jer med astmabørn- singular, astma medicin i pilleform??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.709 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Sildefisk

hvad er jeres erfaringer?

vi har hidtil (M blir snart 3 og har astma barn siden 11mdr) kun brug fixotide (forbyggende) og airomir.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Sildefisk

19. januar 2012

*Louise*

Vi har Mathias som bliver to til april og Nicklas der bliver 5 til maj... Begge har astmatisk bronkitis... Nicklas får ventoline efter behov. Mathias får hver dag. Ventoline 3 gange dagligt og flixotide to gange dagligt....

Anmeld

19. januar 2012

Klumpe-dumpe

myr81 skriver:

hvad er jeres erfaringer?

vi har hidtil (M blir snart 3 og har astma barn siden 11mdr) kun brug fixotide (forbyggende) og airomir.

Hej pusling...

M får singular (pille) og Aerobek (spray) som forbyggende og så airomir som akut.

Hvad vil du gerne vide ?

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

Lille fe skriver:

Hej pusling...

M får singular (pille) og Aerobek (spray) som forbyggende og så airomir som akut.

Hvad vil du gerne vide ?

Tak for svar søde. Syne bare medicinen lyder ret skrap ift fixotiden?

Kom lige til at kigge på bivirkningerne  men sådan er det jo med al medicin

Trives M på den dosis?

Nu er det snart det er snart, 3år- tænk hvor tiden flyver! 

Anmeld

19. januar 2012

Klumpe-dumpe

Tak for svar søde. Syne bare medicinen lyder ret skrap ift fixotiden?

Kom lige til at kigge på bivirkningerne  men sådan er det jo med al medicin

Trives M på den dosis?

Nu er det snart det er snart, 3år- tænk hvor tiden flyver! 

Jeg kan ikke huske bivirkningerne  - hun har fået det siden hun var 18-20 mdr. (måske jeg lige skal læse på det igen)

Men ja hun trives fint på det, hun startede op på spirocort som så er udgået, men det hjalp ikke så meget, hun hostede stadig hver dag og nat, efter 1 mdr. startede hun så på pillerne. og nu får hun ikke så slemme tilfælde (kun når hun samtidig får RS-virus og/eller lungebetændelse) og nu kan havde lange pause med hoste.

Pillere kan du få i 2 forskellige dosis - 2mg og 4 mg. M får 4 mg.

og hun synes de smager vildt godt. Så hun spørger selv efter sine piller

Ja tænk sig- 3 år fatter virkelig ikke hvor den tid er blevet af, hvor vi rendte på sygehuset KONSTANT.

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

Lille fe skriver:

Jeg kan ikke huske bivirkningerne  - hun har fået det siden hun var 18-20 mdr. (måske jeg lige skal læse på det igen)

Men ja hun trives fint på det, hun startede op på spirocort som så er udgået, men det hjalp ikke så meget, hun hostede stadig hver dag og nat, efter 1 mdr. startede hun så på pillerne. og nu får hun ikke så slemme tilfælde (kun når hun samtidig får RS-virus og/eller lungebetændelse) og nu kan havde lange pause med hoste.

Pillere kan du få i 2 forskellige dosis - 2mg og 4 mg. M får 4 mg.

og hun synes de smager vildt godt. Så hun spørger selv efter sine piller

jamrn det lyder da positivt. Mikkel får nemlig 2* fixotide morgen og aften , som er efterfølgeren af spirocourt og det vil børnelægen gerne have ned til 1* morgen og aften+ pillen (singular) : )

han hoster nemlig også meget om natten 

Anmeld

19. januar 2012

Klumpe-dumpe

myr81 skriver:

jamrn det lyder da positivt. Mikkel får nemlig 2* fixotide morgen og aften , som er efterfølgeren af spirocourt og det vil børnelægen gerne have ned til 1* morgen og aften+ pillen (singular) : )

han hoster nemlig også meget om natten 

Sjovt vores børnelæge sagde at Aerobec var efterfølgeren på spirocourten.

jamen det synes jeg da I skal prøve, det kræver jo meget af Mikkel at bruge kræfter på at hoste meget om natten.

Efter M startede på pillerne - gik der ret hurtigt før der var bedring med daglig/natlig hoste.

Anmeld

19. januar 2012

Sildefisk

Lille fe skriver:

Sjovt vores børnelæge sagde at Aerobec var efterfølgeren på spirocourten.

jamen det synes jeg da I skal prøve, det kræver jo meget af Mikkel at bruge kræfter på at hoste meget om natten.

Efter M startede på pillerne - gik der ret hurtigt før der var bedring med daglig/natlig hoste.

hmm de er vist ikke helt enige de læger? gud ved om fixotide så er mere krads end den du nævner? må jeg da lige forhøre mig om

Tak for hjælpen

Anmeld

19. januar 2012

Klumpe-dumpe

myr81 skriver:

hmm de er vist ikke helt enige de læger? gud ved om fixotide så er mere krads end den du nævner? må jeg da lige forhøre mig om

Tak for hjælpen

Aerobec skulle være det stærkeste på marked i de mg M får den i.

Var da så lidt, sig endelig til hvis der er mere jeg kan gøre.

ps. jeg startede med at give pillen om morgen, pga det kan give mavekramper indtil kroppen har vænnet sig til det. Men det skete ikke ved M.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.