Nogen der har gigt eller noget der minder om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Becks

Som vil fortælle mig om det?

Smider den lige herinde også (Har lagt den i gruppen for Baby på fjæs)

Hej tøser ♥
Er der nogen af jer der har gigt? Og hvilken slags? Jeg spørger fordi, jeg det sidste halve års tid, har været plaget af smerter i mine led (tror jeg det er)

Det startede med, at jeg i mit kraveben og skulder i højre side, havde en del smerter. Troede det var overbelastning på arbejdet (arb i hjemmeplejen) Men efter 2 ugers ferie, uden løft og bæren på tunge ting, havde jeg stadig ondt ved bevægelse.
Fik noget muskel afslappende af lægen, uden virkning. ...

Nu er samme type smerter kommet i min højre ankel, mine fingre er stive om morgenen og på venstre hånd gør de ondt (har nedsat følelse i mine fingre og håndled på højre hånd efter en tidligere arb. ulykke, så skal ikk kunne sige om de gør ondt)
Håndleddet på venstre er ligeså stift og ømt. Knæene har jeg altid haft ondt i, efter mange års trampolin spring på konkurrence plan, men efter vægttab er de blevet bedre, nu er de imidlertid begyndt og drille igen.

Føler mig ærlig talt som én på 80 og ikk 28. Har så ondt især om morgenen og i løbet af aftenen imens jeg er på job.

Har prøvet og ringe til lægen idag, men kunne ikke komme igennem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

livhemdrup

Becks skriver:

Hej tøser ♥
Er der nogen af jer der har gigt? Og hvilken slags? Jeg spørger fordi, jeg det sidste halve års tid, har været plaget af smerter i mine led (tror jeg det er)

Det startede med, at jeg i mit kraveben og skulder i højre side, havde en del smerter. Troede det var overbelastning på arbejdet (arb i hjemmeplejen) Men efter 2 ugers ferie, uden løft og bæren på tunge ting, havde jeg stadig ondt ved bevægelse.

Nu er samme type smerter kommet i min højre ankel, mine fingre er stive om morgenen og på venstre hånd gør de ondt (har nedsat følelse i mine fingre og håndled på højre hånd efter en tidligere arb. ulykke, så skal ikk kunne sige om de gør ondt)
Håndleddet på venstre er ligeså stift og ømt. Knæene har jeg altid haft ondt i, efter mange års trampolin spring på konkurrence plan, men efter vægttab er de blevet bedre, nu er de imidlertid begyndt og drille igen.

Føler mig ærlig talt som én på 80 og ikk 28. Har så ondt især om morgenen og i løbet af aftenen imens jeg er på job.

Tja beskriv mit liv.

Jeg har knuder på mine fingre nogen dage kan de bruges andre dage ikke. Mine fingre er stive om morgenen og gør helt vildt ondt.

Jeg har ondt i hofter ryg og skuldre. Hovedpine får jeg også tit.

Nu har jeg haft disse smerter siden 2005 og har kæmpet med systemet LÆNGE sendt fra den ene læge til den anden og imorgen skal den helt store prøve stås der skal jeg nemlig til reumatolog da man helt bestemt mener jeg har fibromyalgi. Gigt lignende lidelse. min krop er også 80 år men jeg selv kun 29.

Anmeld

16. januar 2012

Anette&Sophia

Becks skriver:

Hej tøser ♥

Prøv at kontakte din læge. :-) Det ville kunne ses på en scanning.
jeg har selv slidgigt, men mine smerter kommer efter overbelastning. Ved Leddegigt mener jeg at smerterne skal "bevæges" væk, men du må endelig ikke hænge mig op på det.
Du kan prøve at gå ind på gigtforeningens hjemmeside, der står en beskrivelse af alle former for gigt. :-)

http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt

Anmeld

16. januar 2012

Becks

livhemdrup skriver:

Tja beskriv mit liv.

Jeg har knuder på mine fingre nogen dage kan de bruges andre dage ikke. Mine fingre er stive om morgenen og gør helt vildt ondt.

Jeg har ondt i hofter ryg og skuldre. Hovedpine får jeg også tit.

Nu har jeg haft disse smerter siden 2005 og har kæmpet med systemet LÆNGE sendt fra den ene læge til den anden og imorgen skal den helt store prøve stås der skal jeg nemlig til reumatolog da man helt bestemt mener jeg har fibromyalgi. Gigt lignende lidelse. min krop er også 80 år men jeg selv kun 29.

Puha føler med dig..

Undre mig du ikke er blevet sendt til en reumatolog noget før - Hmm..

Fibromyalgi har min papmor, krydser for dig i morgen

Anmeld

16. januar 2012

Becks

Anette&Sophia skriver:

Prøv at kontakte din læge. :-) Det ville kunne ses på en scanning.
jeg har selv slidgigt, men mine smerter kommer efter overbelastning. Ved Leddegigt mener jeg at smerterne skal "bevæges" væk, men du må endelig ikke hænge mig op på det.
Du kan prøve at gå ind på gigtforeningens hjemmeside, der står en beskrivelse af alle former for gigt. :-)

http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt

Oki tak

Anmeld

16. januar 2012

morbibi

Becks skriver:

Hej tøser ♥

Puha, det lyder ikke rart. Men lægen er nok den rigtige vej at gå.
D-vitamin mangel, giver også muskel-ledsmerter. Især ledegigt, kommer hurtigt, som du der beskriver. Jeg har det ikke selv, men kender et par enkelte, som døjer med det. Og kun medicin hjælper og motion (men lyt til kroppen, vi er alle forskellige)

Knus og håber du får den rigtige hjælp

Anmeld

16. januar 2012

livhemdrup

Becks skriver:

Puha føler med dig..

Undre mig du ikke er blevet sendt til en reumatolog noget før - Hmm..

Fibromyalgi har min papmor, krydser for dig i morgen

puha jeg har været sendt til rygcenter på give friklinik, til fys for stabelitets træning og balance ttræning da jeg ingen balance har. så gar jeg været ved egen læge et hav af gange mange gange på give på ortopæd kiroisk afd da man mente mine hofter ikke virkede. fik lagt blokade gjorde blot det hele meget værre. så til reurolog da man frygtede scelrose da jeg går og falder tit. han sagde med det samme fibromyalgi så sendt tilbage til egen læge med besked om at jeg skulle til reumatolog og det var i august 2011 og nu januar 2012 har jeg en tid. i mellem tiden har jeg så været på medicinsk afd da min b12 er forkerte det viste sig så at jeg manglede jern b12 d vitamin og folin syre. Så nu er jeg på vitamin dope og skal ind den 21 marts og ha lavet kikkert undersøgelse af mave da jeg har fået mavesår af alle de gigt piller jeg har spist igennem årene. Samt mine tarme da de mener mine tarme ikke virker. Men få tjekket dine vitamin tal for du kan godt få ondt i knoglerne hvis du mangler b12 og d vitamin.

Anmeld

16. januar 2012

Becks

morbibi skriver:

Puha, det lyder ikke rart. Men lægen er nok den rigtige vej at gå.
D-vitamin mangel, giver også muskel-ledsmerter. Især ledegigt, kommer hurtigt, som du der beskriver. Jeg har det ikke selv, men kender et par enkelte, som døjer med det. Og kun medicin hjælper og motion (men lyt til kroppen, vi er alle forskellige)

Knus og håber du får den rigtige hjælp

Det er det heller ikke..

Det der er værst i øjeblikket er kraveben/skulder, det gør ondt når jeg bevæger hovedet modsatte vej, og tager en dyb indånding.. Var til kiropraktor i sidste uge, da jeg tænkte der var noget der sad i klemme.. Men var der ikke..

Nu har jeg lige været inde og læse om slidgigt, og må sige jeg har mange af de symptomer.. Knasen i knæene når jeg går op af trapper, knasen i nakke, ryg, håndled og ankel.. Hmm!

Okay, det med vitaminer vidste jeg ikke.. Jeg tager gravitamin, kan tallene så godt stadig være lave?

Anmeld

16. januar 2012

Becks

livhemdrup skriver:

puha jeg har været sendt til rygcenter på give friklinik, til fys for stabelitets træning og balance ttræning da jeg ingen balance har. så gar jeg været ved egen læge et hav af gange mange gange på give på ortopæd kiroisk afd da man mente mine hofter ikke virkede. fik lagt blokade gjorde blot det hele meget værre. så til reurolog da man frygtede scelrose da jeg går og falder tit. han sagde med det samme fibromyalgi så sendt tilbage til egen læge med besked om at jeg skulle til reumatolog og det var i august 2011 og nu januar 2012 har jeg en tid. i mellem tiden har jeg så været på medicinsk afd da min b12 er forkerte det viste sig så at jeg manglede jern b12 d vitamin og folin syre. Så nu er jeg på vitamin dope og skal ind den 21 marts og ha lavet kikkert undersøgelse af mave da jeg har fået mavesår af alle de gigt piller jeg har spist igennem årene. Samt mine tarme da de mener mine tarme ikke virker. Men få tjekket dine vitamin tal for du kan godt få ondt i knoglerne hvis du mangler b12 og d vitamin.

Hold da op et langt forløb du har været igennem  Øv, føler med dig

Håber de kan hjælpe dig nu og give dig den rette diagnose, så du ikke skal være prøveklud for alt den medicin, som samtidig har givet dig mavesår

Det med vitaminerne vidste jeg ikke, jeg tager gravitamin, burde det ikke være nok eller?

Anmeld

16. januar 2012

morbibi

Ja, vitaminerne i din krop, kan stadig være lave, især her i vinterperioden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.