spontan abort ved barn nr 2??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.063 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

MyLove E

Hej Piger.
Vi står ikke og skal ha nr 2 lige nu, men kan stadig ikke lade vær med at tænke på om der er en stor chance for at jeg også næste gang kommer til at opleve Sa. Vores dejlige dreng er tredje forsøg.
Jeg mistede begge gange i ca 6 uge.

Vil høre om nogen af jer der desværre også har oplevet det anden gang.

Hilsen Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

mikkel2006

Tauf skriver:

Hej Piger.
Vi står ikke og skal ha nr 2 lige nu, men kan stadig ikke lade vær med at tænke på om der er en stor chance for at jeg også næste gang kommer til at opleve Sa. Vores dejlige dreng er tredje forsøg.

Hilsen Tanja

hej jeg havde ingen problemer med den første, men har været gravid syv gange siden vi fik ham uden der er kommet en baby ud af det håber jo stadig

Anmeld

11. januar 2012

Tona

Tauf skriver:

Hej Piger.

Hilsen Tanja

Da jeg blev gravid 2 gang mistede vi i uge 8 ved SA.

Men jeg tror ikke at du rigtig kan sammenligne med andre, for hvert tilfælde er jo forskelligt. Desværre er der nok heller ikke nogen læger der kan fortælle dig om det sker eller ej. Men jeg kan godt forstå at du tænker over det, for det sidder jo dybt i en når man har mistet at man er bange for at det sker igen.

Du kan også vende dem om og tænke at i og med at du har fået din dejlige søn, så ved du at det kan lykkes  

Anmeld

11. januar 2012

MyLove E

Amandas-mor skriver:

J

Da jeg blev gravid 2 gang mistede vi i uge 8 ved SA.

Men jeg tror ikke at du rigtig kan sammenligne med andre, for hvert tilfælde er jo forskelligt. Desværre er der nok heller ikke nogen læger der kan fortælle dig om det sker eller ej. Men jeg kan godt forstå at du tænker over det, for det sidder jo dybt i en når man har mistet at man er bange for at det sker igen.

Du kan også vende dem om og tænke at i og med at du har fået din dejlige søn, så ved du at det kan lykkes  

Ja det er rigtig og det bliver heller ikke hårdt på samme måde fordi jeg har jo ham. hvor første gang der troede jeg jo at.det aldrig ville lykkedes .

Anmeld

11. januar 2012

MariaJ

Jeg tror desværre risikoen for tidlig spontan abort er den samme om det er første graviditet eller nummer to eller mere. Det er jo som regel fordi noget er gået galt tidligt i processen, hvis du ikke har specielle risikofaktorer, der gælder for dig, og det tror jeg altid kan ske, hvis man er uheldig. Jeg kan godt forstå at du må være nervøs for at det skal ske igen, når I har oplevet det før. Håber du slipper for at opleve det igen.

Anmeld

11. januar 2012

MyLove E

mikkel2006 skriver:

hej jeg havde ingen problemer med den første, men har været gravid syv gange siden vi fik ham uden der er kommet en baby ud af det håber jo stadig

7 gange, puha du skal lige ha en krammer . Bliver man ikke meget tættere knyttet til det første barn så? Det tror jeg, at jeg ville gøre. Da jeg vil tænke at jeg jo måske kun får ham så skal jeg jo passe endnu bedre på ham. Hvis du forstår mig.

Anmeld

11. januar 2012

MyLove E

MariaJ skriver:

Jeg tror desværre risikoen for tidlig spontan abort er den samme om det er første graviditet eller nummer to eller mere. Det er jo som regel fordi noget er gået galt tidligt i processen, hvis du ikke har specielle risikofaktorer, der gælder for dig, og det tror jeg altid kan ske, hvis man er uheldig. Jeg kan godt forstå at du må være nervøs for at det skal ske igen, når I har oplevet det før. Håber du slipper for at opleve det igen.

Jeg tænker ret meget på det, fordi jeg er bange for det sker igen. og jeg kan ikke reagerer på samme måde som sidst for nu har jeg jo en jeg skal tænke på og passe på.

Anmeld

11. januar 2012

Tona

Tauf skriver:

Ja det er rigtig og det bliver heller ikke hårdt på samme måde fordi jeg har jo ham. hvor første gang der troede jeg jo at.det aldrig ville lykkedes .

Det er rigtigt, at når man mister, og har et barn i forvejen, så bliver det nok lidt "lettere" (for let er det jo aldrig). Man er jo mor i forvejen og ikke efterladt alene uden noget at stå op til sådan som man godt kan føle lige når man har mistet ellers. Jeg oplevede da vi mistede at det pludselig stod mig endnu mere klart hvor dyrebar Amanda er for mig. Hvor stort og ufatteligt heldigt det var at vi fik hende og ikke mistede hende. Det satte det hele i relief når man har set hvor nemt det kan gå galt.

Samtidig er det også hårdt at miste når man har en i forvejen, for så ved man hvad man mister på en anden måde. Man kan se på den man har i forvejen og vide at det er sådan en man har mistet.

Vi har tænkt os at starte pb når Amanda er omkring halvanden og jeg har tænkt meget over det, for jeg har også stor frygt for at miste igen, men nu siger jeg sådan her til mig selv: man kan altid risikere at miste sit barn. Når som helst, for så uberegneligt er livet nemlig. Derfor handler det om hvad enten man er gravid eller har født sit barn at nyde hver dag man har sammen med det og ikke lade frygten for at miste det tage over, for så kan man frygte det resten af sit liv...men det er svært somme tider det ved jeg godt

Anmeld

12. januar 2012

mikkel2006

Tauf skriver:

7 gange, puha du skal lige ha en krammer . Bliver man ikke meget tættere knyttet til det første barn så? Det tror jeg, at jeg ville gøre. Da jeg vil tænke at jeg jo måske kun får ham så skal jeg jo passe endnu bedre på ham. Hvis du forstår mig.

jo man passer ekstra godt på ham, for som du siger man ved ikke om der kommer flere, men man har lov lov at håbe nu har vi holdt pause med projekt baby et år, så prøver nok igen her inden for de næste par måneder...

Anmeld

12. januar 2012

mikkel2006

Tauf skriver:

jo man passer ekstra godt på ham, for som du siger man ved ikke om der kommer flere, men man har lov lov at håbe nu har vi holdt pause med projekt baby et år, så prøver nok igen her inden for de næste par måneder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.