vores fremtid bliver afgjort på tirsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg er helt enig, står faktisk i samme situation, da jeg fysisk ikke kunne gennemføre praktikkerne i Viborg. Men jeg kom heldigvis ind på socialrådgiver studiet. Men jeg skal selv finansiere det sidste år desværre.

På den i Viborg behøver du ikke bo deroppe. Du skal jo bare på skolen 2 dage hver 6 uge (og man kan sove gratis deroppe)

Det er virkelig skod, for det gør jo at hvis man vælger forkert (som jeg gjorde første gang) så er man låst på hvad man ellers skal..

og arbejde, plus studie ved jeg vil gøre mig stresset.. bare det at jeg har haft lidt ekstra ved siden af det her har gjort mig vildt stresset, og har ikke kunnet koncentrere mig om mit studie, hvilket jo så gør at der idag er dumpet det første -3 ind af postkassen som jeg nogensinde har fået..

er aldrig dumpet før, så det gør jo bare det hele endnu mere træls..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

aarhusmor

Anonym skriver:

Det er virkelig skod, for det gør jo at hvis man vælger forkert (som jeg gjorde første gang) så er man låst på hvad man ellers skal..

og arbejde, plus studie ved jeg vil gøre mig stresset.. bare det at jeg har haft lidt ekstra ved siden af det her har gjort mig vildt stresset, og har ikke kunnet koncentrere mig om mit studie, hvilket jo så gør at der idag er dumpet det første -3 ind af postkassen som jeg nogensinde har fået..

er aldrig dumpet før, så det gør jo bare det hele endnu mere træls..

okay men det du kan gøre er at søge ind på det studie og samtidig blive medlem af en akasse. Såvidt jeg husker skal du bare have læst i 18 måneder for at være dagpenge berettiget på dimmentend sats og så kan du jo færdiggøre de sidste 1,5 år af dit studie imens du søger efter job. Men prøv lige at hør akassen først. Er du under 30 så er det gratis at være medlem.

PLS er i øvrigt en rigtig god fagforening!

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

I øvrigt vil jeg lige sige at de sidste 1,5 år kan tages på deltid, så du ikke kommer i strid med dagpenge regler

Anmeld

17. januar 2012

Bassemor<3

Jeg for også su lån og man for mere udbetalt på kontanthjælp. 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Jeg for også su lån og man for mere udbetalt på kontanthjælp. 

jeg sidder som enlig på su, og regner jeg ikke min boligstøtte med ind i budgettet, men udelukkende su, sulån og penge fra barnets fader har jeg omkring 14.000kr udbetalt, så får mere udbetalt end jeg ville få på KH før skat, så det vil ikke kunne køre rundt for mig.. regner jeg derimod boligstøtten med ind i budgettet har jeg 15.500kr udbetalt, så KH kommer jo aldrig op i nærheden af det beløb..

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

okay men det du kan gøre er at søge ind på det studie og samtidig blive medlem af en akasse. Såvidt jeg husker skal du bare have læst i 18 måneder for at være dagpenge berettiget på dimmentend sats og så kan du jo færdiggøre de sidste 1,5 år af dit studie imens du søger efter job. Men prøv lige at hør akassen først. Er du under 30 så er det gratis at være medlem.

PLS er i øvrigt en rigtig god fagforening!

ja, men nu må vi se hvad hun siger på tirsdag.. håber hun har en løsning til mig..

Anmeld

17. januar 2012

Bassemor<3

Ok, så er det derfor, jeg er ikke enlig, og for kun su + sulån. ingen boligstøtte eller andre tilskud.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Ok, så er det derfor, jeg er ikke enlig, og for kun su + sulån. ingen boligstøtte eller andre tilskud.

ja præcis.. Jeg har os boet sammen med en på et tidspunkt, men det gik i vasken, så kender godt forskellen på beløbene..

Var selv på KH under min barsel, og det var rigtig slemt at ryge ned på su bagefter, da jeg startede i skole, men kan slet ikke udgiftsmæssigt gå ned på KH igen, så vil det betyde at jeg skal slette samtlige af mine forsikringer, sætte ydelsen på mit lån ned, og kun betale renterne osv, og det vil jo slet ikke gøre noget bedre i det lange løb

Anmeld

17. januar 2012

AnnaK89

Altså jeg får omkring 700 mindre i su og su-lån som forsørger, end jeg gjorde på KH??

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Altså jeg får omkring 700 mindre i su og su-lån som forsørger, end jeg gjorde på KH??

ja, men jeg er enlig forsørger, så får jo ekstra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.