vores fremtid bliver afgjort på tirsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Anonym trådstarter

på tirsdag finder jeg ud af om det er muligt for mig at gå det her semester om, og det håber jeg virkelig der er..

ellers så står vi om 14 dage uden indtægt eller bolig..

Det er godt nok hårdt, og kan godt mærke at jeg slet ikke tænker ret positivt lige nu.. men vi bor på kollegie, og er jeg ikke studerende mere, så er det bare ærgeligt, så bliver vi smidt ud..

Jeg troede virkelig at det her skulle blive mit år, men det starter ikke for godt må jeg indrømme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Bassemor<3

åh en træls situation !  

Er du gravid eller ? Og er det ikke muligt for jer at bo hos noget familie, til i finder noget selv, og hvad med KH eller Dagpenge ? er det ikke en mulighed ? 

Håber det bedste for jer ! 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

åh en træls situation !  

Er du gravid eller ? Og er det ikke muligt for jer at bo hos noget familie, til i finder noget selv, og hvad med KH eller Dagpenge ? er det ikke en mulighed ? 

Håber det bedste for jer ! 

jeg har et barn, og desværre er jeg bosat 200km væk fra min nærmeste familie, fordi jeg skulle studere..

som mit budget ser ud nu, med billig husleje osv, så kan kontanthjælpen ikke engang dække det, og skal jeg flytte så bliver huslejen dyrere, og dermed bliver underskuddet endnu større.. alternativt skal jeg melde alt hvad der hedder forsikringer fra, og det er jeg jo ikke interesseret i..

Anmeld

17. januar 2012

Bassemor<3

Du kan få  13.732 kr i kontanthjælp hvis du bor sammen med din datter. derudover kan du jo også få boligstøtte.

Har du undersøgt om der ikke ligger nogle ungdomsboliger tæt på dit studie ? De er som oftest billigere ?

Anmeld

17. januar 2012

Bassemor<3

sorry jeg skrev datter, ved ikke om det er en søn eller datter 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Du kan få  13.732 kr i kontanthjælp hvis du bor sammen med din datter. derudover kan du jo også få boligstøtte.

Har du undersøgt om der ikke ligger nogle ungdomsboliger tæt på dit studie ? De er som oftest billigere ?

problemet er jo lidt at jeg ikke ved om jeg kan fortsætte mit studie, og så kan jeg jo ikke bo i sådanne boliger.. ungdomsboliger, studieboliger og kollegier, går under samme kategori, og du kan ikke bo i dem hvis du ikek studerer..

Det kan godt være man kan få så meget, men med su lån får jeg meget mere udbetalt end jeg kan på KH, og det er lånet der gør at vi kan overleve når alle de faste udgifter er betalt..

bare min husleje vil stige til mindst det dobbelte hvis jeg skal flytte herfra medmindre jeg vil bo i en 1 værelses, så kan jeg bo til omkring 1000kr mere, og det kan jo ikke lade sig gøre.. derudover kan boligstøtten aldrig nogensinde blive så høj at det bedre kan svare sig med en dyre bolig end her hvor jeg bor nu..

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

hvis du er på en videregående uddannelse, kan du gå ind på KOT og kigge efter ledige pladser på andre studier og så se om du kan skynde dig at komme ind på et af dem.

F.eks. den it-baserede pædagog uddannelse i Viborg har ledige pladser

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

hvis du er på en videregående uddannelse, kan du gå ind på KOT og kigge efter ledige pladser på andre studier og så se om du kan skynde dig at komme ind på et af dem.

F.eks. den it-baserede pædagog uddannelse i Viborg har ledige pladser

men viborg vil betyde at jeg skal flytte rigtig langt..

Jeg har os kun 2 års su klip tilbage, så skal vælge varsomt.. det er desværre en videregående, og klippene bestemmer rigtig meget desværre..

synes det er et dumt system at man kun kan være under uddannelse et bestemt antal år..

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

Anonym skriver:

men viborg vil betyde at jeg skal flytte rigtig langt..

Jeg har os kun 2 års su klip tilbage, så skal vælge varsomt.. det er desværre en videregående, og klippene bestemmer rigtig meget desværre..

synes det er et dumt system at man kun kan være under uddannelse et bestemt antal år..

Jeg er helt enig, står faktisk i samme situation, da jeg fysisk ikke kunne gennemføre praktikkerne i Viborg. Men jeg kom heldigvis ind på socialrådgiver studiet. Men jeg skal selv finansiere det sidste år desværre.

På den i Viborg behøver du ikke bo deroppe. Du skal jo bare på skolen 2 dage hver 6 uge (og man kan sove gratis deroppe)

Anmeld

17. januar 2012

aarhusmor

aarhusmor skriver:

Jeg er helt enig, står faktisk i samme situation, da jeg fysisk ikke kunne gennemføre praktikkerne i Viborg. Men jeg kom heldigvis ind på socialrådgiver studiet. Men jeg skal selv finansiere det sidste år desværre.

På den i Viborg behøver du ikke bo deroppe. Du skal jo bare på skolen 2 dage hver 6 uge (og man kan sove gratis deroppe)

og det sidste stykke tid kan du så finansiere med et job. For det kan du sagtens have ved siden af. Og en del af det er jo også lønnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.