Turen går til Prag.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

grøn · ært

Hej tøser. Jeg har brug for noget opbakning, for jeg er total dårlig til at tage sådan en beslutning selv - og jeg kan ikke involvere manden!

Han fylder nemlig 30 år den 21. marts.. Jeg har længe (siden han fylde 29 faktisk) tænkt, at når han fyldte 30, så skulle vi ud og rejse! Vi har endnu ikke rejst nogen steder hen sammen endnu, så det var oplagt at fejre hans 30 års fødselsdag et sted i udlandet :-) Nu har vi barn på vej og derfor kunne jeg endnu mere godt tænke mig, at nå en ferie bare ham og mig, inden vi bliver 3.

Vi er begge to helt vilde med Prag. Jeg har været der een gang, da jeg var 16 år og længes tilbage til byen! Michael har kun haft én rejse hele sit liv og det var med gymnasiet til GB.

Jeg har både fundet togrejsen og et muligt hotel. Togrejsen vil koste 1888,- tur/retur for 2 pers. og hotellet vil koste mellem 1700 og 2300 for alle overnatningerne inkl. morgenmad.

Hvad siger I?? Skal jeg go-for-it og bestille en rejse til Prag??
HVIS jeg skal, er jeg nødt til at kontakte hans chef først, for at høre, om han overhovedet kan få ferie der. Men det satser jeg på, at han godt kan :-D

Hvis jeg skal bestille rejsen, så har jeg tænkt to måder at "give" ham gaven på. Vi skal nemlig rejse kl. 17.30 fra Silkeborg og tager et nattog til Prag.
1) Vække ham tidlig morgen på hans fødselsdag den 21. marts med god morgenmad og en lille gave. Gaven skulle være bogen: "Turen går til Prag" med alle billetterne inde i :-) Vi rejser samme dag, altså, på hans fødselsdag og er i Prag den efterfølgende den kl. 9.30.

2) En af dagene op til den 20. vil jeg give ham bogen "Turen går til Prag" med alle billetterne inde i. Den 20. marts om aftenen/natten rejser vi til Prag og er i Prag morgen på hans fødselsdag.

Jeg hælder mest til "plan 1", fordi jeg gerne vil overraske ham PÅ hans fødsesldag, men selvfølgelig er der også noget over at fejre hans fødselsdag i prag, den dag han faktisk har fødselsdag. Manden er fuldstændig ligeglad med hans fødselsdag, så for ham ved jeg det er ligemeget ;-) Jeg synes bare det er mest romantisk at vågne på hans fødselsdag og overraske ham med, at han skal pakke kuffertet, for vi rejser i dag! -....... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Koen.

Go for it og gerne måde nr 1 har selv været i Prag en enkelt gang, synes det er en fantastisk by

Anmeld

14. januar 2012

DinNabo

Synes det er en rigtig god ide. Jeg har ligegjort det samme for min mand. Blot en rejse til fuerteventura, hvor vi kom hjem sidste søndag!

Jeg kunne dog blive nødt til at sige til ham at han skulle tage fri fra den 1 januar til den 8 januar, da han selv skal finde afløser til sit job.

Ville også rigtig gerne have overrasket ham på dagen, men det kunne ikke lade sig gøre, uden helt vild meget planlægning med 6-7 forskellige folk. Så jeg valgte den nemme løsning. Han fik dog først at vide hvor vi skulle hen, da vi rejste.

Men hælder også til plan 1 især hvis han er ligeglad med at hans fødselsdag går med togtur. 

Anja

Anmeld

14. januar 2012

grøn · ært

Jaaaj, I har allerede givet mig meget mere mod på bare at gøre det!
Tuusinde tak  (Jeg er uanset hvad nødt til at vente med at købe rejsen til februar..)

Tror jeg vil kontakte hans chef asap - hvis jeg kan finde et nummer eller en mail til hende.. uuuha, også bare for at få afgjort, om det overhovedet er muligt.

iiih - jeg håber det lykkes. Og jeg tør nu hvor jeg har to der bakker mig op  

Anmeld

14. januar 2012

grøn · ært

Så har jeg mailet chefen... åååååh, jeg er skide nervøs 

Anmeld

14. januar 2012

viben

Afsted med jer!!
Vi skal også nå en uge til New York når jeg har forsvaret bachelorprojekt i Februar... Det bliver så godt med en sidste kærestur

Anmeld

14. januar 2012

grøn · ært

viben skriver:

Afsted med jer!!
Vi skal også nå en uge til New York når jeg har forsvaret bachelorprojekt i Februar... Det bliver så godt med en sidste kærestur

Hvor fedt I skal til New York!! :-D
Og taak for opbakning fra dig også - det er da helt åndssvagt, så svært det er at tage sådan en beslutning alene?! Sådan her havde jeg det også, lige inden jeg bestilte en rejse til Spanien til mig selv, hvor jeg tog ned og vandre på Caminoen.  Helt vildt fjollet.

Men chefen er nu kontaktet og jeg venter bare på svar fra hende. Håber sådan, at hun siger god for, at Michael kan få ferie !! :-D

Anmeld

14. januar 2012

viben

grøn · ært skriver:

Hvor fedt I skal til New York!! :-D
Og taak for opbakning fra dig også - det er da helt åndssvagt, så svært det er at tage sådan en beslutning alene?! Sådan her havde jeg det også, lige inden jeg bestilte en rejse til Spanien til mig selv, hvor jeg tog ned og vandre på Caminoen.  Helt vildt fjollet.

Men chefen er nu kontaktet og jeg venter bare på svar fra hende. Håber sådan, at hun siger god for, at Michael kan få ferie !! :-D

Ja jeg kunne heller ikke tage den alene og slet ikke når man er gravid... Man kan jo bekymre sig over 1000 ting der kan gå galt imens man er væk, men helt ærligt... Det går jo godt, så lad os da tænke positivt Bare husk forsikring!

Mon ikke hun kan ovetales? Der er jo stadig et par måneder til... Hvor lang tid skal i være afsted??

Anmeld

14. januar 2012

grøn · ært

viben skriver:

Ja jeg kunne heller ikke tage den alene og slet ikke når man er gravid... Man kan jo bekymre sig over 1000 ting der kan gå galt imens man er væk, men helt ærligt... Det går jo godt, så lad os da tænke positivt Bare husk forsikring!

Mon ikke hun kan ovetales? Der er jo stadig et par måneder til... Hvor lang tid skal i være afsted??

Det føles bare som verdens største beslutning at tage. haha - helt sikkert så meget værre, fordi jeg er gravid ja! 

Det satser jeg rigtig meget på - det er da i fin god tid, ja :-) En uge tænker jeg. Mindre kan ikke gøre det og mere - det tror jeg ikke han bare sådan lige ville få fri til. Han er trods alt helt nyansat der.. Lige startet den 2. januar. Men jeg har mødt chefen og hun er simpelthen bare så sød så sød - og virker rigtig fleksibel!! 

Anmeld

14. januar 2012

viben

Vi skal også afsted en uge... Jeg tror også mere end en uge er for meget når man er så langt henne... Kunne forestille mig at maven er begyndt at tynge lidt på det tidspunkt og at man kommer til at savne sin seng Hvornår er det at du har termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.