Hvad siger jeg til en 2-årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. marts 2009

Stumpen

Hejsa..

Er lidt i vildrede.. Vi får højst sansynlig i den nærmeste fremtid tilbudt en lejlighed, hvor vi ikke kan have vores hund med, jeg er så småt begyndt at kigge mig omkring efter en internat..

Men hvad siger jeg til Mathilde på 2½ der er blevet glad for Buster??
Hvis vi afl. ham mens hun er i dp? Skal jeg så sige til hende om morgen at hun skal sige farvel til Buster fordi?? (og hvad siger jeg)

Hvis Karsten kører med ham mens hun er hjemme, hvad siger jeg så til hende??

Fuck hvor svag kan man være?? Sidder her med tårerne ned ad kinderne ved tanken om at tage Buster fra hende...

Hvad siger jeg, hun forstår jo ikke at vi skal flytte og der ikke er plads til ham.. Hun forstår jo ikke hvad det vil sige at Buster skal væk?? Er det mon bedst at hun er hjemme, når han forlader os, så hun kan se at far kommer hjem uden ham??
Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

Honningblomst

Jeg mener klart at hun skal være hjemme...så hun kan tage afsked og forholde sig til det...I kan vel bare sige at hunden skal flytte, bo et nyt sted. Så ved hun da hvad det er når hun skal flytte. Kan I ikke tage ud og aflevere den med hende...?
Knus og held og lykke..

Anmeld

10. marts 2009

Stumpen

Det kunne vi selvfølgelig også gøre.. Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på.. Men det bliver kun Karsten der skal afl... Vi fik en kat aflivet i efteråret pga. alderdom og dyrlægen kiggede på mig som om jeg var åndssvag fordi jeg tudede øjene ud af hovedet...
Jeg dur ikke til sådan noget..

Anmeld

10. marts 2009

ivfmarie

Jeg syns ikke du skal undervurdere hendes evne til at forstå situationen... fortæl hende da hvordan det står til?
Men måske skal du vente med at fortælle det til han er væk... Hun forstår nok alligevel ikke at det er sidste gang at hun er sammen med ham.

Da vores hund skulle aflives, blev det gjort mens Freja(på knap 3 år) var i DP, og vi fortalte hende først om det da hun selv spurgte. (Mest fordi jeg selv var så knust at jeg ikke ku snakke om det uden at græde)
Der gik et par dage inden hun pludselig spurgte til ham.

Marie

Anmeld

11. marts 2009

Doktor Doolittle

Lad Mathilde og Karsten tage ud og aflevere jeres hund til dens nye sted, det ville jeg gøre. Og så selv blive hjemme og græde.

Anmeld

12. marts 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jeg mener klart at hun skal være hjemme...så hun kan tage afsked og forholde sig til det...I kan vel bare sige at hunden skal flytte, bo et nyt sted. Så ved hun da hvad det er når hun skal flytte. Kan I ikke tage ud og aflevere den med hende...?
Knus og held og lykke..

enig. mine foraeldre gjorde det modsatte. afleverede min hund da jeg var i bornehave og jeg er stadig sur over det

kan i ikke faa hunden passet af venner/bekendte /familie indtil i finder en bedre lejlighed der tillader hund. og /eller snakker med lejeren om muligvis prove tid med hund og hundedepositum?

Anmeld

12. marts 2009

Miamaja

Stumpen skriver:

Det kunne vi selvfølgelig også gøre.. Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på.. Men det bliver kun Karsten der skal afl... Vi fik en kat aflivet i efteråret pga. alderdom og dyrlægen kiggede på mig som om jeg var åndssvag fordi jeg tudede øjene ud af hovedet...
Jeg dur ikke til sådan noget..

haha saadan er jeg ogsaa

Anmeld

12. marts 2009

Mumto3

Jeg ville helt sikkert gøre som du foreslår til sidst!!!

Lad hende være hjemme og se far tage afsted med hunden og se at han kommer hjem uden!!! -Fortæl om det inden, og snak om det efter. Selvom hun ikke forstår, så er det super vigtigt at hun oplever at I inddrager hende og fortæller hvad der sker.

Hvis I IKKE fortæller det, men hunden bare er 'væk', hvad kan der så ikke også ske mens hun er i f.eks. DP? måske forsvinder mor eller far også en dag. Sådan bare lige ud i den blå luft, og kommer aldrig tilbage?

-og skulle du komme til at knibe en tåre mens hun ser på det og du fortæller at Buster skal væk og ikke kommer igen, så gør det heller ikke noget! Det er jo fint at vise hende at man har følelser og man nogen gange bliver ked af. Hun bliver måske også ked af det på et tidspunkt og så er det godt at have oplevet at mor også var ked af det, men at mor også blev glad igen!

Anmeld

13. marts 2009

..

Kan godt være det ikke kommer mig ved, men hvordan kan det være I vælger en lejlighed hvor I ikke må have hund når I nu har valgt at anskaffe jer en hund? Jeg tænker bare, en hund er jo ikke en ting og når man har valgt at få hund så ved man jo at det er et familiemedlem man har i omkring 10 år, heldigvis nogen gange længere..

Nu er jeg selv hundejer til 2 store hunde og snart mor til 2 børn og jeg ville da aldrig flytte et sted hen hvor jeg ikke måtte have hund (eller børn for den sags skyld..)

Beklager hvis det bliver opfattet bitchy det her, men jeg forstår det virkeligt ikke..

Anmeld

13. marts 2009

Stumpen

Macrolf skriver:

Kan godt være det ikke kommer mig ved, men hvordan kan det være I vælger en lejlighed hvor I ikke må have hund når I nu har valgt at anskaffe jer en hund? Jeg tænker bare, en hund er jo ikke en ting og når man har valgt at få hund så ved man jo at det er et familiemedlem man har i omkring 10 år, heldigvis nogen gange længere..

Nu er jeg selv hundejer til 2 store hunde og snart mor til 2 børn og jeg ville da aldrig flytte et sted hen hvor jeg ikke måtte have hund (eller børn for den sags skyld..)

Beklager hvis det bliver opfattet bitchy det her, men jeg forstår det virkeligt ikke..

Det gør det ikke, men vi må flytte pga. økonomi.. Vi bor pt. i et hus mine svigerforældre ejer og meningen var at vi skulle købe det når jeg var færdig udd, men banken har sagt blank nej, så nu må vi se os om efter noget andet og jeg vil i boligforeningen, så jeg er sikker på at vi ikke nødvendigvis skal flytte inden for de næste 5-7 år, da jeg vil have vores gæld væk inden...

Nogen gange sker der bare ting som man ikke kan forudse når man anskaffer sig en hund..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.