Astmatisk bronkitis og dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.968 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. marts 2009

Henri84

Jer der har børn med AB, hvad gør i i forhold til DP? Må DP give dem medicin?? Eller skal man holde dem hjemme så længe de er medicinkrævende?
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2009

fam.4xc

Henri84 skriver:

Jer der har børn med AB, hvad gør i i forhold til DP? Må DP give dem medicin?? Eller skal man holde dem hjemme så længe de er medicinkrævende?
Knus

Nu er mine piger i vuggestue, men ved de godt må gi medicinen hvis de er anvist i brugen - så mon ik det er det samme der...???

Anmeld

7. marts 2009

eliasogmor

Henri84 skriver:

Knus

man må ikke give medicin i dagpleje..... i hvertfald ikke her i kolding....

Anmeld

7. marts 2009

ann-kristina

Her i Haderslev, mener jeg at de godt må give medicin hvis det er til kronisk sygdom, ex astma. Men spørg da din dagplejemor om hun vil.

Anmeld

7. marts 2009

Knudsen

Hejsa.
Jeg er pædagog og arbejder i en børnehave og har samtidig en datter med AB.
Dagpleje og institutioner kan ikke nægte at give maske eller flydende bricanyl (sikkert stavet forkert) Hvis din dagplejemor ikke har prøvet det før kan du instruerer hende i det, men hun skal give det så tit som du og lægen anviser det.
De fleste dagplejemødre har erfaring og gode tips og trick til at give maske til selv helt små børn.

Håber at mit svar hjælper dig..
Janni

Anmeld

7. marts 2009

A.

eliasogmor skriver:

man må ikke give medicin i dagpleje..... i hvertfald ikke her i kolding....

jo man må..det står i den bog jeg fik fra dp

Anmeld

7. marts 2009

Henri84

Tak for svar piger

Anmeld

7. marts 2009

Lillemy60

Min søns vuggestue krævede lægeerklæring, ellers må de ikke give ham det. Så hvis der kommer kludder, så bare en tur forbi lægen og få lægen til at skrive en notits, så må de ikke nægte at give medicin.

Anmeld

7. marts 2009

aop

Måske et lille side-spring, men har du prøvet at droppe alle mælkeprodukter i hans kost?
Mælk er slim-dannende. Så kunne du måske helt slippe for masken .

Venlig hilsen AOP

Anmeld

7. marts 2009

Henri84

aop skriver:

Måske et lille side-spring, men har du prøvet at droppe alle mælkeprodukter i hans kost?
Mælk er slim-dannende. Så kunne du måske helt slippe for masken .

Venlig hilsen AOP

Jeg har tænkt tanken! Vi er først lige for kort tid gået væk fra ingen komælk og nutramigen ved siden af amning, til en lille smule mælk i maden/NAN... OG herefter er det gået helt galt med sygdom, først MØB og så AB, min kæreste var mælkeallergiker som spæd, så han er disponeret... Men tror nu lige vi giver det en chance, for at se om det bare er et tilfælde at det kommer lige som vi starter på mælk!
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.