appetit under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Mor til Majbørn

Hej Alle,

Jeg er lidt nysgerrig - horer jo om folk, der har faaet en voldsomt appetit.

Jeg er 24+2 og synes egentlig ikke min appetit har aendret sig saerligt meget - og jeg er nysgerrig paa hvordan jeres appetit er??

Spiser I mere end normalt?

Min verden ser saaledes ud:

07.30 morgenmad - lille skaal havregryn med rosiner og aeblejuice.

kl.09.00 mellemmaaltid - 1 banan og 1 yoghurt

kl.12.00 frokost - en trekantsandwich med aeg (groft brod)

og herefter kan jeg gaa flere timer uden mad, glemmere flere gange af spise aftensmad. Der kan godt ryge lidt usundt ned, som chokolade eller en kage, men ellers er det

Jeg prover at huske aftensmaden kl.19.00 - enten tomatsuppe med hvidlogsbrod, salat med kylling eller noget i den dur.

(Jeg er skidedaarlig til at variere min mad... )

(Jeg ved godt det ogsaa haenger sammen med traening, jeg gaar ca. 1 time hver dag - ofte 2 timer paa lange ture, og gaar til vandyoga for gravid en gang om ugen)

Saa jeg er lidt nysgerrig - hvordan har I oplevet appetitten aendre sig under jeres graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

FogL

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Hej Alle,

Jeg er lidt nysgerrig - horer jo om folk, der har faaet en voldsomt appetit.

Jeg er 24+2 og synes egentlig ikke min appetit har aendret sig saerligt meget - og jeg er nysgerrig paa hvordan jeres appetit er??

Spiser I mere end normalt?

Min verden ser saaledes ud:

07.30 morgenmad - lille skaal havregryn med rosiner og aeblejuice.

kl.09.00 mellemmaaltid - 1 banan og 1 yoghurt

kl.12.00 frokost - en trekantsandwich med aeg (groft brod)

og herefter kan jeg gaa flere timer uden mad, glemmere flere gange af spise aftensmad. Der kan godt ryge lidt usundt ned, som chokolade eller en kage, men ellers er det

Jeg prover at huske aftensmaden kl.19.00 - enten tomatsuppe med hvidlogsbrod, salat med kylling eller noget i den dur.

(Jeg er skidedaarlig til at variere min mad... )

(Jeg ved godt det ogsaa haenger sammen med traening, jeg gaar ca. 1 time hver dag - ofte 2 timer paa lange ture, og gaar til vandyoga for gravid en gang om ugen)

Saa jeg er lidt nysgerrig - hvordan har I oplevet appetitten aendre sig under jeres graviditet?

Min appetit har mest været som den var inden jeg blev gravid. Der har dog været tidspunkter, hvor den har været meget ringe, og jeg ikke kunne få noget ned, men generelt er det det samme som før. Kan dog godt få mig nogle lyster og cravings, men det kunne jeg også før  

Anmeld

19. januar 2012

lio

Jeg er i uge 18 og indtil nu har jeg haft mindre appetit end ellers.

Jeg bliver hurtigere mæt og mærker ikke sult som jeg plejer så får ikke spist så meget. Har dog været plaget meget af kvalme så det har selvfølgelig haft en skidt virkning på appetitten.

Har slet ikke lyst til chokolade og kage osv. kan faktisk ikke så godt lide det.

Er dog faldet lidt for syltet agurker.

Anmeld

19. januar 2012

Mor til Majbørn

Äiti Bianca skriver:

Jeg er i uge 18 og indtil nu har jeg haft mindre appetit end ellers.

Jeg bliver hurtigere mæt og mærker ikke sult som jeg plejer så får ikke spist så meget. Har dog været plaget meget af kvalme så det har selvfølgelig haft en skidt virkning på appetitten.

Har slet ikke lyst til chokolade og kage osv. kan faktisk ikke så godt lide det.

Er dog faldet lidt for syltet agurker.

Ejjjj - er du blevet fan af syltede agurker??

troede kun det skete i film....

Men godt at høre, at jeg ikke er helt unormal hvad angår appetit....

Anmeld

19. januar 2012

Mor til Majbørn

ciepige skriver:

Min appetit har mest været som den var inden jeg blev gravid. Der har dog været tidspunkter, hvor den har været meget ringe, og jeg ikke kunne få noget ned, men generelt er det det samme som før. Kan dog godt få mig nogle lyster og cravings, men det kunne jeg også før  

ja - det kender jeg godt.... synes jo bare, du ved... at man burde vold-spise alt muligt! Men så lige pludselig får man de sureste opstød og mister alt appetit.

Anmeld

19. januar 2012

Koen.

Jeg er 23+5 i dag og synes min appetit er som før

Anmeld

19. januar 2012

Mor til Majbørn

tanja. skriver:

Jeg er 23+5 i dag og synes min appetit er som før

åh - rart at høre. Jeg begyndte jo at få alle mulige tanker om, at min lille dreng ikke var sulten nok - selvom sidste scanning viste at han helt bestemt ikke var for tynd....

Anmeld

19. januar 2012

Koen.

HHeHerhha

åh - rart at høre. Jeg begyndte jo at få alle mulige tanker om, at min lille dreng ikke var sulten nok - selvom sidste scanning viste at han helt bestemt ikke var for tynd....

Her har jeg os en tyk bassemand i maven og de skal skam nok tage hvad de har brug for

Anmeld

19. januar 2012

lio

Ejjjj - er du blevet fan af syltede agurker??

troede kun det skete i film....

Men godt at høre, at jeg ikke er helt unormal hvad angår appetit....

ja jeg er heller ikke vild med at indrømme det... synes det lyder så plat men jeg spiser dem dirkete fra glasset, det har jeg aldrig brugt mig om.

Min læge sagde til mig at det har ikke nogen betydning hvor meget jeg spiser, så længe jeg ikke er underernæret så skal baby nok få det den skal have.

Anmeld

19. januar 2012

Mor til Majbørn

tanja. skriver:

Her har jeg os en tyk bassemand i maven og de skal skam nok tage hvad de har brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.