Jeg undrer mig altså lidt når

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.565 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

maryjane

Jeg læser at nogle blander deres flasker med MME på forhånd og stiller dem i køleren, og det er ikke for at være efter nogen bare en generel undren da jeg synes der står på ALLE pakker med MME at det ikke må blandes i før det skal bruges pga bakteriefaren. Er det fordi der er mange der ikke ved det? Eller er tanken bare at det ikke gør så meget... Synes bare tit jeg læser om folk der gør det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

FamilenStorm

maryjane skriver:

Jeg læser at nogle blander deres flasker med MME på forhånd og stiller dem i køleren, og det er ikke for at være efter nogen bare en generel undren da jeg synes der står på ALLE pakker med MME at det ikke må blandes i før det skal bruges pga bakteriefaren. Er det fordi der er mange der ikke ved det? Eller er tanken bare at det ikke gør så meget... Synes bare tit jeg læser om folk der gør det.

Gjorde det ikke selv, da jeg ammede.. og havde tænkt samme tanke... Men tænker om det ikke er ok, så længe det bare er kogt vand de blander op med?

Men ved det ikke...

Anmeld

12. januar 2012

Happiness

maryjane skriver:

Det er kun den første måned man ikke må gøre det Det er hvad de siger på barselsgangen og hvad min SP siger.

Men Lukas får så Nutrimigen, og netop det må man ikke med. Da det er opbygget af noget andet.

Anmeld

12. januar 2012

Den lykkelige

Vores datter var/er også flaskebarn.. da sundhedsplejersken kom efter 1 måned sagde hun at vi godt måtte blande og sætte i køleskab fordi hun mente vi havde det så pænt og rent og virkede ordentlige  
Men vi gjorde det aldrig.. for helt ærlig hvor lang tid tager det lige at hælde det i når det skal bruges.. måske 10 sekunder længere..

Anmeld

12. januar 2012

ledermus

det må godt blandes og sættes på køl til et døgn af gangen men er bedst hvis det laves når det skal bruges

Anmeld

12. januar 2012

Sasja77

Hvis du har skoldet flaskerne, bruger kogt vand og ikke lader flaske. Stå på køkkenbordet men stiller den i køleskab med det samme så er det ultra begrænset hvad der kan komme af bakterier i flaksen. Chancen for bakterier opstår højere grad ved at man tager fat med fingrene om selve flaskesutten:-)

Anmeld

12. januar 2012

Chelle92

Man må godt blande dem på forhånd og stille dem på køl, men så skal barnet også have spist dem indenfor 24 timer.

Anmeld

12. januar 2012

Chris86

Happiness skriver:

Det er kun den første måned man ikke må gøre det Det er hvad de siger på barselsgangen og hvad min SP siger.

Men Lukas får så Nutrimigen, og netop det må man ikke med. Da det er opbygget af noget andet.

De gjorde det på patienthotellet hvor vi var, de første dage... sååå

Anmeld

12. januar 2012

Mira0911

maryjane skriver:

Da Lina blev 3 måneder sagde min sp "Nu må du blande flasker til et døgn af gangen" 

Jeg tør på ingen måder at blande til et døgn i forvejen... 

Når sp siger at det er i orden så må det vel være rigtigt? 

Anmeld

12. januar 2012

maryjane

Whaaaaat? Nå, der kan man bare se. Det har jeg ikke hørt, troede det var sådan ligeså længe de skulle ha' det... Men uanset hvad bliver jeg ved på samme måde som før, da jeg mener der er en grund til at de skriver det.. Om det så er nega vigtigt eller ej synes ikke det tager længere tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.