Igangsættelse med stikpiller - hjæææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

quindelist

Anonym skriver:

Kære søde kvinder... Jeg står med besked om at kunne blive sat igang torsdag men samtidig regner de med det kan tage weekenden med før en fødsel finder sted jeg er helt lukket men begyndt at blive en mikro smule blød og jeg har stadigvæk 0,5 cm hals tilbage... Jeg fik opringningen imorges og var mest bare ved at bryde tudende sammen fordi de satte sådan et skrækscenarie op 4 døgn med vesmerter det kan jeg slet ikke rumme i min hjerne:/ jeg vil gerne føde men jeg vil gerne det går så godt som muligt og tænker når jeg står så "dårligt" stillet så er det bedre at vente?? Baby har det perfekt og masser af foster væske hvad ville I gøre og er der nogle af jer der blev sat igang i uge 42 tiltrods for I havde hals og slet ikke var åbne??:/ knus en gravid der pludselig ikke er så hardcore

Jeg blev sat igang med stikpiller og det 4 1/2 døgn men jeg var kun 36 uger og absolut ikke fødemoden.

Jeg fik regelmæssige "veer" med det samme men ikke af den slags der bider -nærmere sådan lidt plukve agtigt uden at være plukveer -så det var på ingen måde 4 døgn i ve smerte helvede.

Den del havde jeg "kun" fornøjelsen af de sidste 15 timer før jeg fødte, men igen husk på at jeg kun var i uge 36 så vi skulle lige have overbevist hende den lille om at nu var det nu.

Er sikker på det kommer til at gå meget hurtigere for dig, selvom du ikke er afkortet og blød nu så er du jo alligevel så langt i graviditeten at du sikkert hurtigt kommer efter det.

Jeg glæder mig til du kommer med en "jeg har født update"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Hej med dig...

Jeg fik en stikpille en tirsdag aften (var også helt lukket)

Fik små veer i løbet af natten - det gjorde ikke ondt, men kunne mærke det i min læn og en varmepude hjalp

Onsdag morgen kl. 08 var jeg til tjek - 1½ cm åben og de tog vandet... SÅ kom veerne hurtigt og kl 12.15 blev min datter født...

Så det behøver altså ikke at tage lang tid

Det skal nok gå og rigtig god fødsel

Tusind tak for dit svar hvor er det dog fantastisk at læse om alle jer hvor det går så godt

Anmeld

17. januar 2012

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Kære søde kvinder... Jeg står med besked om at kunne blive sat igang torsdag men samtidig regner de med det kan tage weekenden med før en fødsel finder sted jeg er helt lukket men begyndt at blive en mikro smule blød og jeg har stadigvæk 0,5 cm hals tilbage... Jeg fik opringningen imorges og var mest bare ved at bryde tudende sammen fordi de satte sådan et skrækscenarie op 4 døgn med vesmerter det kan jeg slet ikke rumme i min hjerne:/ jeg vil gerne føde men jeg vil gerne det går så godt som muligt og tænker når jeg står så "dårligt" stillet så er det bedre at vente?? Baby har det perfekt og masser af foster væske hvad ville I gøre og er der nogle af jer der blev sat igang i uge 42 tiltrods for I havde hals og slet ikke var åbne??:/ knus en gravid der pludselig ikke er så hardcore

Jeg er blevet sat igang begge gange med stikpiller. Begge gang er der har jeg fået de først piller først på dagen på 1. dagen og født dagen efter om aften. Reel fødsel er dog først fra 2. dagen.

1. gang reel fødsel 6½ time

2. gang reel fødsel 1½ time

Jeg har ikke oplevet at veerne er kommet med det samme. 1. gang gik der 25 timer før de begyndte. 2. gang 1½ døgn, men her havde jeg ufattelig mange plukveer.

Håber det giver mening

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Jeg blev sat igang med stikpiller og det 4 1/2 døgn men jeg var kun 36 uger og absolut ikke fødemoden.

Jeg fik regelmæssige "veer" med det samme men ikke af den slags der bider -nærmere sådan lidt plukve agtigt uden at være plukveer -så det var på ingen måde 4 døgn i ve smerte helvede.

Den del havde jeg "kun" fornøjelsen af de sidste 15 timer før jeg fødte, men igen husk på at jeg kun var i uge 36 så vi skulle lige have overbevist hende den lille om at nu var det nu.

Er sikker på det kommer til at gå meget hurtigere for dig, selvom du ikke er afkortet og blød nu så er du jo alligevel så langt i graviditeten at du sikkert hurtigt kommer efter det.

Jeg glæder mig til du kommer med en "jeg har født update"

Det lyder godt nok øv med så lang tid men som du nævner var du kortere henne end jeg er men thumbs up for det ihvertfald og tusind tak for dit svar er rart at læse andres erfaringer med det

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Jeg er blevet sat igang begge gange med stikpiller. Begge gang er der har jeg fået de først piller først på dagen på 1. dagen og født dagen efter om aften. Reel fødsel er dog først fra 2. dagen.

1. gang reel fødsel 6½ time

2. gang reel fødsel 1½ time

Jeg har ikke oplevet at veerne er kommet med det samme. 1. gang gik der 25 timer før de begyndte. 2. gang 1½ døgn, men her havde jeg ufattelig mange plukveer.

Håber det giver mening

Mange hilsner

Henriette

Det gav super mening og tusind tak fordi du deler din erfaring

Anmeld

17. januar 2012

Mor til L&S

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar hvor er det dog fantastisk at læse om alle jer hvor det går så godt

Altså jeg har kune gode ting at fortælle... Er gravid igen og har intet imod at blive sat igang igen med en stikpille..

Har du spørgsmål skal du bare spørge løs...

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Altså jeg har kune gode ting at fortælle... Er gravid igen og har intet imod at blive sat igang igen med en stikpille..

Ja så kan det jo ikke have været så forfærdeligt igen hvis man ikke ville have noget imod at gøre det igen men tusind tak kan sagtens være jeg kommer med nogle flere spørgsmål

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Og stort tillykke med den lille ny på vej

Anmeld

17. januar 2012

Mor til L&S

Anonym skriver:

Og stort tillykke med den lille ny på vej

1000 tak

Anmeld

17. januar 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg blev sat igang med stikpiller og var helt lukket.

Dag 1: Morgen stikpille kl 8:00

Jeg fik lidt plukkeveer, men mærkedes kun som spændinger, gik over efter nogle timer

Dag 1: aften stikpille, samme resultat

Dag 2: Morgenstikpille - Ingen plukkeveer (havde heller ingen haft hele natten)

Dag 2 aften: Stadig ingen veer, end ikke plukkeveer... Konklusion: Stikpillerne virkede ikke for mig, så der måtte tages andre metoder i brug.

Fik lagt et ballonkatheter, avs! Sov med det om natten, og var kun liiiiige åben nok til at de kunne tage vandet... Resten er nok ikke noget du har brug for at vide mere om lige nu 

Men for mit vedkommende var der ingen smerter forbundet med stikpillerne, hverken at få dem lagt eller de plukkeveer der kom efterfølgende. Ville ønske at de havde virket så jeg havde kunnet få lov at prøve en "normal" fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.