erfaringer og råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Anonym trådstarter

til jer der endten sidder i det eller kender nogle der gør .. plz skriv gerne !!

hvis nogle derude får hjælp af kommunen fordi man er mor til '1' barn.. har så så fået nr '2' imens der stadig var søtte i hjemmet og hvordan har kommeun reageret på det?

jeg har hørt - man IKKE Fjerner børn i dagens danmark medmindre der er noget alvorligt galt.. Jeg får selv hjælp - og overvejer et mere. Men vil gerne ha i deler jeres erfaringer omkring dette emne her. Vores barn er et halvt år, og vi har hele tiden manden og jeg besluttet os for at få dem tæt og så er det slut med flere. Men det ville hjælpe os på mere et sikkert og tørt vej hvis i herinde kan dele jeres historie eller erfaringer omkring dette. Spørgsmål til mig stilles gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Anonym trådstarter

slet ikke nogen .....!

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

op op op opper

Anmeld

17. januar 2012

UnderCover37

Jeg personligt ville tale med dem der hjælper jer med jeres barn i det daglige om, hvordan holdningen er til, at I vil ha' et mere når nu I har brug for støtte til det første...

Og da vi ikke véd hvorfor og hvilken type støtte I har brug for er det svært at svare på dit spørgsmål - det eneste rigtige er at tale med fagfolkene omkring det da de kender jer og jeres situation

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Jeg personligt ville tale med dem der hjælper jer med jeres barn i det daglige om, hvordan holdningen er til, at I vil ha' et mere når nu I har brug for støtte til det første...

Og da vi ikke véd hvorfor og hvilken type støtte I har brug for er det svært at svare på dit spørgsmål - det eneste rigtige er at tale med fagfolkene omkring det da de kender jer og jeres situation

Vi får hjælp på herhjemme fordi kommunen vi kom fra før mente jeg ikke ville kunne klare et barn pga jeg kun er 21 som det første Og fordi der er nogle papir omkring mig og min opvækst som ikke er særlig gode ..  min barndom har været turbulent og det har selvfølgelig gjort at jeg ikke har kunne bo hjemme hos mine adoptiv forældre længere som 17 årig og derfor har boet på et opholdssteder for unge svage mennesker. og udfra alt det har de vuderet der sku støtte på.. vil lige pointere jeg ikke har taget stoffer eller drukket så i den side er jeg slet ikke ude i... men jeg har haft lidt af noget hidsighed overfor mine forældre, men aldrig for andre. og det står også på papirene. Men jeg er bange for at hvis jeg snakker med sagsbehandleren om at få en mere at hun så taler os fra det og det så er hende der styre det.....

hvilket hun i sidste ende ik skal blande sig i ?

Anmeld

17. januar 2012

UnderCover37

Hun skal vel ikke blande sig, men skal rådgive jer udfra hvordan jeres situation er nu og hvordan I klarer jer med den hjælp der bliver givet.

At hun så kan ha' en mening om at det er for tidligt efter den første, eller at I bør vente lidt med den næste er en anden sag, og hvis det er baseret på de observationer der bliver gjort mens de er hos jer, er det jo reelt nok hvis de ønsker at tale med jer om at vente lidt endnu.

Synes du skal se hende som en sparingspartner i ønsket om og valgt med om den anden babyskal komme nu eller senere snarere som en modstander eller lign.

Nogle gange er det godt at ha' andres syn på sagen dadet kan være svært at være objektiv når man selv står i det.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Hun skal vel ikke blande sig, men skal rådgive jer udfra hvordan jeres situation er nu og hvordan I klarer jer med den hjælp der bliver givet.

At hun så kan ha' en mening om at det er for tidligt efter den første, eller at I bør vente lidt med den næste er en anden sag, og hvis det er baseret på de observationer der bliver gjort mens de er hos jer, er det jo reelt nok hvis de ønsker at tale med jer om at vente lidt endnu.

Synes du skal se hende som en sparingspartner i ønsket om og valgt med om den anden babyskal komme nu eller senere snarere som en modstander eller lign.

Nogle gange er det godt at ha' andres syn på sagen dadet kan være svært at være objektiv når man selv står i det.

ja det rigtigt nok. Men jeg er nu mere interaseret i at vide om hun som min sagsbehandler kan og må 'tænke' en tvangsfjernelse hvis jeg gik hen og blev det nu. Så længe den første udvikler sig kan hun  vel ikke røre os? det mere det jeg vil ind på

Anmeld

17. januar 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

ja det rigtigt nok. Men jeg er nu mere interaseret i at vide om hun som min sagsbehandler kan og må 'tænke' en tvangsfjernelse hvis jeg gik hen og blev det nu. Så længe den første udvikler sig kan hun  vel ikke røre os? det mere det jeg vil ind på

Altså nu tvangsfjerner man ikke børn iflæng, og da slet ikke hvis de viser at de klarer sig godt med den første 

Og man tvangsfjerner heller ikke "bare fordi" mor tidl har haft det svært, været hidsig og er lidt ung, så der kan du da være helt rolig!

Anmeld

17. januar 2012

wamse

Anonym skriver:

Jeg tænker, at det er noget nær umuligt for os her inde at svare på. Det er kun de mennesker du har omkring dig/jer, der vil kunne give et reelt bud på det. 

Snak med den støtte du har om jeres tanker.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Altså nu tvangsfjerner man ikke børn iflæng, og da slet ikke hvis de viser at de klarer sig godt med den første 

Og man tvangsfjerner heller ikke "bare fordi" mor tidl har haft det svært, været hidsig og er lidt ung, så der kan du da være helt rolig!

okey det var godt at høre. Det det var lige det jeg ventede som et svar...

så, så længe lægen, sp og pædagoen har sagt hun udvikler sig som et barn skal, kan de ikke røre os med nr 2?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.