Eddike i stedet for skyllemiddel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg skal lige høre.... jeg har aldrig afkalket min maskine, men nu vil jeg da gøre det....
Men skal jeg bare hælde 2 liter eddike ind i tumlen og så køre de naf på 60 grader?

Du putter det der i, enten eddike, citronsyre eller lignene ind i maskinen også en kogevask Uden tøj i altså

Og altså - alt det andet jeg skrev i det andet indlæg om at afkalke maskinen!! Med trådfilter og den slags...

mmm hihi det lyder som om jeg er sådan en rigtig rengørings freak og det er jeg faktisk langt fra. Men jeg har bare en ting med min vaskemaskine og opvaskemaskine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2009

Lillemy60

Mebach skriver:

Ja Jazztrid, det er så en "trend" jeg aldrig kommer med på.
Eddike bruges da til at afkalke elkedlen, eller kaffemaskinen med, eller til at lave sure agurker.

Jeg er super utrendy, udsætter mine børn for allergifarer, og bruger skyllemiddel, og vaskepulver som dufter.
Kunne ALDRIG forstille mig at skulle lugte af eddike, ej heller mine unger.

Der må da findes et alternativ, har du undersøgt det?

At du udsætter dine børn for utallige allergifarer er jo dit eget valg, og ingen andre kan ændre det for dig.

Men jeg vil lige sige at eddike altså på ingen måde kommer til at lugte surt eller andet hvis du bare bruger den rette mængde, hvilket er knapt en halv deciliter. Så er der intet der lugter af eddike !

Anmeld

8. marts 2009

Rasmine

mari skriver:

At du udsætter dine børn for utallige allergifarer er jo dit eget valg, og ingen andre kan ændre det for dig.

Men jeg vil lige sige at eddike altså på ingen måde kommer til at lugte surt eller andet hvis du bare bruger den rette mængde, hvilket er knapt en halv deciliter. Så er der intet der lugter af eddike !

Synes bare det er så...

Hvis jeg skulle stoppe med at udsætte mine børn for allergifarer, skulle hunden for det første skydes, han fælder og slæber vel rundt på klamme bakterier under poterne.
For det 2. skulle her vel være klinisk rent.
For det 3. skulle de vel sendes i skovbørnehave, (som i øvrigt ikke hænger på træerne.)
For det 4. skulle vi vel leve udelukkende af økologi.
Osv osv osv.

Ingen af os er disponeret for allergi, ej heller ungerne, ved da godt de kan få det med tiden, men altså ...

Mette - som også bruger vådservietter!

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Mebach skriver:

Synes bare det er så...

Hvis jeg skulle stoppe med at udsætte mine børn for allergifarer, skulle hunden for det første skydes, han fælder og slæber vel rundt på klamme bakterier under poterne.
For det 2. skulle her vel være klinisk rent.
For det 3. skulle de vel sendes i skovbørnehave, (som i øvrigt ikke hænger på træerne.)
For det 4. skulle vi vel leve udelukkende af økologi.
Osv osv osv.

Ingen af os er disponeret for allergi, ej heller ungerne, ved da godt de kan få det med tiden, men altså ...

Mette - som også bruger vådservietter!

Der er så meget der er indtil man prøver det

Jeg tænkte også tanken om stofbleer inden jeg tog valget, og nu har jeg fået manet fordommene til jorden for mit eget vedkommende.
Jeg har intet imod at andre udsætter deres børn for en masse allergifarer - det må stå for deres egen regning. Jeg ville bare sige at tøjet bestemt ikke lugter af eddike.

Anmeld

8. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mebach skriver:

Ja Jazztrid, det er så en "trend" jeg aldrig kommer med på.
Eddike bruges da til at afkalke elkedlen, eller kaffemaskinen med, eller til at lave sure agurker.

Jeg er super utrendy, udsætter mine børn for allergifarer, og bruger skyllemiddel, og vaskepulver som dufter.
Kunne ALDRIG forstille mig at skulle lugte af eddike, ej heller mine unger.

Der må da findes et alternativ, har du undersøgt det?

Det er ikke så meget allergierne, jeg flipper ud over. Det med skyllemiddel er mest at det er mega træls for naturen, fordi det bliver ved med at være der og ikke bliver nedbrudt.

Jeg ved godt at det ikke er alle der er disponeret for allergi og i øvrigt, hvis du har det klinisk rent, så er dine børn mere udsatte for at få allergi, hvis de møder fx. støv... osv.

Jeg spiser absolut ikke altid økologisk og jeg er på ingen måde hellig. Men skyllemiddel ville jeg aldrig bruge, for vores fælles naturs skyld - og alt det andet gode...

Men jeg forstår godt, at man hverken har overskud til at være overmenneske, eller super hellig, det har jeg heller ikke selv.

Anmeld

8. marts 2009

Rasmine

mari skriver:

Der er så meget der er indtil man prøver det

Jeg tænkte også tanken om stofbleer inden jeg tog valget, og nu har jeg fået manet fordommene til jorden for mit eget vedkommende.
Jeg har intet imod at andre udsætter deres børn for en masse allergifarer - det må stå for deres egen regning. Jeg ville bare sige at tøjet bestemt ikke lugter af eddike.

Kunne da godt ske jeg skulle prøve det så.
(Ved Lars' tøj)

Anmeld

8. marts 2009

Rasmine

og i øvrigt, hvis du har det klinisk rent, så er dine børn mere udsatte for at få allergi, hvis de møder fx. støv... osv.

Ja, det er nemlig det!
(Tro mig, mine unger er absolut vant til nullermænd)

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Mebach skriver:

Kunne da godt ske jeg skulle prøve det så.
(Ved Lars' tøj)

Jeg synes jo det fedest er at håndklæderne altid er super bløde

Og hvis ens håndklæder ikke er det, så er det helt genialt at strippe dem, så er de som nye igen.

ca 70 gram natron (bare det man bager med, plejer at købe et kg i Matas eller online) i forvaskerummet, almindelig sæbe (kun halvdelen af normalt - her bruges kun änglemark til det....) og så ca 1 dl i skyldemiddelrummet. Så er de helt som nye og virkelig klare i farven !

Og til normalt brug skal der bare ca knap en halv dc i skyldemiddelrummet.

Anmeld

8. marts 2009

Lillemy60

Mebach skriver:

Gid jeg kunne sige det samme Jeg har rigtig slem astma, så jeg gør rent dagligt og pt er jeg TRÆT af det... Men så får han så mange baktusser i vuggestuen osv. Men herhjemme er der tænkt ret meget på miljø og sundhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.