Frøken Førstegangsmor :D skriver:
Øh - hvad med han lige letterede røven og begyndte at betale nogle børnepenge så??
Det kunne jo være det gav lidt luft, så hans datter fik det bedre (når nu han mener hun ikke har det godt - åbenbart).
Jeg synes du skal møde ham med følgende:
1. En lægeerklæring på, at du ikke fejler en skid og fuldt ud kan varetage Laura.
2. En lægeerklæring på at Laura intet fejler.
3. En udtalelse fra dagplejeren om at Laura trives og har det godt i sit nuværende miljø.
4. Et krav om børnepenge.
Og jeg synes da bestemt ikke det taler mod dig, at du har benyttet dig af han og hans forældre - det er da normalt at inddrage den familie, der nu engang er... og han er altså faderen!
Men hvis du skal være i statsamtet, så er det bedre at være forberedt, så du ikke fremstå naiv og blåøjet.
Jeg er sgu nok bare for flink af mig.
Vi aftale mundtligt at han ikke skulle betale børnepenge - men det betyder jo ikke at han ikke SKAL. Om så at sige.
Godt nok betaler jeg ikke hendes mad når hun er hos hendes far - og heller ikke i den periode hun var meget hos ham.
Men jeg betaler tøj, sko, overtøj og andet til hende - selv det han har hos ham.
Han får ALTID halvdelen.
Jeg er bare pisse bange for at han får den - ikek fordi alt skal gå op i penge, meen vi er lige flyttet i noget nyt for 4 måneder siden (synes ikke jeg ville bo i det vi havde sammen og vi ville gerne have delt depotium)
Og mister jeg hendes adresse - så skal jeg flytte.
Og det synes jeg jo ikke er for Lauras bedste.
Der ud over er der jo intet der ændre sig hvis hun fåpr adresse hos ham.
Han får hendes breve ja, men dem er der ikke mange af.
Og så får han jo så det økonomiske med sig.
Men helt ærligt, han bor hjemme, betaler ikke en krone for det.
Ikke engang mad til ham og hende.
Kun bleer, benzin, vådservietter, div. salver osv.
Tøj, sko og overtøj betaler jeg jo som sagt.
Det samme med forsikring, det betaler jeg også - og sygeforsikring danmark.
Anmeld