"oplysningspligt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.033 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

Caroline86

Hej piger

Ja, jeg kan formentlig google mig frem til svaret, men I plejer jo at være så kloge så nu prøver jeg i første omgang her

Er der en (eller flere) af Jer der kan fortælle mig hvor meget "oplysningspligt" man har overfor sin eks når man har fælles forældremyndighed?

D og jeg deler forældremyndigheden og han har så Laura hver anden torsdag-lørdag da han har fri fredag men arbejde søndag...

Men når nu han IKKE har hende... hvor meget SKAL jeg så fortælle ham om hvad vi laver etc? altså... må jeg forlade byen, landet osv (I ved, ekstraordinære ting) uden at han ved det? og det samme når han har hende? hvad "må" han?

Jeg spørger fordi jeg er meget afhængig af at vide hvor folk er (det har jeg altid været) så jeg ikke bliver unødigt bekymret eller lign. hvis jeg ikke kan få fat på dem, hvis jeg ved der er sket en ulykke i det område de burde være osv...

Håber det giver mening

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg mener at du IKKE må forlade landet uden at han ved det og har sagt ok til det

Men udover det tror jeg nu ikke, at det er sådan at han skal vide absolut ALT. Så kunne i jo ligeså godt give hende GPS på så han kan spore hende  

Anmeld

17. januar 2012

millemai

Ingen af jer SKAL fortælle hvad I har lavet med Laura (jeg kan ikke engang få min eks til at fortælle, om vores barn har spist eller ej), og samvær er frit indenfor de nordiske lande.

I forhold til udlandsrejser (udover norden), så skal I jo begge have underskrevet et pas for at have et sådanne til hende. Det er bopælsforælderen, der er i besiddelse af dette. Det sætter nogle begrænsninger på udlandsture i forhold til samværsforælderen.

Men når nu D ved du har det på den måde, håber jeg da at han er parat til at fortælle dig mere end han SKAL. Det er jo modbydeligt at have en angst i forbindelse med samværet, når du nu i øvrigt er tryg ved det

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

millemai skriver:

Ingen af jer SKAL fortælle hvad I har lavet med Laura (jeg kan ikke engang få min eks til at fortælle, om vores barn har spist eller ej), og samvær er frit indenfor de nordiske lande.

I forhold til udlandsrejser (udover norden), så skal I jo begge have underskrevet et pas for at have et sådanne til hende. Det er bopælsforælderen, der er i besiddelse af dette. Det sætter nogle begrænsninger på udlandsture i forhold til samværsforælderen.

Men når nu D ved du har det på den måde, håber jeg da at han er parat til at fortælle dig mere end han SKAL. Det er jo modbydeligt at have en angst i forbindelse med samværet, når du nu i øvrigt er tryg ved det

der er heldigvis en super kommunikation mellem os, så det er ikke fordi han (eller jeg) ikke vil fortælle noget til den anden det er mere sådan om jeg skal fortælle ham hvis jeg tager hende en weekend til jylland eller om han skal fortælle mig hvis han tager hende en tur i legoland el. lign....

Hun har allerede et pas og det var kun mig der skulle med og lave det? det er ca 1½ år siden det blev lavet så det er ikke udløbet endnu!? hmm.. nå ja

Ingen af os planlægger rejser med hende, men det er jo meget rart at vide hvad reglerne siger

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

rikkeregnbue skriver:

Jeg mener at du IKKE må forlade landet uden at han ved det og har sagt ok til det

Men udover det tror jeg nu ikke, at det er sådan at han skal vide absolut ALT. Så kunne i jo ligeså godt give hende GPS på så han kan spore hende  

hæhæ, ja det er en god idé

Ej, det er mere for at vide hvad søren man SKAL informere den anden om, for selvom vores samarbejde er super og vi taler rigtigt godt sammen så kan vi jo hurtigt blive uenige om hvordan tingene skal/bør gøres...

Anmeld

17. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Caroline86 skriver:

hæhæ, ja det er en god idé

Ej, det er mere for at vide hvad søren man SKAL informere den anden om, for selvom vores samarbejde er super og vi taler rigtigt godt sammen så kan vi jo hurtigt blive uenige om hvordan tingene skal/bør gøres...

Det er selvfølgelig rigtigt nok  Håber nogen kan give dit præcist svar så

Anmeld

17. januar 2012

An&Jo

Det eneste der SKAL informeres om er svær sygdom (altså hvis det betyder en masse medicin eller indlæggelse) og hvis i rejser udenfor DK's grænser..

Ellers skal der ikke som sådan oplyses om noget imellem forældrene..

Anmeld

17. januar 2012

foto på lærred

der er heldigvis en super kommunikation mellem os, så det er ikke fordi han (eller jeg) ikke vil fortælle noget til den anden det er mere sådan om jeg skal fortælle ham hvis jeg tager hende en weekend til jylland eller om han skal fortælle mig hvis han tager hende en tur i legoland el. lign....

Hun har allerede et pas og det var kun mig der skulle med og lave det? det er ca 1½ år siden det blev lavet så det er ikke udløbet endnu!? hmm.. nå ja

Ingen af os planlægger rejser med hende, men det er jo meget rart at vide hvad reglerne siger

Her fik jeg af vide at hvis vi havde fælles forældremyndighed (hvilket vi jo har, da vi heldigvis stadigvæk er sammen) Så SKULLE begge forældre underskrive. Det er ikke mere end et par måneder siden vi fik lavet til den mindste.. Men heldigvis lyder det jo til, at I har det godt med hinanden og I ikke kunne finde på at rejse udlands osv uden hiananden er informeret omkring det.

Anmeld

17. januar 2012

millemai

Caroline86 skriver:

Det er dejligt, håber I kan fortsætte sådan - for alles skyld

Men de ting du nævner er ikke noget der SKAL oplyses.

Du kan godt gå med Laura alene ned og lave pas, men du skal bruge D's underskrift. Ellers er passet, så vidt jeg er oplyst, ikke gyldigt når I har fælles forældremyndighed.

Anmeld

17. januar 2012

Caroline86

foto på lærred skriver:

Her fik jeg af vide at hvis vi havde fælles forældremyndighed (hvilket vi jo har, da vi heldigvis stadigvæk er sammen) Så SKULLE begge forældre underskrive. Det er ikke mere end et par måneder siden vi fik lavet til den mindste.. Men heldigvis lyder det jo til, at I har det godt med hinanden og I ikke kunne finde på at rejse udlands osv uden hiananden er informeret omkring det.

måske er det fordi vi var samboende da jeg lavede hendes pas?

Men ja, jeg tror da også vi kommer til at fortælle hinanden det hvis vi laver noget "out of the ordinary"... det håber jeg da ligesom at jeg nok også vil fortælle D det, hvis jeg pludselig skal et sted hen i den weekend han har Laura - tænk hvis der skete mig noget selvfølgelig skal vi ikke synkronisere vores kalendre men det er meget rart at have lidt "styr" på hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.