Igangsættelse med stikpiller - hjæææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Kære søde kvinder... Jeg står med besked om at kunne blive sat igang torsdag men samtidig regner de med det kan tage weekenden med før en fødsel finder sted jeg er helt lukket men begyndt at blive en mikro smule blød og jeg har stadigvæk 0,5 cm hals tilbage... Jeg fik opringningen imorges og var mest bare ved at bryde tudende sammen fordi de satte sådan et skrækscenarie op 4 døgn med vesmerter det kan jeg slet ikke rumme i min hjerne:/ jeg vil gerne føde men jeg vil gerne det går så godt som muligt og tænker når jeg står så "dårligt" stillet så er det bedre at vente?? Baby har det perfekt og masser af foster væske hvad ville I gøre og er der nogle af jer der blev sat igang i uge 42 tiltrods for I havde hals og slet ikke var åbne??:/ knus en gravid der pludselig ikke er så hardcore

Jeg blev sat igang 37+5- og var helt lukket og havde 2 cm livmoderhals.

Det var tirsdag jeg fik de første piller, og fik piller onsdag og torsdag også. Synes de gav regelmæssige plukveer, men ikke noget der gjorde så ondt. Jeg fik så endelig taget vandet fredag eftermiddag og 14 timer senere lå jeg med min datter

Det tog lang tid for mig, fordi min krop slet ikke var klar til at gå i fødsel. Sandsynligheden for et langt igangsættelsesforløb bliver mindre, jo længere man er. Og jeg var jo kun 37+5 da vi startede.

Bare væbn dig med tålmodighed Det skal nok gå.

Rigtig god fødsel til dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

CmarianN

Du vil sikkert gerne have opløftende historier?

Men det er denne her ikke just. 

Var med til min venindes fødsel i August. 

Hun fik lagt den første Stikpille fredag omkring kl 14 og fødte først mandag morgen ca kl 6

:-( det blev til 60 timers veer som tog til og fra i styrke. 

Oplevelsen har i hvert fald gjort for mig at jeg ville tænke mig GODT om inden at jeg ville tage i mod budet....

På den anden side kan jeg læse nogle vellykket forsøg!

Så jeg tænker: forbered dig på det værste og håb på det bedste :-)

Ønsker dig alt det bedste og håber du får en drømmefødsel :-)

Anmeld

17. januar 2012

Chr-Hei

Anonym skriver:

Det lyder som et ganske rart og godt forløb jeg skal hjem efter første pille de ligger den så en times strimmel også hjem også skal jeg have en ny fredag morgen og to fredag midt på dagen så synes det lyder som et langt og uoverskueligt forløb i forhold til hvad f.eks dit forløb var

Hmm.. Underligt... Kan nemt ske du bliver sendt hjem men syntes da godt nok der er laangtid til du skal have nummer to stikpille.. :/ Man kan da bare håbe det kommer af sig selv efter den første så..
Men prøv da nævn det andet for dem hvis du vil..

Anmeld

17. januar 2012

TrineMine86

Anonym skriver:

Kære søde kvinder... Jeg står med besked om at kunne blive sat igang torsdag men samtidig regner de med det kan tage weekenden med før en fødsel finder sted jeg er helt lukket men begyndt at blive en mikro smule blød og jeg har stadigvæk 0,5 cm hals tilbage... Jeg fik opringningen imorges og var mest bare ved at bryde tudende sammen fordi de satte sådan et skrækscenarie op 4 døgn med vesmerter det kan jeg slet ikke rumme i min hjerne:/ jeg vil gerne føde men jeg vil gerne det går så godt som muligt og tænker når jeg står så "dårligt" stillet så er det bedre at vente?? Baby har det perfekt og masser af foster væske hvad ville I gøre og er der nogle af jer der blev sat igang i uge 42 tiltrods for I havde hals og slet ikke var åbne??:/ knus en gravid der pludselig ikke er så hardcore

nu ved jeg næsten  ikke hvad jeg skal skrive - men du får nu min historie alligevel - håber ikke det afskrækker dig endnu mere..

jeg blev sat igang med stikpiller da jeg var 41+4, fik 2 omgange den dag, fik veer om aftenen/natten - de blev desværre aldrig helt regelmæssige, men ondt gjorde de. Veerne gik i sig selv ud mod morgenen og mødte derfor op dagen efter til 3 omgang stik piller (2 stks af gangen) og fik 4 omgang om eftermiddagen - der skete ikke yderligere..

dagene gik hvor de forsøgte hindesprængning osv.

det endte med at jeg blev opstartet med ve-drop 42+0 om morgenen, vandet gik hurtigt herefter, lå med hårde veer i 10 timer inden min søn blev født ved akut kejsersnit - han kunne ikke komme ud da han stod skævt..

men fik at vide at det var sjældent at det tager 4 dage når man bliver sat i gang - men det er hårdt både fysisk og psykisk at være under igangsættelse - så når både du og baby har det godt - så ville jeg vente

ønsker dig en rigtig god fødsel når tiden er - hvem ved, måske det går igang af sig selv

Anmeld

17. januar 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Jeg blev sat igang 1 uge før termin pga svangerskabsforgiftning. Jeg sartede fredag med 1 stikpille 3 gange den dag og der skete absolut ingenting. Så fik jeg stikpille 3 gange lørdag også og der skete heller ikke noget. Søndag gentog vi det hele igen og stadig ingenting. Mandag nåede jeg 2 stikpiller og så ville de ligge en ballon op til om natten (som udvider livmoderhalsen så de kan komme ind og tage vandet) men mandag ved 20 tiden gik vandet med et lille blyb og en times tid efter kom veerne. De varede til tirsdag eftermiddag hvor hun blev taget ved Ak kl 15.03.

Selve forløbet med stikpillerne var ikke slemt, du har ikke 4 dage med veer, Jeg var så "heldig" at jeg var indlagt på barselsgangen i forvejen så jeg kunne bare daffe igennem døren og ind på fødegangen for at få lagt stikpillerne. Det værste var næsten al den roden rundt i underlivet  og så ventetiden selvfølgelig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.