Frøken J. skriver:
Hun er generelt ikke den nemmeste at få til at falde i søvn, så har ikke lige et ritual der virker endnu
Men ok, hun er jo heller ikke så gammel. Hun plejer at få natbryst, så bliver hun skiftet og kommer i nattøj. Så vugger jeg hende i mine arme og synger en sang, lægger hende ned i sengen med sutten i munden og synger igen. MEN, selvom hun er træt kan der snildt gå en time før hun giver sig hen til søvnen. Hun mosler, drejer sig, hiver sutten ud, sparker dynen af, bliver sur over sutten mangler osv. osv. - Hun er meget livlig med kroppen pt. Så det er generelt en kamp. Derfor ved jeg ikke om det er optimistisk at tro hun gider sove selv, men omvendt kan hun jo alligevel ikke se os nede fra tremmesengen 
Hmm.. Måske skal jeg bare prøve mig frem
Nu har jeg ikke læst de øvrige svar, så beklager hvis det bliver en gentagelse.
Jeg vil mene at det er for tidligt at forvente at hun kan lære at falde i søvn selv, men jeg synes sagtens hun kan komme på eget værelse, da det helt sikkert vil give jer alle en bedre nattesøvn. Mine de to sidste har også begge sovet meget let, men så snart de er kommet på eget værelse, har de sovet godt.
Du kan sagtens gå i gang med at opbygge et godt putteritual, så vil hun efterhånden genkende det og blive tryg med det og vide at hun skal sove, når i går bestemte ting. Det kan være et bad, læse en lille bog, synge en bestemt sang, bare det er det samme I gør hver aften. Her kommer Ludvig i nattøjet, får en natflaske, bliver lagt i sin seng, får sin sut, mens vi synge hans godnatsang, mens jeg synger, stryger jeg ham over næseryggen, da det virker beroligende og til sidst siger jeg godnat. Ofte skal vi ind en enkelt gang eller to og give sutten, men så sover han også.
Held og lykke med det.
Anmeld