Ja, jeg har egentlig længe haft lyst til at dele dette med jer og nu bliver jeg nødt til at skrive noget ned, for at komme af med det...
Ja som overskriften siger, så er jeg for tynd, eller dvs. jeg ligger lige over undervægtig på BMI skalaen og det har jeg det ikke godt med. Jeg har altid været en lille pige, der har kunnet spise hvad jeg har lyst til og aldrig taget synderligt på at det. Tror det højeste jeg har været oppe på er 55 kg.
I min graviditet tog jeg 25 kg på, og flere kommenterede i starten på at det var så flot til mig at jeg havde fået lidt rundere kinder osv. Og uh hvor ville jeg gerne have beholdt bare 5 af de kg. jeg tog på.
Min man siger jeg snildt kan tage 10 kg på uden at det ville gøre noget.
MEN hvorfor skal det være så biiiiiiiiiiip svært altså??!?!
Jeg var ved lægen for 14 dage siden, for at snakke med hende om mit problem (for ja, jeg ved godt at jeg ikke har en spiseforstyrrelse hvilket jeg i øvrigt har tæt inde på livet lige i tiden, da jeg kender en der kæmper for at overleve, men derfor ser jeg det stadig som en ting jeg er ked af) og hun fik mig tjekket og vejet og sendte mig ind til sygeplejesken hvor vi fik en snak om hvad der skulle til. Jeg skulle så igang med at skrive op hvad og hvor meget jeg spiste hver dag, en meget skræmmende øvelse vil jeg lige sige.
I dag var jeg så afsted igen og har ikke taget et eneste gram på!
For hulan det er svært pludselig at skulle ligge sine madvaner helt om. Jeg skal som dem der skal tabe sig, spise sundt og varieret, og så de 6 måltider om dagen. Jeg skal så bare tænke på og kæmpe for at spise MEGET og mange kalorier.
Jeg er meget kræsen og er vokset op med sovs, kartofler og måske et enkel æble i ny og næ. Jeg trænger virkelig til at udvide min mad verden, mange ting har jeg jo ikke engang smagt på.
Åhr hvor er det svært altså! og ih hvor kunne jeg godt bruge at der kom noget mere fokus på folk der er undervægtige eller gerne bare vil ta to kilo på og leve sundere.
Der ligger mange ting i det og det kan være svært at fortælle det sådan i et indlæg, men jeg har bare brug for at dele det med andre end lige mand og familie. Og så håber jeg at jeg ikke er den eneste, der i disse slanke tider tænker omvendt.
Tak fordi du læste med og jeg undskylder hvis det slet ikke giver mening