Jeg undrer mig altså lidt når

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Laulund87

De gør det på børneafdelinger, neonetal og barselsgangen så mon ikke det er ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

maryjane

Krussedulle skriver:

Der er nogen der siger at det ikke er nødvendigt at koge vandet efter 4 mdr.. Men jeg har hørt/fået af vide at det SKAL man gøre, uanset hvor gammel barnet er?!

Puh det er godt nok forvirrende

Anmeld

12. januar 2012

skønneunger

jeg blandede 4-6 flasker af gangen og stilte dem i køleskabet

Anmeld

12. januar 2012

Maja_4000

Vores SP sagde , at man skulle blande , når man skulle bruge det .. Men en i min mg havde det altid blandet med , og det sagde SP ikke noget til

Vi blandede det altid , når vi skulle bruge det .. Vi kogte vand på forhånd , og havde det i køleskabet .. Men pulveret kom vi først i , efter vandet havde været en tur i mikroovnen .. Det havde vi det bedst med

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Jeg har lavet flaskerne klar og lagt i køleskabet da Alberte begyndte på flaske. De gjorde det på Skejby og fortalte at lige så snart barnet er over 2 måneder må man blande flaskerne på forhånd. Der kommer jo også et tidspunkt, hvor man ikke længere behøver koge vandet, men kan tage direkte fra vandhanen. Jo ældre barnet er, jo flere bakterier kan de tåle.

/Fenja

Anmeld

12. januar 2012

twinboys

Jeg gør det på den gode gamle måde... 

Anmeld

12. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
maryjane skriver:

Jeg læser at nogle blander deres flasker med MME på forhånd og stiller dem i køleren, og det er ikke for at være efter nogen bare en generel undren da jeg synes der står på ALLE pakker med MME at det ikke må blandes i før det skal bruges pga bakteriefaren. Er det fordi der er mange der ikke ved det? Eller er tanken bare at det ikke gør så meget... Synes bare tit jeg læser om folk der gør det.

Mener nu jeg har læst at det er ok at blande til et døgn af gangen. Selvfølgelig af kogt vand og de skal afkøles hurtigt.

Jeg har fem børn og har gjort det til dem alle...altså blandet til et døgn. Og de har aldrig fejlet det fjerneste. SP var fuld klar over det og har aldrig sagt noget til det....men reglerne kan jo have ændret sig.....synes efterhånden at der er så mange "regler" til gravide og mødre at jeg ofte undre mig over at vi andre har overlevet

Anmeld

12. januar 2012

l.kjoeller

maryjane skriver:

Jeg læser at nogle blander deres flasker med MME på forhånd og stiller dem i køleren, og det er ikke for at være efter nogen bare en generel undren da jeg synes der står på ALLE pakker med MME at det ikke må blandes i før det skal bruges pga bakteriefaren. Er det fordi der er mange der ikke ved det? Eller er tanken bare at det ikke gør så meget... Synes bare tit jeg læser om folk der gør det.

Jeg ville ikke være bekymret hvis det er kogt vand, og hvis det kun er engang i mellem. - Der er ikke noget i som gør det bliver en bakterie bombe medmindre det står flere dage. er vandaktiviteten de bekymrer sig om, og som er grunden til de skriver sådan. (uddannet procesteknolog med fødevare speciale så lidt ved jeg dog Personligt vil jeg dog nok lave en frisk batch tror jeg og bare veje mma af i forvejen.

Anmeld

12. januar 2012

Nadia&Daniel

maryjane skriver:

Har ofte tænkte det samme som dig... Min datter blev kun ammede en mdr. - så gik vi over til flasken.. Har aldrig lavet mme på forhånd.. Har kogt vand, haft det på køl og så varmet vandet op igen, men ikke mme.. Netop fordi det står på æskerne..

Anmeld

12. januar 2012

maryjane

Nadia&Daniel skriver:

Har ofte tænkte det samme som dig... Min datter blev kun ammede en mdr. - så gik vi over til flasken.. Har aldrig lavet mme på forhånd.. Har kogt vand, haft det på køl og så varmet vandet op igen, men ikke mme.. Netop fordi det står på æskerne..

Lige præcis ligesom jeg også altid overholder holdbarhedsdatoer på andre ting.... Selvom det selvfølgelig ikke er det samme, har bare ikke tænkt på at gøre andet når det nu er det der står

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.