Så er den gal igen ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Øh - hvad med han lige letterede røven og begyndte at betale nogle børnepenge så??

Det kunne jo være det gav lidt luft, så hans datter fik det bedre (når nu han mener hun ikke har det godt - åbenbart).

Jeg synes du skal møde ham med følgende:

1. En lægeerklæring på, at du ikke fejler en skid og fuldt ud kan varetage Laura.
2. En lægeerklæring på at Laura intet fejler.
3. En udtalelse fra dagplejeren om at Laura trives og har det godt i sit nuværende miljø.
4. Et krav om børnepenge.

Og jeg synes da bestemt ikke det taler mod dig, at du har benyttet dig af han og hans forældre - det er da normalt at inddrage den familie, der nu engang er... og han er altså faderen!

Men hvis du skal være i statsamtet, så er det bedre at være forberedt, så du ikke fremstå naiv og blåøjet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Tina&Laura

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Øh - hvad med han lige letterede røven og begyndte at betale nogle børnepenge så??

Det kunne jo være det gav lidt luft, så hans datter fik det bedre (når nu han mener hun ikke har det godt - åbenbart).

Jeg synes du skal møde ham med følgende:

1. En lægeerklæring på, at du ikke fejler en skid og fuldt ud kan varetage Laura.
2. En lægeerklæring på at Laura intet fejler.
3. En udtalelse fra dagplejeren om at Laura trives og har det godt i sit nuværende miljø.
4. Et krav om børnepenge.

Og jeg synes da bestemt ikke det taler mod dig, at du har benyttet dig af han og hans forældre - det er da normalt at inddrage den familie, der nu engang er... og han er altså faderen!

Men hvis du skal være i statsamtet, så er det bedre at være forberedt, så du ikke fremstå naiv og blåøjet.

Jeg er sgu nok bare for flink af mig.
Vi aftale mundtligt at han ikke skulle betale børnepenge - men det betyder jo ikke at han ikke SKAL. Om så at sige.

Godt nok betaler jeg ikke hendes mad når hun er hos hendes far - og heller ikke i den periode hun var meget hos ham.

Men jeg betaler tøj, sko, overtøj og andet til hende - selv det han har hos ham.
Han får ALTID halvdelen.

Jeg er bare pisse bange for at han får den - ikek fordi alt skal gå op i penge, meen vi er lige flyttet i noget nyt for 4 måneder siden (synes ikke jeg ville bo i det vi havde sammen og vi ville gerne have delt depotium)
Og mister jeg hendes adresse - så skal jeg flytte.
Og det synes jeg jo ikke er for Lauras bedste.

Der ud over er der jo intet der ændre sig hvis hun fåpr adresse hos ham.

Han får hendes breve ja, men dem er der ikke mange af.
Og så får han jo så det økonomiske med sig.

Men helt ærligt, han bor hjemme, betaler ikke en krone for det.
Ikke engang mad til ham og hende.

Kun bleer, benzin, vådservietter, div. salver osv.
Tøj, sko og overtøj betaler jeg jo som sagt.
Det samme med forsikring, det betaler jeg også - og sygeforsikring danmark. 

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

hmm.... kunne han være presset af sine forældre til at søge fuldt forældremyndighed?

Anmeld

18. januar 2012

Tina&Laura

hmm.... kunne han være presset af sine forældre til at søge fuldt forældremyndighed?

Jeg er hundrede på det er der den er gal.

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Tina&Laura skriver:

Jeg er hundrede på det er der den er gal.

det gennemskurer en socialrådgiver sguda med det samme...

Anmeld

18. januar 2012

Tina&Laura

det gennemskurer en socialrådgiver sguda med det samme...

Jeg bliver så ked af det.

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Ja, det kan jeg da godt forstå, at du gør.

Synes da også du skal roses for alt det du gør - og sådan nogle ex-svigerforældre der står og mener de kan gøre det hele bedre... uha... de skal lige huske på, hvordan det selv var at være nybagt forældre.

Det kan være du kan bede om en samtale ved kommunen og blive sat lidt ind i hvad dine rettigheder er.... sådan helt præcist. Måske kan det give dig ro på.

Anmeld

18. januar 2012

Tina&Laura

Ja, det kan jeg da godt forstå, at du gør.

Synes da også du skal roses for alt det du gør - og sådan nogle ex-svigerforældre der står og mener de kan gøre det hele bedre... uha... de skal lige huske på, hvordan det selv var at være nybagt forældre.

Det kan være du kan bede om en samtale ved kommunen og blive sat lidt ind i hvad dine rettigheder er.... sådan helt præcist. Måske kan det give dig ro på.

Faktisk er der en lille bitte tvivl om hvem faderen er - mon det ville skade mig at anlægge en faderskabssag?

Anmeld

18. januar 2012

Mor til Majbørn

Umiddelbart tror jeg ikke det gavner dig ret meget.

Så fremstår du jo bare som en, der ikke helt har styr på tingene. Det er jo ikke lige det, du er ude på...

Men hvis han får bopælspligten kan du vel efterfølgende kræve en faderskabstest... for at være sikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.