inkl fragt.

Hvis det ikke er et krav, at autostolen skal gå fra 9-36 kilo, vil jeg se nærmere på dem fra 9-18 kilo, da de klare sig bedre i tests, men det betyder så også, at i skal ud og have en autostol mere når Kaya bliver større.

Kiddy Energy Pro har klaret sig rigtig godt i test og er den stol i 9-18 kilos gruppen, der har fået flest point. Den har mavepude, hvilket gør den klare sig bedre end de andre i gruppen. Kiddy kan kun købes i Bilka og de tager 1499 kr for den. Du kan dog købe den til 1000 kr inkl fragt i Tyskland  http://www.autostol.dk/autostol/kiddy-energy-pro/

Det er den eneste i top 10, som ikke anvender Isofix.

Römer Duo Plus er testet med Isofix, men kan også anvendes med selemontering. Den kommer ind på 6 pladsen. Den koster ca 1600 kr eller næsten halvpris i forhold til butikkerne herhjemme  http://www.autostol.dk/autostol/romer-duo-plus/

Jeg har selv Römer Duo Plus til sønnik og når man lige lære den at kende, er det en god stol. Selen stoppe når man har strammet den til (tror man) men den kan faktisk strammes 5-6 cm mere, hvorfor man lige skal være opmærksom herpå.

Römer King Plus er også en mulighed, den var tidligere rigtig populær og det er også en udemærket stol.

Der findes mange andre stole, men de kræver isofix montering, men skulle i få en bil med Isofix bør i se nærmere på Maxi Cosi Pearl - den har jeg selv gode erfaringer med.

Hvis i vælger en 9-36 kilo's stol, bør i se på Kiddy Guardian Pro 2, da det er den, som har fået best karaktere i tests. Cybex laver også stole med mavepude, men deres de bedste kræver isofix. De har dog Cybex Pallas, som rigtig mange er begyndt at afbefale idet deres børn er meget glade for at sidde i den. Den koster fra 1280 kr  http://www.autostol.dk/autostol/cybex-pallas/

Kan godt forstå i gerne vil afprøve stolen i bilen. Det bør man altid gøre, da ikke alle modeller kan være i alle biler og selvom, der er plads, er det ikke altid, at den kan sidde rigtigt pga ryglænet i bilen.

Håber ovenstående kan bruges ellers hjælper jeg meget gerne igen.

Anmeld

25. januar 2012

SukkerDronning

Autostol.dk skriver:

Hej,

Det var Kiddy Guardian Pro 2, der blev testvinder i 2011. Den koster lige under 1.900 kr inkl fragt.

Hvis det ikke er et krav, at autostolen skal gå fra 9-36 kilo, vil jeg se nærmere på dem fra 9-18 kilo, da de klare sig bedre i tests, men det betyder så også, at i skal ud og have en autostol mere når Kaya bliver større.

Kiddy Energy Pro har klaret sig rigtig godt i test og er den stol i 9-18 kilos gruppen, der har fået flest point. Den har mavepude, hvilket gør den klare sig bedre end de andre i gruppen. Kiddy kan kun købes i Bilka og de tager 1499 kr for den. Du kan dog købe den til 1000 kr inkl fragt i Tyskland  http://www.autostol.dk/autostol/kiddy-energy-pro/

Det er den eneste i top 10, som ikke anvender Isofix.

Römer Duo Plus er testet med Isofix, men kan også anvendes med selemontering. Den kommer ind på 6 pladsen. Den koster ca 1600 kr eller næsten halvpris i forhold til butikkerne herhjemme  http://www.autostol.dk/autostol/romer-duo-plus/

Jeg har selv Römer Duo Plus til sønnik og når man lige lære den at kende, er det en god stol. Selen stoppe når man har strammet den til (tror man) men den kan faktisk strammes 5-6 cm mere, hvorfor man lige skal være opmærksom herpå.

Römer King Plus er også en mulighed, den var tidligere rigtig populær og det er også en udemærket stol.

Der findes mange andre stole, men de kræver isofix montering, men skulle i få en bil med Isofix bør i se nærmere på Maxi Cosi Pearl - den har jeg selv gode erfaringer med.

Hvis i vælger en 9-36 kilo's stol, bør i se på Kiddy Guardian Pro 2, da det er den, som har fået best karaktere i tests. Cybex laver også stole med mavepude, men deres de bedste kræver isofix. De har dog Cybex Pallas, som rigtig mange er begyndt at afbefale idet deres børn er meget glade for at sidde i den. Den koster fra 1280 kr  http://www.autostol.dk/autostol/cybex-pallas/

Kan godt forstå i gerne vil afprøve stolen i bilen. Det bør man altid gøre, da ikke alle modeller kan være i alle biler og selvom, der er plads, er det ikke altid, at den kan sidde rigtigt pga ryglænet i bilen.

Håber ovenstående kan bruges ellers hjælper jeg meget gerne igen.

Tusind tak for hjælpen, den kan helt sikkert bruges

Ved du om det er sikert at købe på en tysk hjemmeside, altså om man så også får en stol. Hvordan kan det være at du ved så meget om autostole og har en hjemmeside om dem? Jeg er bare nysgerrig

Anmeld

25. januar 2012

SukkerDronning

Sirup skriver:

Ved du om det er sikert at købe på en tysk hjemmeside, altså om man så også får en stol. Hvordan kan det være at du ved så meget om autostole og har en hjemmeside om dem? Jeg er bare nysgerrig

Siden din søn har Römer duo plus, er det så den du bedst kan anbefale?

Anmeld

25. januar 2012

Polkaprik

Hvis du er interesseret i en brugt stol har jeg en til salg. Det er en Britax Multitech som kan bagudvendes. Jeg bor i Slagelse så du har mulighed for at prøve den i din bil først

Du kan se den her  https://www.baby.dk/debat/144565pi1/babyudstyr/britax-multitech-autostol-925-kg-saelges.aspx

Anmeld

25. januar 2012

Autostol.dk

Sirup skriver:

Hej,

Godt du kunne bruge det.

Vi har også en Maxi Così Pearl og den er jeg faktisk mere glad for, men den sidder i en isofix base. Her kan man nemlig hæve hovedstøtten og derved forlænge brugstiden.

Römer Duo Plus er en god stol og når man lige finde ud af, at spænde den rigtigt, sidder barnet virkeligt godt i den. 

Så synes i skal prøve sådan en i jeres bil. Babysam sælger dem, så prøv en ude ved dem.

Mht at købe i udlandet, så er det noget rigtig mange er begyndt med - for hvorfor betale 30-40% mere?

Er ved at udbytte min hjemmeside med folks erfaringer med forskellige shops, men det er ikke helt klar endnu.

Jeg har ikke selv handlet ved kidstravelshop i England som pt er billigst på Römer duo plus, men det har min kusine og har gode erfaringer med dem.

Jeg har selv handlet 5 autostole ved bambinodiretc og har været fuld ud tilfreds hver gang. Fik faktisk min duo plus til 1250kr inkl fragt.

Bambinodirect har prisgaranti, så du kan evt sende dem henvisningen til kidstravelshop og så får du den til samme pris.

Jeg havde selv en hel masse spørgsmål om autostole og da jeg går utrolig meget op i sikkerhed, blev jeg irriteret over, der ikke var en brugbar hjemmeside med Info om autostole og da jeg derudover fandt ud af det var billigere i udlandet, ja så fik jeg også den vinkel med på siden.

Jeg har derfor sat mig meget grundig ind i reglerne, lovgivningen, testresultater og meget mere, så jeg kan hjælpe andre forældre i deres søgen efter den rigtige autostol.

Anmeld

25. januar 2012

Michelle88

Du kan også købe auto stole hos en bil forhandler.. v ikk hvilke mærker det er.. eller i fx. bilka

Anmeld

25. januar 2012

th

Sirup skriver:

eJa altså, vi skal have købt den næste autostol altså fra 9kg og op. Vi har været i babysam, men var ikke imponeret over udvalget. Ved I hvor man køber autostole? Virker som et dumt spørgsmål, men jeg har vitterligt ingen ide om hvor Vi har kigget på Recaro young sport den der hedder 9-36kg men vil gerne prøve den i vores lille bil og sætte Kaya i den inden vi køber den. Kender I en fysisk butik hvor de forhandler den?

Håber I kan hjælpe Det er VIRKELIG en jungle!

Vi har en kiddy og en rømer kiddy er nem at for ind og ud af bilen og fylder ikke så meget hvor rømer er større og ikke så nem at få ind og ud. Kiddy kan du prøve i bilka. De har dem tit på bud til 1100.det er vægt 9-18kilo

Anmeld

27. januar 2012

Lenats31

Når nu du har en lille bil, så skal du være ekstra meget opmærksom på at en fremadvendt stol både har et synligt pladsbehov (det den fylder i bilen) og et usynligt pladsbehov. Ved en frontalkollision og ofte osse sidekollision slynges barnets hoved og overkrop fremad med 55 cm fra lodret linje - dvs der måles fra panden af og lige frem.  Er barnet ikke korrekt spændt fast og eller er autostolen ikke korrekt monteret, bliver det til en del flere cm. Du kan med andre ord ikke køre dit forsæde tilbage så langt som det passer dig.

Med en bagudvendt autostol, behøver du ikke bekymre dig om dette. 

Den eneste bagudvendte stol der til tider kan købes fra ny for et beløb lige omkring 2000 kr er Britax Two Way Elite. Ellers er du ude i at købe en brugt. 

Anmeld

28. januar 2012

SukkerDronning

Lenats31 skriver:

Når nu du har en lille bil, så skal du være ekstra meget opmærksom på at en fremadvendt stol både har et synligt pladsbehov (det den fylder i bilen) og et usynligt pladsbehov. Ved en frontalkollision og ofte osse sidekollision slynges barnets hoved og overkrop fremad med 55 cm fra lodret linje - dvs der måles fra panden af og lige frem.  Er barnet ikke korrekt spændt fast og eller er autostolen ikke korrekt monteret, bliver det til en del flere cm. Du kan med andre ord ikke køre dit forsæde tilbage så langt som det passer dig.

Med en bagudvendt autostol, behøver du ikke bekymre dig om dette. 

Den eneste bagudvendte stol der til tider kan købes fra ny for et beløb lige omkring 2000 kr er Britax Two Way Elite. Ellers er du ude i at købe en brugt. 

Tak det er rigtig rart at vide, det er ellers egentlig ikke noget jeg har tænkt over. Tror dog der er mere end 55cm, så lille er vores bil dog ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.