2 år og rutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Sillebob

Laulund87 skriver:

Min datter bliver lagt kl 19 i hverdagene. (I weekender kan den godt blive 20)

Hun bliver lagt efter en sang eller lidt tegnefilm. Hun er rigtig nem og lægger sig bare til at sove efter 10 min ca.

Det er kun ved sygdom, eller enkelte gange hun bare skal være på tværs, at det tager lidt tid og måske lidt vand.

Hun sover ca 12 timer om natten og ca 1,5 time til middag.

Ej hvor fantastisk  Sover hun 12 timer om natten uden at vågne ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Laulund87

Sillebob skriver:

Ej hvor fantastisk  Sover hun 12 timer om natten uden at vågne ?

Ja som regel. Nogle gange skal hun have sutten eller trøstes lidt fordi hun har drømt.. Så hun er nem

Anmeld

17. januar 2012

Sillebob

Bryndis skriver:

Min dreng er godt nok 3 år nu men vi har altid bare lagt ham i seng og sagt godnat, sov godt, elsker dig og vi ses i morgen. Og så har han lagt sig til at sove og gør det hver gang Det samme med den mindste som er 1 år dog uden nogen form for snak. Det er bare ind i seng og så putter han sig

Hvor må det være SKØNT med to drenge som bare ligger sig og sover Sover din ældste stadig middagslur?

1000 tak for svar

Anmeld

17. januar 2012

Sillebob

Laulund87 skriver:

Ja som regel. Nogle gange skal hun have sutten eller trøstes lidt fordi hun har drømt.. Så hun er nem

hvor er hun dygtig. Gid hun kunne lære vores kål lidt om sovning

Anmeld

17. januar 2012

Ciss

Sillebob skriver:

Hej alle medmødre.

Jeg vil høre om der er nogle som kunne tænke sig at dele følgende med mig:

Hvad tid kommer jeres 2årig i seng om aftenen ? Hvordan gør I ? Og hvor længe tager det før h*n sover ?

Herhjemme bestræber vi os på at bettekålen sover kl 19.30 ( bliver puttet kl 18.45 med historie og een godnatsang.

Meeeeen vi skal blive hos ham til han sover og ofte tager det 30min-1 time før han sover....også selvom han har droppet middagsluren

1000 tak for svar på forhånd

Kram fra Sille

Vi begynder gerne putteritualet for sønnike på 2 år ca kl 18.30.

Først er det på badet: Ren ble, pyjamas og tandbørstning. Så er det ind på værelset: Lidt vand og kram. Så op i tremmesengen. En bil i den ene hånd og en bamse i den anden, så klarer jeg for det meste at få ham til at lægge sig ned, mens jeg synger en sang for ham. Det varer som regel ikke længe, før han sætter sig op igen, men jeg siger god nat og går ud. Hvis han råber, kommer jeg tilbage, for så er der gerne et eller andet, han har behov for. En slurk vand eller noget. Bagefter lægger han sig som regel fint ned.

Når vi går ud trækker vi døren til, så der kun er en smal sprække. Så mærker han, at vi er her, og det er nemt for os at høre, hvis der skulle være noget.

Ca 19.15-19.30 plejer han er være faldet i søvn.

Sålænge vi kan bruge tremmesengen, fungerer det rigtig fint. Han ved, at det er nat, når han kommer op i den, og selvom han kan protestere lidt, så kan han godt lide at være der og accepterer situationen. Vi hører ofte, at han ligger/sidder og snakker/synger et stykke tid efter, at vi er gået ud.

Anmeld

17. januar 2012

Laulund87

Sillebob skriver:

hvor er hun dygtig. Gid hun kunne lære vores kål lidt om sovning

Hun har altid haft et godt sovehjerte, men vi har også været lidt "hårde" ved hende. Når hun bliver puttet skal hun sove og så er der ikke noget med at komme op igen efter det ene eller det andet..

Det gælder selvfølgelig ikke ved sygdom eller hvis hun har haft behov for tryghed og har været pylret. Det er heller ikke sikkert det hjælper ved alle børn, men det er det vi har gjort og det har givet pote

Anmeld

17. januar 2012

Sillebob

Ciss skriver:

Vi begynder gerne putteritualet for sønnike på 2 år ca kl 18.30.

Først er det på badet: Ren ble, pyjamas og tandbørstning. Så er det ind på værelset: Lidt vand og kram. Så op i tremmesengen. En bil i den ene hånd og en bamse i den anden, så klarer jeg for det meste at få ham til at lægge sig ned, mens jeg synger en sang for ham. Det varer som regel ikke længe, før han sætter sig op igen, men jeg siger god nat og går ud. Hvis han råber, kommer jeg tilbage, for så er der gerne et eller andet, han har behov for. En slurk vand eller noget. Bagefter lægger han sig som regel fint ned.

Når vi går ud trækker vi døren til, så der kun er en smal sprække. Så mærker han, at vi er her, og det er nemt for os at høre, hvis der skulle være noget.

Ca 19.15-19.30 plejer han er være faldet i søvn.

Sålænge vi kan bruge tremmesengen, fungerer det rigtig fint. Han ved, at det er nat, når han kommer op i den, og selvom han kan protestere lidt, så kan han godt lide at være der og accepterer situationen. Vi hører ofte, at han ligger/sidder og snakker/synger et stykke tid efter, at vi er gået ud.

Mange tak for svar

Han kravler ikke op af tremmesengen?

Anmeld

17. januar 2012

Ciss

Sillebob skriver:

Mange tak for svar

Han kravler ikke op af tremmesengen?

Nej, mærkelig nok. Han klatrer jo alle andre steder - sofaen, spisebordet, reolen, klaveret osv. Henter ham ofte ned fra møblerne! Men jeg tror egentlig, at han synes det er lidt godt at komme i seng. Trygt.

Jeg er mere usikker på, hvordan det kommer til at gå med at få ham til at falde til ro, når han ikke længere skal være i tremmesengen. Gruer mig lidt....

Anmeld

17. januar 2012

Bryndis

Sillebob skriver:

Hvor må det være SKØNT med to drenge som bare ligger sig og sover Sover din ældste stadig middagslur?

1000 tak for svar

Ja det gør han for det meste. Han be'r selv om at komme op og sove når han er træt til middag

Anmeld

17. januar 2012

SpunkenJo

Siden 3 mdr har vi puttet kl. 1830-1900.

Han er bare blevet puttet, møsset og så er lyset blevet slukket og han sov så.

Fra 2/2,5 år har vi udvidet putteritualet med et afsnit Peter Pedal eller en lille go nat historie i sofaen.

Så går han selv i seng og kalder på en af os, der lige skal give en kop vand, et kys og en bamse.

Vh Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.