Saltet smør..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2008

Tynen

Bruger bare det vi har! Altså saltet smør.

Har aldrig hørt / eller læst at man skulle bruge usaltet, så har derfor aldrig skænket det en tanke.

Ja, sikke nogle lede mødre vi er hva´! ;)

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2008

ivfmarie

Lise skriver:

Jeg har også læst, eller hørt, at man skal veksle mellem smør og planteolier. Husker ikke grunden, men det sikkert rigtigt at det er pga mættede/umættede fedtsyrer...

Jeg bruger mest smør MED salt!

De sunde fedtsyrer er de fler-umættede. Jo stivere fedtstoffet er, jo flere mættede fedtsyrer og jo mere "usundt" er fedtstoffet.
Planteolier/vegetabilsk fedt er at foretrække frem for animalsk fedt (mælkfedt, ost, kød)

Marie - med telegramsprog pga bebs på skød

Anmeld

5. marts 2008

Nadi

Jeg har godt nok også bare brugt det smør vi har i køleskabet, så må vi ta de grønne vabler når de kommer ;)

Men mener altså at min sp har sagt at det kan man sagtens bruge.

-Nadia

Anmeld

5. marts 2008

Loggidut

altså...hvad fanden er det for vabler i fabler om...ha ha....det har jeg da lige godt aldrig før hørt...ha ha...er der hold i det...eller er det en fugl?

Anmeld

5. marts 2008

Helle30

Den er god nok Loggi. Min mand påstår, at han vil få dem øjeblikkeligt, hvis han indtager broccoli.

(C)

Anmeld

5. marts 2008

Loggidut

Helle30 skriver:

Den er god nok Loggi. Min mand påstår, at han vil få dem øjeblikkeligt, hvis han indtager broccoli.

(C)

lol for satan

Anmeld

5. marts 2008

Helle30

Og så må det altså stoppe, det med det saltede smør eller ej.
Selvfølgelig skal ingen af os have for meget salt - heller ikke ungerne, men altså øhhh! Hvor meget smager kærgaarden egentlig af salt?
Jeg bruger olie i Sofies mad, fordi nogen har sagt, at plantefedt er sundere end animalsk fedt. Og i morgen kommer der en undersøgelse der viser, at animalsk fedt er godt for noget andet... Bøhhhh.
Nogle gange bliver jeg helt forundret over, at jeg stadig er i live. Kostrådene var nemlig helt anderledes, da vi var små.

Anmeld

5. marts 2008

Susan1978

Helle er du ik snart træt i den arm?????????????????????????

Anmeld

5. marts 2008

Helle30

Jo, og det irriterer mig, at den nu er dobbelt så stor som den venstre. Har bare lidt opgivet morgenhårstemaet, fordi der var ved at være stemning for et helt andet/nyt tema. :'( Helle, nu med en mistænkelig højre dopingbiceps

Anmeld

6. marts 2008

Tikki

Loggidut skriver:

altså...hvad fanden er det for vabler i fabler om...ha ha....det har jeg da lige godt aldrig før hørt...ha ha...er der hold i det...eller er det en fugl?

Ja da Loggi - hvis du har spist saltet smør, så se lige på dine fødder...har du måske ikke grønne vabler???

ha ha - grunden til den vablesnak er vist mig, der skrev det i starten :)) Det er fordi jeg jo hele tiden hører at man ikke må dit eller dat, så sker der det og det...(du ved...det er mig med oldemoderen, der mente jeg havde givet Iza en hjerneskade, fordi jeg hoppede med hende :-o), så jeg er begyndt at svare igen med langt ude svar, som at man får grønne vabler som 14-åriget, når man får saltet smør som baby :D .... det virker faktisk meget godt med den slags humor - ha ha

/Jeanette, der har sovet til kl. 8.00 i dag sammen med babyen - dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.