Så må jeg endnu engang spørge jer til hjælp.
Jeg står i den situation at jeg her til sommer er færdig på VUC enkeltfags kursus. Hvor jeg så søger ind på sygeplejerske uddannelsen. Hvilket jeg glæder mig meget til.
Vi slutter på VUC i juni, og begynder først på sygeplejerske skolen den sidste uge i Aug. Hvilket betyder jeg ikke kan få SU i juli og august!!
Jeg kontaktede Su, for at høre om der var mulighed for at få noget som helst, eftersom jeg står som enlig mor, med en husleje på 7400!!
Men det blev et klart og rungende NEJ!.
Jeg kontaktede min sags-behandler, som kunne oplyse mig om at jeg ikke kan søge kontanthjælp i de to mdr, i tilfælde af at jeg ikke finder mig et job!!
Jeg er ikke dagpenge berettiget.
Det er sågar ikke muligt at jeg kan bruge det sidste af min barsel her, fordi jeg ikke er i job.
Det eneste der er at gøre er at finde mig et job, hvilket jeg bestemt også er interesert i!! Men hvem gider ansætte en fra maj - aug??

Jeg er simpelthen så nervøs. Jeg skal først møde i morgen kl 11, så der tager jeg ud og påbegynder min søgen.
Man kan dog søge om enkelt-ydelse til huslejen og madbilletter de 2 mdr, men når jeg i forvejen skylder for indskud til min sidste lejlighed (der kiksede noget med tilbagebetalingen dertil, så det skylder jeg for endnu), derfor tvivler jeg at jeg kan få det bevilliget!!
Når man så spørger på kommunen hvad de vil have man skal gøre: svarer de: lån i banken eller få af dine forældre. Hvilket ingen af delene er en mulighed for mig

Jeg er helt ude af den for hvprdan vi skal klare os for tiden. Jeg kan ikke rigtigt tænke på andet, hvilket tager på mit humør, og min effektivitet i skolen

Det er lidt noget L.O.R.T. hvad gør man lige?? Er der andre der kan se nogen muligheder.
Jeg vil ekstremt gerne have et job, og gerne noget fabriksarb, men hvad nu hvis det ikke lykkedes?????
Knus en meget fortvivlet mor