Motorisk legetøj til præmature børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.497 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Den kommende far

Har nogle af jer erfaringer med legetøj og lignende til præmature børn?

Vi er så småt begyndt at tænke på hvad vi skal have klar til vi kommer hjem fra sygehuset. 

Vi er blevet anbefalet en motorik gynge - kender i til andre gode produkter eller har i nogle tips og ideer?

http://babydutten.blogspot.com/

Mvh

Den kommende far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

MinNoah

Tænker li umiddelbart at han ikke skal stimuleres med alt for meget legetøj i starten, så tror i får god tid til at gå en tur ned i byen og kigge på ting til skønne Victor.!

Kiggede lige på bloggen - gud hvor går det stærkt... Han ligner jo en "rigtig" baby nu, som Michelle selv skriver 

Det eneste  tegn på hans tidlige og hårde ankomst er hans lille søde c-pap næse - men det ved vi jo retter sig - men han er jo gudesmuk

Anmeld

15. januar 2012

muzen

jeg tror også i bare skal nøjes med gyngen i første omgang

Anmeld

15. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her brugte vi heller ik noget andeledes legetøj osv. Syntes de første pår mdr efter vi var kommet hjem, gik med amning, pusle, putte og sove! I starten havde jeg hende bare rigtig meget inde under min undertrøje, så hun ku være tæt på mit hjerte + så fik hun stadig de "samme" bevægelser som da hun var inde i maven. 

Det første jeg gjorde da jeg endelig så hende, var faktisk at putte hende ned i min undertrøje. Fik så sener at vide af sygeplejerskerne at det er rigtig godt for deres motorik osv også, så hayy det er nogle gange de små ting der virker bedst. 

Hvor stor siger han ska være inden i må komme hjem? Vh stine

Anmeld

16. januar 2012

Den kommende far

StineW79 skriver:

Her brugte vi heller ik noget andeledes legetøj osv. Syntes de første pår mdr efter vi var kommet hjem, gik med amning, pusle, putte og sove! I starten havde jeg hende bare rigtig meget inde under min undertrøje, så hun ku være tæt på mit hjerte + så fik hun stadig de "samme" bevægelser som da hun var inde i maven. 

Det første jeg gjorde da jeg endelig så hende, var faktisk at putte hende ned i min undertrøje. Fik så sener at vide af sygeplejerskerne at det er rigtig godt for deres motorik osv også, så hayy det er nogle gange de små ting der virker bedst. 

Hvor stor siger han ska være inden i må komme hjem? Vh stine

Som det ser ud lige nu bliver han cirka 2200 gram når han kommer hjem. Men det kan sagtens være han hopper en kurve op i vægt inden da.

Anmeld

16. januar 2012

Ryberg

Kan huske med Lasse at han meget nemt blev over stimuleret af legetøj.. Så i starten var det primært krops kontakte.. Da han blev lidt større købte vi en sanse gynge, og den har vi været glad for!
Og da vi kunne begyndte vi til baby svømning- det er så effektivt på alle måder.

Anmeld

16. januar 2012

Den kommende far

KittyGirl skriver:

Kan huske med Lasse at han meget nemt blev over stimuleret af legetøj.. Så i starten var det primært krops kontakte.. Da han blev lidt større købte vi en sanse gynge, og den har vi været glad for!
Og da vi kunne begyndte vi til baby svømning- det er så effektivt på alle måder.

hvor gammel var han før i tog gyngen i brug og hvor gammel var han da i startede til svømning?

Anmeld

16. januar 2012

Ryberg

Den kommende far skriver:

hvor gammel var han før i tog gyngen i brug og hvor gammel var han da i startede til svømning?

Vi fik at vide han skulle veje over 3kg før vi måtte svømme.. Så det var det vi gik efter.. De må heller ikke sove udenfor i barnevogn før de vejer 3 kg..

Jamen vi fik den rimelig sent, men jeg ville nok tage den i brug fra han var helt lille.. Stille liften på den.. Bare det at ligge på et tæppe og den kun bliver rørt meget lidt er jo noget de kan mærke .. Det var noget min sundhedsplejerske sagde.. Begge hendes børn var præmatur

Lasse faldt tit i søvn på den .. :-)

Anmeld

16. januar 2012

Den kommende far

KittyGirl skriver:

Vi fik at vide han skulle veje over 3kg før vi måtte svømme.. Så det var det vi gik efter.. De må heller ikke sove udenfor i barnevogn før de vejer 3 kg..

Jamen vi fik den rimelig sent, men jeg ville nok tage den i brug fra han var helt lille.. Stille liften på den.. Bare det at ligge på et tæppe og den kun bliver rørt meget lidt er jo noget de kan mærke .. Det var noget min sundhedsplejerske sagde.. Begge hendes børn var præmatur

Lasse faldt tit i søvn på den .. :-)

Vi har fået at vide her på sygehuset at vi skal gå igang med det samme når vi kommer hjem med at bruge gyngen. bare nogle ganske få ture frem og tilbage i starten. 

Havde i nogle bekymringer vedrørende infektionsrisiko i forhold til svømning?

Anmeld

16. januar 2012

Ryberg

Den kommende far skriver:

KLiLig

Vi har fået at vide her på sygehuset at vi skal gå igang med det samme når vi kommer hjem med at bruge gyngen. bare nogle ganske få ture frem og tilbage i starten. 

Havde i nogle bekymringer vedrørende infektionsrisiko i forhold til svømning?

Lige præcis, den gynge er så fantastisk.. Bare pas på med over stimulering..

Jeg tænkte slet ikke på det med infektionsrisiko.. Han var jo over 3 kg og kunne klare noget mere.. Min sundhedsplejeske sagde jeg skulle slappe af.
Men vigtigt at de ikke er i vandet særlig længe de første mange gange .. Jeg var max 5 min i vandet med Lasse de første mange gange..
De fryser jo nemt de små pus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.