Grøntsagsmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.218 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Happiness

Så skriver jeg lige igen

Lukas er begyndt på grøntsagsmos, MEN han er altså ikke så vild med det igen!

Gulerod og pastinak kan han godt lide. Men ellers har jeg svært ved at få andet i ham!

Har I nogle gode opskrifter på grøntsagsmos??? Han er snart 6 måneder.

Han laver brækudtryk når der er kartoffel i, så det skal helst være uden kartoffel i. Eller med en smag der fjerner kartofelsmagen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Ciss

Happiness skriver:

Så skriver jeg lige igen

Lukas er begyndt på grøntsagsmos, MEN han er altså ikke så vild med det igen!

Gulerod og pastinak kan han godt lide. Men ellers har jeg svært ved at få andet i ham!

Har I nogle gode opskrifter på grøntsagsmos??? Han er snart 6 måneder.

Han laver brækudtryk når der er kartoffel i, så det skal helst være uden kartoffel i. Eller med en smag der fjerner kartofelsmagen  

Du kan jo prøve at tilsætte lidt krydderurter, så maden smager af lidt forskelligt. Det var mine rigtig glad for. Jeg brugte også en del kålrabi. Gerne kombineret med gulerod og lidt muskat. (ikke meget!). Blomkål var også meget populært! Den smagssatte jeg nogen gange med lidt rosmarin.

Håber, det kan være til lidt inspiration.

Anmeld

13. januar 2012

Ciss

Glemte at skrive majs.

Min søn åd store portioner af næsten hvad som helst, bare jeg havde en del mais i. (kørte kogt majs i blenderen).

Anmeld

14. januar 2012

Happiness

Ciss skriver:

Glemte at skrive majs.

Min søn åd store portioner af næsten hvad som helst, bare jeg havde en del mais i. (kørte kogt majs i blenderen).

Tak Det må jeg prøve. 

Anmeld

14. januar 2012

Maja_4000

Majs , ærter , gulerødder , blomkål , broccoli , squash , kartoffel , pastinak , selleri , persillerod , græskar og søde kartofler .. 

Jeg kogte grøntsagerne hver for sig og frøs så ned i isterninngbakker .. Så kunne det mikses forskelligt hver dag

Caroline spiste ALT , hvis der bare var en terning gulerodsmos i (; Hehe .. Efter lidt tid begyndte jeg at tilsætte hvidløg , karry osv .. I små mængder selvfølgelig Og også ris / pasta / kylling (:

Anmeld

14. januar 2012

Happiness

Maja_4000 skriver:

Majs , ærter , gulerødder , blomkål , broccoli , squash , kartoffel , pastinak , selleri , persillerod , græskar og søde kartofler .. 

Jeg kogte grøntsagerne hver for sig og frøs så ned i isterninngbakker .. Så kunne det mikses forskelligt hver dag

Caroline spiste ALT , hvis der bare var en terning gulerodsmos i (; Hehe .. Efter lidt tid begyndte jeg at tilsætte hvidløg , karry osv .. I små mængder selvfølgelig Og også ris / pasta / kylling (:

Der var en del grøntsager jeg slet ikke havde tænkt på Tak!

Må bare forsøge mig frem.... 

hvornår må man begynde at bruge krydderier?

Anmeld

14. januar 2012

Maja_4000

Jeg købte bare hvad de lige havde i vores Fakta Så det svingede lidt .. 

Det ved jeg ikke .. Tror bare det er efter 6 måneder .. Det gjorde vi i hvert fald Det er jo også der de må få ris , pasta osv

Efter noget tid holdt jeg forresten op med at blende majs og ærter .. Så var der lidt at tygge på , det eeelskede hun (:

Anmeld

14. januar 2012

Happiness

Maja_4000 skriver:

Jeg købte bare hvad de lige havde i vores Fakta Så det svingede lidt .. 

Det ved jeg ikke .. Tror bare det er efter 6 måneder .. Det gjorde vi i hvert fald Det er jo også der de må få ris , pasta osv

Efter noget tid holdt jeg forresten op med at blende majs og ærter .. Så var der lidt at tygge på , det eeelskede hun (:

Bare der er den mindste klump i, spytter knægten det ud Så vi må blende noget tid endnu

Håber lidt at han får lidt mere smag for det når der kommer kød, ris og pasta i. Han kan jo ikke leve af grød

Anmeld

14. januar 2012

Maja_4000

Happiness skriver:

Bare der er den mindste klump i, spytter knægten det ud Så vi må blende noget tid endnu

Håber lidt at han får lidt mere smag for det når der kommer kød, ris og pasta i. Han kan jo ikke leve af grød

Sådan gjorde Caroline også Men på et tidspunkt synes jeg hun skulle lære at tygge (og det synes sp for den sags skyld også ) så jeg kom bare 2 - 3 ærter i hendes mos (Ellers var der jo mange at fiske udenom , hvis hun stadig ikke gad dem) .. Og så prøvede vi hver - hver anden aften .. Efter en uges tid , var hun ikke ved at kaste op og den dag idag ELSKER hun stadig ærter Hehe 

Anmeld

14. januar 2012

foto på lærred

Happiness skriver:

Hvis man ikke skal bruge grøntsagerne i kartoflemos hvordan gør du så? Feks blomkål: Koger det og moser du det så bare og giver det med lidt mælk eller hvordan og hvorledes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.