Eksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.642 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2009

Tikki

Hvad er det her? Iza klør og klør sig i hårgrænsen - især nakke og bag øret. Det kommer og går og jeg kan ikke se nogen sammenhæng i hvad det er hun ikke kan tåle. Ligner det børneeksem? I såfald hvad gør man ved kløen - findes der noget kløestillende? Jeg tror simpelthen det er dét, der vækker hende om natten.

Lægen vidste ikke hvad det var - jeg skulle bare smøre fed creme på...hrmm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2009

Anja

Det ligner i al fald ikke det børneeksem som Elias og Esther har.

Kan det være loppebid ? Lus ?

Anmeld

12. marts 2009

Tynen

Det ligner ikke det eksem Stella har haft...

Har I skiftet vaskepulver eller sæbe (Hvis I bruger det altså?)

Anmeld

12. marts 2009

Tikki

Det er hverken loppebid eller lus - har tjekket. Men det ligner nærmest sådan nogle knopper man får, når man brænder sig på brændenæller (staves?) - det forsvinder lige så hurtigt, som det kommer. Hun klør så meget at hun kradser hul.

Ang. vaskepulver, så bruger vi neutral.....det kan vel ikke være det eller?

Anmeld

12. marts 2009

Tynen

Jamen kan det ikke være sådan noget nældefeber så?

Aner ikke hvad det kommer af, men gik i klasse med en der havde det og det ligner faktisk det på billedet...

Gågler det lige...

Anmeld

12. marts 2009

Tynen

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/naeldefeber.htm

Okay, ved godt navnet er rimelig indlysende, men troede faktisk ikke at det kun kunne komme af at have været i kontakt med brændenælder??!

Hmm... Så er det nok ikke det..

Anmeld

12. marts 2009

Loggidut

sidder det kun der?

lad os tage det fra en ende af...hvis det er over flere steder på kroppen, så er det gerne noget man indtager med føden!
Nu gætter jeg på det er begrænset til hårgrænsen, og er det det, så må man jo gætte på det er noget i forbindelse med hendes nakke/hår.
Shampoo /som måske ikke er skyllet ordentlig ud.
Fugtigt hår (sved hvis hun har hue på)
krads kant på huen?
krads halsåbning på hendes trøje.
Vådt hår som sidder og irretere nakken, når man har været i bad.
Balsam på spray?
hovedpude (fjer?)
autostol (hvad er der bag hendes hoved)
Jakke (er der metalknapper der kommer tæt på hendes hoved?)

det er lidt af det jeg lige kan komme i tanke om...

hvis i altid har brugt det vaskepulver...så er det nok ikke det.

Anmeld

12. marts 2009

Tikki

hmmm jooo det kunne altså godt lyde som nældefeber..så bare et langt anfald af det. Hun har haft det i 14 dage nu. Der må være noget hun ikke tåler.....men hvad mon. Jeg har selv nældefeber for mange underlige ting - bla. får jeg udslæt af at holde Malthe meget tæt til min hals - så bliver jeg ildrød og klør, men bare 1/2 time eller sådan noget, så forsvinder det igen. Izas bliver siddende det samme sted længe og klør hele tiden........

Jeg har faktisk talt med vuggeren om, at de skal prøve ikke at give hende appelsin, for det ved jeg hun slår ud af omkring munden......men de siger, jeg skal have lægen til at fortælle dem det ellers kan de ikke lade være at give hende det.....altså det har jeg så i min 8 år lange periode som pædagog aldrig hørt. Hvad så med dem der ikke må spise svinekød grundet deres tro....skal de så også have en lægeerklæring? Nå sidespring

Anmeld

12. marts 2009

Loggidut

Jeanette skriver:

hmmm jooo det kunne altså godt lyde som nældefeber..så bare et langt anfald af det. Hun har haft det i 14 dage nu. Der må være noget hun ikke tåler.....men hvad mon. Jeg har selv nældefeber for mange underlige ting - bla. får jeg udslæt af at holde Malthe meget tæt til min hals - så bliver jeg ildrød og klør, men bare 1/2 time eller sådan noget, så forsvinder det igen. Izas bliver siddende det samme sted længe og klør hele tiden........

Jeg har faktisk talt med vuggeren om, at de skal prøve ikke at give hende appelsin, for det ved jeg hun slår ud af omkring munden......men de siger, jeg skal have lægen til at fortælle dem det ellers kan de ikke lade være at give hende det.....altså det har jeg så i min 8 år lange periode som pædagog aldrig hørt. Hvad så med dem der ikke må spise svinekød grundet deres tro....skal de så også have en lægeerklæring? Nå sidespring

WHAT!

det er fandme løgn...knald hånden i bordet over for de idioter

Anmeld

12. marts 2009

Tikki

Loggidut skriver:

sidder det kun der?

lad os tage det fra en ende af...hvis det er over flere steder på kroppen, så er det gerne noget man indtager med føden!
Nu gætter jeg på det er begrænset til hårgrænsen, og er det det, så må man jo gætte på det er noget i forbindelse med hendes nakke/hår.
Shampoo /som måske ikke er skyllet ordentlig ud.
Fugtigt hår (sved hvis hun har hue på)
krads kant på huen?
krads halsåbning på hendes trøje.
Vådt hår som sidder og irretere nakken, når man har været i bad.
Balsam på spray?
hovedpude (fjer?)
autostol (hvad er der bag hendes hoved)
Jakke (er der metalknapper der kommer tæt på hendes hoved?)

det er lidt af det jeg lige kan komme i tanke om...

hvis i altid har brugt det vaskepulver...så er det nok ikke det.

Det sidder flere steder på kroppen - bla også på kinderne, som sådan nogle runde æbler, hvis du forstår...... Pludselig kommer der nogle på maven som så går væk igen hurtigt. HVer gang jeg tager bleen af hende klør hun sig på baller og ben. Jeg propper A-dermacreme på og det kan også tage noget...bare ikke det ved hårgrænsen, i øret og bag øret som på billedet.

Faktisk har vi kun brugt neutral i ca 1 måned - før brugte vi noget andet parfumefri osv. fra Fakta, men da der var tilbud på neutral købte jeg det.....der står de garanterer eksemfri......mon det kunne være neutral..nej vel??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.