Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. januar 2008

Jan9e D

Jeg står efterhånden i noget af et dillema. Min datter på 2½ vil bare ikke sove, og jeg føler snart at jeg er ved at gå ud af mit gode skind og min lunte er ved at være ret kort. (måske er det mangel på alenetid og ro)

Her er lidt om rytmen til hverdag.
Vi står op omkring kl 7 - 7.30 og Mathine er i vs omkring kl 8.30 - 9. I vs sover hun så til middag i max en time, mellem kl 12 og 13. og jeg henter hende omkring kl 15.30. Vi spiser aftensmad senest kl 17, da hun er mega sulten når vi kommer hjem fra vs, og hvis jeg strækker tiden vil hun har alt det der sukkerpjat. Nå men tilbage til søvnprolematikken.

Nå kl er 19, begynder vi at gøre klar til at putte, og hun siger selv hun vil ind. Her får hun så lov til at se en flim på sit tv, frem til kl 20, hvor jeg slukker. Men hun vil bare ikke sove jeg har prøvet alt, slukke lyset, sidde hos hende til hun falder i søvn. Men lige lidt hjælper det.

HUn sidderm i sin seng og læser en bog eller leger med sin dukke, men sove det vil hun bare ikke. Og i går fredag, blev kl 23.15 før hun endelig faldt i søvn. Og hun sover jo ikke længere om morgenen af den grund. Her til morgen stod hun op kl 7.45. og er firsk som en havørn.

Jeg har prøvet at sige til dem i vs at hun ikke skal sove til middag, men de mener at hun stadig er for lille til at undvære sin middagslur. Og vi har på forsøgsbasis prøvet det i en uge. Men de er hverken til at hugge eller stikke i. Deres argument er hun er alt for træt om eftermiddagen, og ikke er så aktiv med de andre børn. Men hvad dælen skal man så stille op????Og jeg tror at hun bliver lagt aligevel, hvis jeg siger at hun ikke skal sove.

I weekenderne har hverken jeg eller min exmand det problem med hendes søvn, for her får hun ikke lov til at sove til middag, og så sover hun melem kl 19 og 19.30.

Vil bare lige høre om der er nogle af jer andre der har prøvet noget ligende, eller har erfaring fra jeres arb i institusion.

KH Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2008

Kloster

Hold fast i, at DU er den der ved bedst om dit barn.
2½ år er tidligt at undvære middagssøvnen, MEN børn er jo ikke ens. Måske er det, det hun har brug for lige nu. Bliv ved med at sige til vs at hun ikke skal sove middagssøvn. Måske kunne hun bare hvile stille på en sofa med en bog ell lign...

Ang om aftenen, er det ret sent for hende at sove kl 23.15. Jeg er af den overbevisning, at det sikkert har noget med hendes middagssøvn at gøre.

HUn sidderm i sin seng og læser en bog eller leger med sin dukke, men sove det vil hun bare ikke.
Hmm.... Ja det går jeg jo så ind for... :$ Nemlig at de selv må om, hvad de laver i sin seng, når de er blevet lagt. Bare de ikke render op og ned af sengen.

Mit råd er at fast i jeres beslutning om at hun ikke skal sove i vs.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

5. januar 2008

gda

min datter havde også et søvnproblem da hun var 2½. Vi aftalte med dagpjelen at hun ikke skulle søve til middag, og det gik fint. Hun kunne dog godt lukke øjene engang imellem, hvis der ikke skete noget.
Da hun så startede i børnehaven er hun begyndt at falde i søvn i bilen på vej hjem. Hun får lige 10-15 min, og det er nok. Der er også mere gang i den hele dagen.
Ang. din datter er sulten når hun kommer hjem. Det er Josepine også tit. Så laver jeg en skål med frugt. Banan, rosiner, æbler osv. Nu spiser vi aftensmad kl 1800-18.30.
Vi har lavet den aftale med Josephine, at alt leg, se film skal foregå i stuen inden hun skal i seng. Hun bliver puttet omkring kl 20 med godnathistorie eller sang, efter cirka 10 min sover hun. Håber du kan bruge mit svar til noget

Anmeld

5. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Jannie
Da vores Theodor var mindre, 2-3 år, blev han meget mærkelig af at se TV. Han kunne gå næsten i trance især om aftenen, og så kunne han ikke sove bagefter. Jeg tænker I kan lægge hende ved 19-tiden og så prøve at se hvordan hun falder i søvn uden TV? Ellers ville jeg også droppe middagsluren.
Knus og pøj-pøj med det Tina

Anmeld

5. januar 2008

Jan9e D

:D Hej tøser. Mange tak for jeres respons, lettere uvandt må jeg sige at der kommer så hurtig respons på mine indlæg. Men jeg tror jeg vil tage jeres råd til efterfølgning, både mht til mad og putning. Har selv overvejet at droppe det der tv, men havede slet ikke tænkt på det på den måde som du baskriver Tina.
Stort taknemligt knus herfra
Jannie:P

Anmeld

5. januar 2008

Doktor Doolittle

Ih altså et stort knus tilbage til dig søde Jannie, dejligt du kunne bruge vores råd :P

Anmeld

5. januar 2008

Sørensen

Hej Jannie

Jeg synes du skal stå fast på at din datter ikke skal sove i VS, for det er jo tydeligt at læse ud af dit indslag at det er der det hele går galt.

Forklar dem hvordan det går i weekenderne og at sådan VIL du have det i hverdagen også, da det ligeledes går ud over din søvn til hverdag.

Der er en del i mine sønners VS der er omkring 2,5 og ikke osver længere, min egen på kanp tre sover mac. 50-60 min. i VS og det er også lige før han skal trappes helt ud.
Her hjemme i weekenderne er det ikke altid han sover og sover han mere en d 60 min. så har vi balladen.

Held og lykke med vs og din datter.

Tina HS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.