Hvorfor får man graviditetssukkersyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

samantha1986

Morellen skriver:

Under svangerskabet vil kroppen øge insulinproduksjonen. Hos noen kvinner øger den ikke tilstrekkelig, og dette fører til at blodsukkerreguleringen blir dårligere. Særlig efter måltider kan blodsukkeret bli for højt. For en del kvinder er blodsukkerøkningen så stor at man kan betegne tilstanden som svangerskapsdiabetes. Hos nogle kvinder går tilstanden over efter fødselen, mens nogle får varig diabetes.

Risikoen er støre hvis man er overvægtig, har diabetes i familien osv.

Håber det var godt nok Hvis ikke må du bare spørge mer

Tusinde tak for dit svar. Det var bestemt fyldstgørende :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

aarhusmor

Jeg fik graviditetssukkersyge pga. let overvægt. Men ingen i min familie har nogensinde haft sukkersyge

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

aarhusmor skriver:

Jeg fik graviditetssukkersyge pga. let overvægt. Men ingen i min familie har nogensinde haft sukkersyge

Hmm ja så det er jo ikke altid det der spiller ind. Tænker at de tjekker mig så grundigt fordi jeg både har overvægt og det er i familien. Men hellere være på den sikre side. selv om jeg synes to gange er meget.

Anmeld

12. januar 2012

M (:

samantha1986 skriver:

Ja helt sikkert. Håber det bestemt også. Indtil videre har det hele set fint ud. men i næste uge skal jeg igennem første sukkerbelastning, og så skal jeg igen til april. så de holder da ekstra øje.

Det er da kun godt - og skulle du ske at få diabetes (7, 9, 13), så følger der ekstra scanninger med i massevis.. Har en veninde med diabetes type 2, og hun gik til scanning hver 14. dag (:

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

M (: skriver:

Det er da kun godt - og skulle du ske at få diabetes (7, 9, 13), så følger der ekstra scanninger med i massevis.. Har en veninde med diabetes type 2, og hun gik til scanning hver 14. dag (:

Scanning kan vi godt lide. selv om det selvfølgelig kun er pga noget dårligt.

Anmeld

12. januar 2012

M (:

samantha1986 skriver:

Scanning kan vi godt lide. selv om det selvfølgelig kun er pga noget dårligt.

Jaaa, scanning er altid godt.. Det var primært vægtscanninger for, at han ikke skulle blive for stor.. Hun blev sat i gang 10 dage før tid, og fødte igår en skøn lille dreng på 3310 og 52 cm..

Anmeld

12. januar 2012

samantha1986

M (: skriver:

Jaaa, scanning er altid godt.. Det var primært vægtscanninger for, at han ikke skulle blive for stor.. Hun blev sat i gang 10 dage før tid, og fødte igår en skøn lille dreng på 3310 og 52 cm..

Tillykke med hende så :-) Det var da også en fin størrelse.

Anmeld

12. januar 2012

M (:

samantha1986 skriver:

Tillykke med hende så :-) Det var da også en fin størrelse.

Taaaak, ja det er helt til pas, når de nu var bekymrede for om han blev for stor.. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.