Projekt fyld fryseren....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.619 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Mussen2

Nu er jeg nået dertili min barsel, at jeghar styr på det mest nødvendige ogdet praktiske inden lillebror kommer, så nu tænker jeglidt at den nærmeste fremtid blive projekt fyld fryseren .

Så lad mig hører jeres fryseegnede retter til aftensmad og gerne børnevenlige ala kødsovs, lasagne osc.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Frk.S

Lasagne
Moussaka
Frikadeller
Pizza
Pølsehorn
Pirogger
Tærte
Forskellige gryderetter

Bare nogle forslag...

Anmeld

16. januar 2012

Mussen2

Frk.S skriver:

Lasagne
Moussaka
Frikadeller
Pizza
Pølsehorn
Pirogger
Tærte
Forskellige gryderetter

Bare nogle forslag...

Mummm bliver helt sulten. Gryderetter er en super ide...

Anmeld

16. januar 2012

skønneunger

Mussen2 skriver:

Nu er jeg nået dertili min barsel, at jeghar styr på det mest nødvendige ogdet praktiske inden lillebror kommer, så nu tænker jeglidt at den nærmeste fremtid blive projekt fyld fryseren .

Så lad mig hører jeres fryseegnede retter til aftensmad og gerne børnevenlige ala kødsovs, lasagne osc.

boller i karry

Frikadeller

masser af lækre sandwich boller lige til at varme i ovnen

Anmeld

16. januar 2012

Moms

Jeg lavede mange tærter og mange fiskefrikadeller.

Kødsovs.

Og en hel masse grøntsagssuppe-pure. Det var virkelig godt at have. Hvis det ikke lige passede sønnike med mad, kunne vi lige hurtigt skiftes til at spise en skål suppe og så vente lidt med hovedmåltidet.

Vi fik også fiskegratin m. pastaskruer i - det var godt.

Jeg fik også bagt en masse kager, som jeg delte i mindre stykker.

Mit råd er, at lave rigeligt. Vores slap op efter 3 uger. Det måtte godt have varet indtil nu - 5 uger. Nu er der lidt mere ro på og det er nemmere at få lavet aftensmad.

Held og lykke - og god arbejdslyst.

Moms

Anmeld

16. januar 2012

Prinsessens'Mor<3

Gulash, mørbradgryde, chili con carne, hjemmelavet bag, pizza, gryderet med stort... Ja der er meget

Anmeld

16. januar 2012

Mussen2

Moms skriver:

Jeg lavede mange tærter og mange fiskefrikadeller.

Kødsovs.

Og en hel masse grøntsagssuppe-pure. Det var virkelig godt at have. Hvis det ikke lige passede sønnike med mad, kunne vi lige hurtigt skiftes til at spise en skål suppe og så vente lidt med hovedmåltidet.

Vi fik også fiskegratin m. pastaskruer i - det var godt.

Jeg fik også bagt en masse kager, som jeg delte i mindre stykker.

Mit råd er, at lave rigeligt. Vores slap op efter 3 uger. Det måtte godt have varet indtil nu - 5 uger. Nu er der lidt mere ro på og det er nemmere at få lavet aftensmad.

Held og lykke - og god arbejdslyst.

Moms

Gode forslag. Har du nogle gode tærte opskrifter? Det er nemlig ikke det jeg gør mest i. Og også det grøntsagspure du nævner, det kender jeg ikke.har du en opskrift?

Anmeld

16. januar 2012

Mussen2

MaleneS2011baby<3 skriver:

Gulash, mørbradgryde, chili con carne, hjemmelavet bag, pizza, gryderet med stort... Ja der er meget

Tak for forslagene. Had er gryderet Med stort

Anmeld

16. januar 2012

Moms

Mussen2 skriver:

Gode forslag. Har du nogle gode tærte opskrifter? Det er nemlig ikke det jeg gør mest i. Og også det grøntsagspure du nævner, det kender jeg ikke.har du en opskrift?

Tærter laver jeg på den nemme måde:

bruger knors pulver, der bare skal blandes med vand.

de skal ikke forbages og man putter bare fyld i efter smag. Der er også forslag på pakkerne. Den nemmeste er et lille hakket løg i bunden (løg smager ikke så godt ristet, så jeg vil have dem nederst) og trykker gerne stykkerne ned i dejen, så forårsløg hakket, en pakke skinke i strimler, revet ost og 3 æg pisket op med noget mælk eller fløde eller hytteost. jeg bruger gerne oregano eller timian + peber som krydder. Husk skinken er saltet, så pas lidt på m. salt.

De er også rigtig gode med spinat, tomater gør det også godt, fetaost er også godt at bruge, stegt bacon, artiskokhjerter - du kan vel nærmest putte hvad som helst i - rejer....

Grøntsagssuppe er meget på slump. Jeg tager hvad jeg har - sommetider bare det, der trænger til at blive brugt - porrer, pastinak, knoldselleri, forårsløg, løg, hvidløg, har aldrig prøvet rødbeder, gulerødder, jordskokker. Grøntsagerne renses og skæres i stykker og så skal de lige have en tur i stegegryden og svitses lidt - det giver en god smag -husk igen - ikke riste løgene. OG så skal der kartofler i, men endelig ikke for mange, for så bliver det klistret. De skal også lige svitses. Hæld vand ved så grøntsagerne er dækket.

Et eksempel kunne være 5 gulerødder, 3-5 kartofler, 2 porrer, 1 løg, 5 fed hvidløg, 3 pastinakker.

Kog det hele godt ud og hæld så vandet fra inden du blender. Så tilsætter du vand alt efter hvor flydende du vil have suppen.

Jeg elsker disse puréer. Lærte det i Frankrig.

En ting jeg har lært er, at kål ikke smager mig så godt i disse supper - lige meget hvilken - altså heller ikke broccoli, som vist nok også er kål.

Jeg laver også jordskoksuppe: ret mange jordskokker, 1-2 porrer, 5 kartofler. Krydres m. salt, peber og muskatnød. Koges med en kyllingeboullionterning, blendes. Smager herligt.

Jeg putter det i almindelig frostposer og fryser dem "fladt", så tør de hurtigt op :-)

Håber du kan lide mine forslag.

Moms

Anmeld

16. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi ska også til at fylde fryseren, så følger lige lidt med her. 

Her har jeg store planer om at nå at bage en masse mad brød. Hvidløgsbrød, ostebrød, pestobrød og andet.

Har købt en del folie bakker, som bare ka komme i fryseren, tages op også komme direkte i ovnen.

Jeg ska ha købt ind til mørbrad på rodfrugter, andet kød som bare ka komme ovenpå grønsager.

Kylling med hvidløgsost, bacon og grønt. Så ska man kun koge kartofler/ pasta osv hvis ik man ka nøjes med grønsagerene. 

Lassange. Kødsovs i lange baner og masser af gryderette.

Boller og kager. 

I min nørkleklub, har vi brugt at give barsels Potter, når baby var født eller lige inden, så på den måde er der også kommet lidt i fryseren og en gammel tradition er blevet ført vidre... Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.