"oplysningspligt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Caroline86

millemai skriver:

Det er dejligt, håber I kan fortsætte sådan - for alles skyld

Men de ting du nævner er ikke noget der SKAL oplyses.

Du kan godt gå med Laura alene ned og lave pas, men du skal bruge D's underskrift. Ellers er passet, så vidt jeg er oplyst, ikke gyldigt når I har fælles forældremyndighed.

havde ikke Daniels underskrift med og hun har altså rejst på det uden problemer... Måske fordi vi var samboende? Jeg skulle nemlig have fornyet mit pas på samme tid så derfor tog jeg hende bare med på kommunen og fik ordnet vores begges... mærkeligt!

Men de har jo også skærpet pas-reglerne her det sidste års tid, så måske er det derfor? det er som sagt 1½ år siden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

foto på lærred

Caroline86 skriver:

havde ikke Daniels underskrift med og hun har altså rejst på det uden problemer... Måske fordi vi var samboende? Jeg skulle nemlig have fornyet mit pas på samme tid så derfor tog jeg hende bare med på kommunen og fik ordnet vores begges... mærkeligt!

Men de har jo også skærpet pas-reglerne her det sidste års tid, så måske er det derfor? det er som sagt 1½ år siden...

Vi er også samboende og jeg kan huske for nogle år siden da den store skulle have lavet pas ( i sidste øjeblik fordi det var en afbudsrejse) der var jeg kommet afsted uden den mandens underskrift (på de papirer man printer fra deres hj.side) De var ikke til at hugge eller stikke i.

Men man kan jo sige, at når dit barns pas virker, så er det jo også lige meget nu

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

foto på lærred skriver:

Vi er også samboende og jeg kan huske for nogle år siden da den store skulle have lavet pas ( i sidste øjeblik fordi det var en afbudsrejse) der var jeg kommet afsted uden den mandens underskrift (på de papirer man printer fra deres hj.side) De var ikke til at hugge eller stikke i.

Men man kan jo sige, at når dit barns pas virker, så er det jo også lige meget nu

hmm.. underligt! men hun skal vist alligevel ikke bruge sit pas før det udløber igen

Anmeld

17. januar 2012

millemai

Caroline86 skriver:

Nej sådan har det været mange år (i hvert fald de sidste 3, hvor jeg har kendt til reglerne)

Kommunen har nok bare overset at du satte kryds i fælles forældremyndighed og ustedt passet som om du havde fuld forældremyndighed. Passet er ugyldigt, hvis D skulle beslutte sig for at det havde betydning.

Men i og med at passet ikke skal bruges inden det løber ud, så er det jo ikke noget problem

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

millemai skriver:

Nej sådan har det været mange år (i hvert fald de sidste 3, hvor jeg har kendt til reglerne)

Kommunen har nok bare overset at du satte kryds i fælles forældremyndighed og ustedt passet som om du havde fuld forældremyndighed. Passet er ugyldigt, hvis D skulle beslutte sig for at det havde betydning.

Men i og med at passet ikke skal bruges inden det løber ud, så er det jo ikke noget problem

jeg har i hvert fald ikke planer om at tage hende med ud at rejse, så det skal være hvis han selv vil have hende med et sted hen...

Nå.. men tak for info det er da rart at vide!

Anmeld

17. januar 2012

Pige2009

millemai skriver:

Ingen af jer SKAL fortælle hvad I har lavet med Laura (jeg kan ikke engang få min eks til at fortælle, om vores barn har spist eller ej), og samvær er frit indenfor de nordiske lande.

I forhold til udlandsrejser (udover norden), så skal I jo begge have underskrevet et pas for at have et sådanne til hende. Det er bopælsforælderen, der er i besiddelse af dette. Det sætter nogle begrænsninger på udlandsture i forhold til samværsforælderen.

Men når nu D ved du har det på den måde, håber jeg da at han er parat til at fortælle dig mere end han SKAL. Det er jo modbydeligt at have en angst i forbindelse med samværet, når du nu i øvrigt er tryg ved det

Rigtig god Info til alle medlem fælles myndighed - tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.