Sh.t.... Hvad gør man lige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. marts 2009

Mutti2

Så må jeg endnu engang spørge jer til hjælp.

Jeg står i den situation at jeg her til sommer er færdig på VUC enkeltfags kursus. Hvor jeg så søger ind på sygeplejerske uddannelsen. Hvilket jeg glæder mig meget til.
Vi slutter på VUC i juni, og begynder først på sygeplejerske skolen den sidste uge i Aug. Hvilket betyder jeg ikke kan få SU i juli og august!!

Jeg kontaktede Su, for at høre om der var mulighed for at få noget som helst, eftersom jeg står som enlig mor, med en husleje på 7400!!
Men det blev et klart og rungende NEJ!.

Jeg kontaktede min sags-behandler, som kunne oplyse mig om at jeg ikke kan søge kontanthjælp i de to mdr, i tilfælde af at jeg ikke finder mig et job!!
Jeg er ikke dagpenge berettiget.
Det er sågar ikke muligt at jeg kan bruge det sidste af min barsel her, fordi jeg ikke er i job.

Det eneste der er at gøre er at finde mig et job, hvilket jeg bestemt også er interesert i!! Men hvem gider ansætte en fra maj - aug?? Jeg er simpelthen så nervøs. Jeg skal først møde i morgen kl 11, så der tager jeg ud og påbegynder min søgen.

Man kan dog søge om enkelt-ydelse til huslejen og madbilletter de 2 mdr, men når jeg i forvejen skylder for indskud til min sidste lejlighed (der kiksede noget med tilbagebetalingen dertil, så det skylder jeg for endnu), derfor tvivler jeg at jeg kan få det bevilliget!!

Når man så spørger på kommunen hvad de vil have man skal gøre: svarer de: lån i banken eller få af dine forældre. Hvilket ingen af delene er en mulighed for mig

Jeg er helt ude af den for hvprdan vi skal klare os for tiden. Jeg kan ikke rigtigt tænke på andet, hvilket tager på mit humør, og min effektivitet i skolen

Det er lidt noget L.O.R.T. hvad gør man lige?? Er der andre der kan se nogen muligheder.

Jeg vil ekstremt gerne have et job, og gerne noget fabriksarb, men hvad nu hvis det ikke lykkedes?????

Knus en meget fortvivlet mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2009

Rasmine

Hjemmeplejen mangler altid ferieafløsere!
Pøj pøj

Anmeld

12. marts 2009

PrincessQ

Æv for en situation..

Min første tanke var Bakken (arbejdede der selv en sommer (marts - september) og der var mange der var der i kortere tid), men opdagede så desværre at du bor i nordjylland.. så er der liiiidt langt til Klampenborg..
Men er der ikke noget i den stil der oppe? Eller måske en campingplads med noget kiosk værk? ved godt det ikke er de mest flaterende jobs, men det er sæsonarbejde og der er de (somregel) ligeglade med at det kun er for en kort periode, og de mangler altid arbejdskraft..
Diverse tøjbutikker og andet søger også ofte sommerafløsere så deres andre medarbejdere kan få sommerferie..

Håber du finder en god løsning..

Sandra

Anmeld

12. marts 2009

Grynt

Mebach skriver:

Pøj pøj

Ville svare nødagtigt det samme som dig. Desuden så er det jo også en smaddergod erfarring du får her, når du gerne vil være sygeplejerske.

Ring til dit lokale lokalcenter og hør dem ad.

Har selv været i hjemmeplejen, som afløser og var super glad for det!!

Held og lykke

Tina

Anmeld

12. marts 2009

A.

maj- august plejer der altid mangle stuepiger

Anmeld

12. marts 2009

lonemus

Jeg vil også sige hjemmeplejen - de begynder vist allerede på deres ferieafløsere i maj måned, så det vil da være mest oplagt som optakt til din uddannelse.

Da jeg gik var handelsskole til elevplads, havd jeg en måned uden løn. Kommunen ville ikke hjælpe mig, på trods af jeg havde en underskrevet kontrakt.
Jeg boede også ude, men de sagde jeg måtte gå i banken og låne......så jeg tror ikke du får megen hjælp, desværre.

God søgning.

Lone

Anmeld

12. marts 2009

malou

Kan du ikke søge job uden at fortælle dem om du skal videre til august? Jeg havde sgu nok undladt at sige noget!!! måske ikke fair.... men hva´.. det er jo dit liv!!

Anmeld

12. marts 2009

KarinaIda

Jeg vil bestemt også råde dig til hjemmeplejen.. Jeg er selv uddannet inden for hjemmeplejen, og der er stort set altid tralt, fordi der ikke er folk nok til arbejdet.. Og det tager som regel ferieafløsere ind fra maj til august og mange gang bruger de de samme flere år i træk, det gør de i hvert fald i Nyborg.

Held og lykke..

Karina

Anmeld

12. marts 2009

Lullaby

Du kan låne af kommunen som så skal betales tilbage. Altså den kontanthjælp som du ville få skal du så betale tilbage

Anmeld

12. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mebach skriver:

Pøj pøj

Det skulle jeg lige til at skrive Jeg ved at det bliver en slem sommer for mig, for jeg skal finde vikarer til hele vores hjemmepleje. Ikke altid nogen nem opgave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.