Må man gå i offentlige spabade som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2012

Vinker

jeg prøvede at være i spabad sidst jeg var gravid, men gik hurtigt op igen. syntes ikke det var så rart for maven og tanken om hvordan den lille blev "kastet rundt" (nok en overdrivelse...) så satte mig på kanten med benene i og det var skønt

lyder ellers lækkert med sådan en kurophold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

ano14316

Jeg har også læst at man ikke må være der for længe - fordi baby ikke kan svede, og derfor ikke regulere varmen i maven

ej altså.. det sker altså ikke.. man er 36,7-37,7 grader varm indvendig og det ændre sig ikke med mindre man har feber.

Så kan man udsætte sin krop for ekstrem varme ved sauna f.eks. som sætter kroppen på arbejde, og så sveder man for at køle kroppen ned. begynder ens kroptemepratur at stige pga. ydre påvirkning vil man få det lige som når man har feber, og det tager lang tid, ligesom ved nedkøling.

I et spa er vandet 37-38 grader, så at overophede er relativt svært. Og desuden er jeg ret sikker på at man som gravid eller ej, hvis man får det dårligt, så går man op af vandet.

Anmeld

21. januar 2012

LykkeB

Tak for jeres svar. Blev lidt klogere på emnet, men tror at jeg når at skulle til jordemor inden da, så hører jeg lige hende                   God lørdag til jer alle..

Anmeld

21. januar 2012

Blirnokaldrigfru

ej altså.. det sker altså ikke.. man er 36,7-37,7 grader varm indvendig og det ændre sig ikke med mindre man har feber.

Så kan man udsætte sin krop for ekstrem varme ved sauna f.eks. som sætter kroppen på arbejde, og så sveder man for at køle kroppen ned. begynder ens kroptemepratur at stige pga. ydre påvirkning vil man få det lige som når man har feber, og det tager lang tid, ligesom ved nedkøling.

I et spa er vandet 37-38 grader, så at overophede er relativt svært. Og desuden er jeg ret sikker på at man som gravid eller ej, hvis man får det dårligt, så går man op af vandet.

Som du kan se - har alle andre svaret det samme som mig - så det må da være lidt rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.