Eksperthjælp: Hvornår kan jeg påvise en evt. graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Charlotte Grumme

"Hvornår kan jeg påvise en evt. graviditet?"

Hej CharlotteMin kæreste og jeg have ubeskyttet sex, en dag hvor jeg også havde ægløsning. Nu 1 uge efter, kan jeg mærke en slags mensturationssmerte og der er stadig 2 uger til, at jeg skal have min mensturations. Jeg har taget en graviditetsprøve, men den viste negativ. Men jeg ved ikke, rigtig om jeg skal tro på den test? Vi har allerede en søn der bliver 1 år i februar.MvhBette

Charlottes svar

En hjemmetest til påvisning af graviditet, vil først være positiv på den dag, eller en til to dage, før man skulle have sin menstruation. Så hvis du forventer din menstruation d. 30 jan f.eks. så vil en hjemmetest kunne bruges på denne dato, eller en til to dage før. En blodprøve, en Serum HCG kan påvise graviditet endnu et par dage før, altså, i det tænkte eksempel, d.25. 26. 27. januar.
Kan du mon bruge dette svar? Mange hilsner Charlotte
www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.