Hvordan er det at blive mor, når man i forvejen har en 2-1/2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Årig?Vi skal måske være forældre igen (har endnu ikke besluttet om vi skal beholde barnet, da graviditeten ikke er planlagt) og når og hvis baby kommer, vil vores datter være 2-1/2. Jeg har altid gerne ville have mindst 3 år mellem mine børn, jeg synes stadigvæk min datter er så lille og er meget bange for ikke at kunne opfylde hendes behov, hvis hun er så lille når hun bliver storesøster. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres oplevelse af at blive forældre igen, fra jer med et barn på samme alder? Var det hårdere end I forventede? Hvordan tacklede jeres store barn at skulle dele jer med baby? Og ikke mindst det praktiske, købte i tvillingeklapvogn? Jeg tænker at man er for lille til at stå på et bræt på barnevognen, når man kun er 2-1/2...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

L83

Anonym skriver:

Årig?Vi skal måske være forældre igen (har endnu ikke besluttet om vi skal beholde barnet, da graviditeten ikke er planlagt) og når og hvis baby kommer, vil vores datter være 2-1/2. Jeg har altid gerne ville have mindst 3 år mellem mine børn, jeg synes stadigvæk min datter er så lille og er meget bange for ikke at kunne opfylde hendes behov, hvis hun er så lille når hun bliver storesøster. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres oplevelse af at blive forældre igen, fra jer med et barn på samme alder? Var det hårdere end I forventede? Hvordan tacklede jeres store barn at skulle dele jer med baby? Og ikke mindst det praktiske, købte i tvillingeklapvogn? Jeg tænker at man er for lille til at stå på et bræt på barnevognen, når man kun er 2-1/2...

Nu er det ikke helt samme alder. Men skriver alligevel jeg fik min datter da min søn han var næsten 2 år .og jeg var alene med dem. Det gik rigtig godt det var slet ikke hårdt . Jeg købte et søskende sæde til ham så sat han der oppe og hyggede sig nu er de 5 og 7 og de har haft så meget glæde af hinanden og har det stadig

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Linda83 skriver:

Nu er det ikke helt samme alder. Men skriver alligevel jeg fik min datter da min søn han var næsten 2 år .og jeg var alene med dem. Det gik rigtig godt det var slet ikke hårdt . Jeg købte et søskende sæde til ham så sat han der oppe og hyggede sig nu er de 5 og 7 og de har haft så meget glæde af hinanden og har det stadig

Tak for dit svar (alligevel:-)). Pyyh du var alene siger du... Hatten af for det:-) Vores datter er temmelig temperamentsfuld og krævende, så vi synes allerede det er hårdt at være forældre Så frygter virkelig at nr. 2 bliver ligesådan, samtidig med at hun måske reagerer på at skulle dele os med en anden lige pludselig.

Anmeld

12. januar 2012

KarinaIda

Anonym skriver:

Hej..

Min den store pige var 2 år og 9 mdr, da vi fik barn nr 2. Her er det gået rigtig nemt og glidende, der er ingen jalousi med storesøsteren, og hun forguder sin lillesøster over alt på jorden.
Her er den store ikke blevet sat til side/glemt, hvis man kan sige det sådan, vi har stadig kunne følge med hendes behov.

Men det er jo ikke lige nemt i hver familie, så det er jo svært og vide hvordan jeres den store vil tage det...

Jeg har også altid sagt at jeg som minimum ville have 3 års forskel på mine børn, men jeg er faktisk rigtig glad for der ikke er det, men det er jo så også fordi det er gået så godt med dem begge.

Held og lykke med det hele

Anmeld

12. januar 2012

Anonym

Nu får jeg nok hug..

Synes virkelig ikk det er i orden at få en abort fordi barnet kommer 6 mdr(!!!!) før DU godt ku tænke dig det...  Hvis i har snakket om at få en efter 3 år, kan jeg ikk liige se hvorfor i overhovedet overvejer abort..

Anmeld

12. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Nu får jeg nok hug..

Synes virkelig ikk det er i orden at få en abort fordi barnet kommer 6 mdr(!!!!) før DU godt ku tænke dig det...  Hvis i har snakket om at få en efter 3 år, kan jeg ikk liige se hvorfor i overhovedet overvejer abort..

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu får jeg nok hug..

Fordi vi ikke har planlagt at få børn med 3 års mellemrum - det er bare det antal år, jeg altid har FORESTILLET mig der skulle være imellem. Vi har indtil nu slet, slet, slet ikke så meget som overvejet barn nr. 2, fordi vi synes det har været så hårdt at få nr. 1. Men nu er der jo en spire i maven, og så overvejer man jo for og imod, selvom vores første tanke var at det barn skulle vi IKKE have.... Abort er jo ikke noget man bare lige gør. Havde barn nr. 2 været på "tegnebrættet" ville vi slet ikke overveje en abort nu - det ville jo være virkelig uetisk, som du siger.

Anmeld

12. januar 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Hej

Vi har 29 måneder i mellem vores piger. Jeg har altid gerne ville have børn forholdsvis tæt på hinanden, men der er jo lidt leveringstid på sådan nogle

Da jeg blev gravid anden gang genkender jeg godt dine tanker i forhold til nummer ét. Jeg synes egentlig heller ikke, at Sofie var stor NOK til at blive storesøster, og hvad hvis hun følte sig glemt osv osv..

Men det er bare gået over al forventning!
Sofie bliver ikke glemt (næsten det modsatte), og hun knus elsker bare Astrid.

Så, for os, kunne Astrid ikke være kommet på ét bedre tidspunkt!

Jo, det ér hårdt til tider - men det opvejes altså af alt det gode eksempelvis, så bruser jeg helt over af stolthed, lykke og glæde når Sofie får Astrid til at hvine af grin - så klarer man lige lidt mere på den konto

Rent praktisk, så synes jeg ikke, at det var en stor omvæltning. Vi købte ét ståbræt, som Sofie sagtens kunne stå på - men vi kørte nu heller ikke lange ture med den.
Så vi kunne (næsten) nøjes med, at anskaffe ståbræt og en højstol

Tillykke med den lille spire

Anja

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Hej

Vi har 29 måneder i mellem vores piger. Jeg har altid gerne ville have børn forholdsvis tæt på hinanden, men der er jo lidt leveringstid på sådan nogle

Da jeg blev gravid anden gang genkender jeg godt dine tanker i forhold til nummer ét. Jeg synes egentlig heller ikke, at Sofie var stor NOK til at blive storesøster, og hvad hvis hun følte sig glemt osv osv..

Men det er bare gået over al forventning!
Sofie bliver ikke glemt (næsten det modsatte), og hun knus elsker bare Astrid.

Så, for os, kunne Astrid ikke være kommet på ét bedre tidspunkt!

Jo, det ér hårdt til tider - men det opvejes altså af alt det gode eksempelvis, så bruser jeg helt over af stolthed, lykke og glæde når Sofie får Astrid til at hvine af grin - så klarer man lige lidt mere på den konto

Rent praktisk, så synes jeg ikke, at det var en stor omvæltning. Vi købte ét ståbræt, som Sofie sagtens kunne stå på - men vi kørte nu heller ikke lange ture med den.
Så vi kunne (næsten) nøjes med, at anskaffe ståbræt og en højstol

Tillykke med den lille spire

Anja

Åh se DET er jo dejligt at høre! Ja det var lidt af et chok at stå med en positiv test i hånden, vi føler lidt at vi nu kan se "lys for enden af tunnelen" i forhold til vores datter, så tanken om at skulle starte helt forfra skræmmer mig virkelig. Jeg har også virkelig svært ved at se, hvor stor man er, når man er 2,5? det går jo så hurtigt, og min datter for 9 mdr siden og nu er jo to vidt forskellige børn, om man så må sige. Det var et virkeligt brugbart svar, tusind tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.