Følelsen af at være gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Chris1234

Godaften der ude!  

Der er nok et par andre debatter af samme overskrift, men jeg er helt ny på siden og har ikke fået luret den af endnu, så jeg håber i vil læse mit lidt lange indlæg og komme med jeres besyv alligevel. 

Jeg er gået 2 dage over tid med min mens.
Men i 1 uge nu har jeg gået og følt mig gravid. Det er svært at forklare, men jeg har det som om der er noget der har "ændret" sig..

Jeg havde meget ømme bryster for lidt over en uge siden, så ømme at jeg næsten ikke kunne holde ud at lukke BHen, men det gik over dagen efter. Jeg har i dag haft lidt kurren i den nederste del, forrest i maven, men er lidt i tvivl om det mon ikke bare er fordøjelsen.. 
Udover det overstående har jeg haft en ubeskrivelig trang til Iceberg salat og groft brød  (spiser normalt aldrig groft brød)

Hvis jeg er gravid, så kan jeg ikke være længere henne end 14 dage, så det burde vel ikke være muligt allerede at føle sig gravid og få trang til noget mad allerede?  

Jeg tog en test i foregårs. Den var meget meget svagt positiv. Det var en clearblue.. Så løb jeg ned og købte to teste mere og testede igen (et andet billigt mærke) og den var negativ. Morgnen efter tog jeg den anden test i pakken, den var også negativ. 

Jeg ringede alligevel til min læge, fordi jeg jo har den der ubeskrivelige følelse af at være gravid og vi aftalte at jeg pga. den svagt positvie test og udebleven mens. skulle komme op på mandag og få taget en test. Nu kan jeg bare slet ikke vente til det bliver mandag! 

Det er kun min kæreste, der ved at jeg måske () er gravid. 
Men jeg har ikke snakket med ham om den her følelse, fordi jeg ikke helt selv forstår den og er bange for at det er min psyke, der spiller mig et pus, fordi jeg jo ønsker at jeg er gravid..  

Er der andre der har oplevet lign.?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Sunsmile

Har læst lidt om de her graviditetstegn, og en af dem kan godt være at man føler sig gravid. Og de her ømme bryster ka godt komme pænt tidligt i graviditeten. Men jo psyken kan da også spille med en og dermed udsætte mens. Men jeg sys nu at det lyder som om du er gravid.

Jeg har selv haft mens udsat 2 dage de sidste 2 måneder, men så kom den alligevel. Men sys nu heller ik jeg havde de her tegn, men sku dog tisse lidt oftere sys jeg. Men har sku nok bare drukket mere.

Håber måske der nogle som ka komme med et mere konkret svar.
Jeg krydser fingre for dig

Anmeld

13. januar 2012

MariaKyedDK

Chris1234 skriver:

Godaften der ude!  

Der er nok et par andre debatter af samme overskrift, men jeg er helt ny på siden og har ikke fået luret den af endnu, så jeg håber i vil læse mit lidt lange indlæg og komme med jeres besyv alligevel. 

Men i 1 uge nu har jeg gået og følt mig gravid. Det er svært at forklare, men jeg har det som om der er noget der har "ændret" sig..

Jeg havde meget ømme bryster for lidt over en uge siden, så ømme at jeg næsten ikke kunne holde ud at lukke BHen, men det gik over dagen efter. Jeg har i dag haft lidt kurren i den nederste del, forrest i maven, men er lidt i tvivl om det mon ikke bare er fordøjelsen.. 
Udover det overstående har jeg haft en ubeskrivelig trang til Iceberg salat og groft brød  (spiser normalt aldrig groft brød)

Hvis jeg er gravid, så kan jeg ikke være længere henne end 14 dage, så det burde vel ikke være muligt allerede at føle sig gravid og få trang til noget mad allerede?  

Jeg tog en test i foregårs. Den var meget meget svagt positiv. Det var en clearblue.. Så løb jeg ned og købte to teste mere og testede igen (et andet billigt mærke) og den var negativ. Morgnen efter tog jeg den anden test i pakken, den var også negativ. 

Jeg ringede alligevel til min læge, fordi jeg jo har den der ubeskrivelige følelse af at være gravid og vi aftalte at jeg pga. den svagt positvie test og udebleven mens. skulle komme op på mandag og få taget en test. Nu kan jeg bare slet ikke vente til det bliver mandag! 

Men jeg har ikke snakket med ham om den her følelse, fordi jeg ikke helt selv forstår den og er bange for at det er min psyke, der spiller mig et pus, fordi jeg jo ønsker at jeg er gravid..  

Det Kunne godt tyde på at du er gravid, men ja spyken kan virkelig spille en et puds, har den gjort ved mig i 2½ nu...

Men Håber da at du får nogle positive ting afvide hos din Læge på mandag jeg ihvertfald finger for at du er gravid

Og Velkommen Til Baby.dk

Anmeld

13. januar 2012

Linea

Jeg tror sagtens du kan være gravid, for man kan så vidt jeg ved ikke lave en positiv graviditetstest uden, at der graviditetshormonet er til stede. Det kan være at det kræver lidt mere tid, hvor hormonet gradvist vil stige.

Det er lidt sjovt, for jeg skulle selv lige til at oprette en tråd om samme emne. Jeg har nemlig også stærkt på fornemmelsen, at jeg måske er så heldig at være blevet gravid. Jeg har også den her murren i maven, og det havde jeg også, da jeg blev gravid med vores første barn. Det lidt underlige er, at jeg altså får denne murren i maven kort tid efter vi har været sammen, og det burde jo egentlig ikke kunne lade sig gøre så tidligt?? Men jeg krydser fingre for både for dig og mig, det ville da være helt fantastisk, hvis en lille babyspire er på vej.

Mange hilsner Linea

Anmeld

13. januar 2012

Chris1234

Fik desværre min menstruation idag..

Tror godt det måske kan være en meget tidlig abort. 

Fik ondt i maven og en meget kraftig blødning. Plejer normalt at kunne bruge mini tamponer, fordi jeg ikke bløder særlig meget, men i dag har jeg været nød til at skifte tampon hver time for ikke at bløde igennem. 

Øv øv! 

Anmeld

14. januar 2012

Linea

Ej øv altså!! Men ja jeg tror, du har ret i, at det nok er en tidlig spontan abort. Jeg har været igennem det samme inden jeg blev gravid med vores datter, og selvom man ikke er langt henne, så er det altid rigtig øv!! Men set fra den positive side, så er det jo et tegn på, at man KAN blive gravid. Held og lykke med projekt baby til dig.

Mange hilsner Linea

Ps. Jeg blev gravid ved første forsøg efter min SA, så 

Anmeld

14. januar 2012

l.kjoeller

Chris1234 skriver:

Godaften der ude!  

Du burde være gravid når du har haft en positiv test. Clear blue er bare mere hcg følsom end andre teste. Så et forsigtigt tillykke herfra tegn kan sagtens starte tidligt ved nogen

Anmeld

14. januar 2012

l.kjoeller

l.kjoeller skriver:

Du burde være gravid når du har haft en positiv test. Clear blue er bare mere hcg følsom end andre teste. Så et forsigtigt tillykke herfra tegn kan sagtens starte tidligt ved nogen

Havde ikke set dit seneste indlæg nogen kan dog bløde kraftigt og stadig være gravide. Gjorde min veninde

Anmeld

15. januar 2012

Chris1234

Mange tak for jeres svar og støtte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.