Må man gå i offentlige spabade som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.161 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

LykkeB

Min kæreste og jeg overvejer at tage på et kurophold om 3 ugers tid, inden baby melder sin ankomst, på det tidspunkt vil jeg være i uge 37, men kom så til at tænke over, hvad man egentlig må. Nogen der ved om man må gå i spabad, under sin graviditet?                                         Hilsen Line. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

K&S

LykkeB skriver:

Min kæreste og jeg overvejer at tage på et kurophold om 3 ugers tid, inden baby melder sin ankomst, på det tidspunkt vil jeg være i uge 37, men kom så til at tænke over, hvad man egentlig må. Nogen der ved om man må gå i spabad, under sin graviditet?                                         Hilsen Line. 

Det mener jeg ikke er noget problem - du skal bare tænke over at det varme vand er rigtig god grobund for bakterier

Anmeld

21. januar 2012

Blirnokaldrigfru

Jeg har også læst at man ikke må være der for længe - fordi baby ikke kan svede, og derfor ikke regulere varmen i maven

Anmeld

21. januar 2012

sara-m

jeg fik af vide af en livredder at det ikke var så godt for barnet, så jeg sad på kanten med benende i det var nu også skønt

Anmeld

21. januar 2012

foto på lærred

Det er vist også noget at gøre med om ens "prop" er gået da der ellers kan komme bakterier og noget med at vandet ikke må være for varmt da fosteret ikke selv kan nedregulere sin temperatur når den ligger i varmen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

dåbsinvitationer, collager på lærred, wallstickers

Anmeld

21. januar 2012

noah3006

Jeg har selv undersøgt det fordi vi gså havde samme ide... Du kan lige se hvad de skriver her hvor vi ville tage på ophold.

Behandlinger til gravide.

Selv om du er gravid, har du stadig mulighed for at komme i Dronning Dorotheas Badstue.

Hvis du har det godt og ikke har nogle komplikationer under din graviditet kan du fint bruge alle vores bassiner. 

Ønsker du at få behandling, så som ansigtsbehandling, fodbad eller klassisk massage vil vi gerne, at du oplyser du er gravid. Vi har en særlig massagebriks til gravide, der så vil blive stillet frem.

Zoneterapi udføres kun hvis du er mere end 3 måneder henne i graviditeten og vi anbefaler kun 25 min. massage til gravide.

De meget varme behandlinger som hamambad, stenkursmassage samt diverse indpakninger udfører vi ikke på gravide

Håber det kunne hjælpe lidt.

Klem

Anmeld

21. januar 2012

JH12

Det må man gerne, man skal bare være ekstra opmærksom på at skylles sig godt bagefter!

Anmeld

21. januar 2012

Masig

Et spabad er jo meget varmt og har den ideelle temeperatur til at bakterier kan formere sig. Når man er så langt henne som du er, kan slimproppen vist være gået og så er det ikke særlig smart at sætte sig ned i et spabad med en masse fremmede menneskers bakterier....

Der er mange forskellige meninger, men jeg ville ikke gøre det. Som en anden sagde så nøjes evt med bare at stikke benene ned så du ikke får nogle bakterier op

Anmeld

21. januar 2012

LotteN

Jeg har lige snakkede med et wellness sted i esbjerg, da vi skal på sådan noget i uge 6 - og de fraråder kurbad og spabad hvis man er gravid - de foreslå i stedet noget massage eller bodyscrub.

Anmeld

21. januar 2012

EKBJ

LykkeB skriver:

Altså jeg mener nu ikke det er noget problem. Jeg har flere gange været i spa bad. Har dog ikke sat der så længe men det var mere fordi jeg ikke kunne holde varmen ud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.