sløret rives i stykker :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Sabine...!

her blir det også fra bedt...

Min svigerinde blev gift i sommers... og hun havde også fra bedt sig det.. (men det var der så nogle der mente at man ikke kunne) så inden de nåede at klippe/rive i det eskoterede jeg hende ud af salen.... og hun blev jagtet ud på toilettet... der to vi sløret af hende...

syntes det er trist at man ikke respektere brudeparets ønsker...

vi fra beder os også polterarben og useriøse sange... og det håber vi bestemt også at folk respektere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

K&S

Maja84 skriver:

Ja var ude at købe tilbehør i dag, bla slør og det kostede sgu 1100 :O
Har godt hørt man i gamle dage rev sløret i stykker, men troede ikke det Var brugt i mange år, kun at manden skal have sokkespidserne klippet af. Svigermor siger så at det gør man da, og de gør ligesom med gommen, holder en og får sløret revet i stykker, men det sidder jo fast i mit hår og vil godt nok heller ikke have sådan et dyrt slør klippet itu. Har slået mig helt ud.
Har i andre oplevet denne tradition eller hvordan. Fortæl fortæl

Vi har efterhånden været til en masse bryllupper inden for de seneste år og der har det været HELT OG HOLDENT brudens beslutning hvorvidt sløret skulle rives i eller ej

Jeg fik selv revet i sløret, men jeg har en veninde, som fravalgte det, da hun gerne ville have at sløret gik i arv til hendes børn

Men hvis du gerne vil have revet sløret, kan du købe et billigt - som sættes i håret kort forinden, I skal danse brudevals

Anmeld

10. januar 2012

Kløver

Tak for svar, jeg har først kendt til traditionen for nyligt, og ikke noget som har været brugt i min familie, og da svigermor fortalte om det blev jeg så ked af det, da jeg i forvejen synes det Var dyrt tilbehør, men specielt da hun jo gav klart udtryk for hvordan det foregik, og man blev sammen med manden lagt ned, og så ville folk bare rive det i stykker. Synes bare slet ikke om hverken at få ødelagt slør, væltet omkuld eller blivet revet i for sløret sidder jo godt fast men ja alternativet må være at tage det af, for frygter folk ikke vil respektere det, selvom vi siger folk ikke skal rive det i stykker, ved velkomst talen

Anmeld

10. januar 2012

Frk.S

Jeg kender godt traditionen.

Min kusine frabad sig det til hendes bryllup. Det sagde toastmasteren da han gav praktisk info, og det blev selvfølgelig respekteret.

Jeg har dog også været til bryllup flere gange siden, hvor det ikke blev gjort (selvom der ikke var udstedt forbud mod det). Så måske man ikke gør det så meget mere...?

Men du er da i hvert fald i din gode ret til at frabede dig det.

Anmeld

10. januar 2012

Kløver

Sabine...! skriver:

her blir det også fra bedt...

Min svigerinde blev gift i sommers... og hun havde også fra bedt sig det.. (men det var der så nogle der mente at man ikke kunne) så inden de nåede at klippe/rive i det eskoterede jeg hende ud af salen.... og hun blev jagtet ud på toilettet... der to vi sløret af hende...

syntes det er trist at man ikke respektere brudeparets ønsker...

vi fra beder os også polterarben og useriøse sange... og det håber vi bestemt også at folk respektere...

Jeg frygter virkelig også de ikke vil respektere, men ville blive så tosset og så kunne vedkommende få lov at erstatte det, selvom man desværre aldrig kunne erstatte ens slør.
Bare synd folk ikke kan vise respekt om man ønsker at følge tradition eller ej

Anmeld

10. januar 2012

Jonatansmor

Kay skriver:

da min veninde blev gift for snart 2 år siden havde hun købt en fint dyrt slør til vielsen og middagen... og inden brudevalsen gik hun ud og skiftede slør til et billigt slør hun også havde købt... det blev gjort i hemmelighed da hendes svigermor syntes det var forkert og mod traditionerne... men måske en ide til dig

Gjorde en af mine veninder også. Med den samme løftede pegefinger fra svigermor - I skulle have nydt hendes absolutte stramme ansigt da hun fandt ud af det til sommerfesten sidste år - priceless!  

Anmeld

10. januar 2012

Kay

Jonatansmor skriver:

Gjorde en af mine veninder også. Med den samme løftede pegefinger fra svigermor - I skulle have nydt hendes absolutte stramme ansigt da hun fandt ud af det til sommerfesten sidste år - priceless!  

hahaha... ja det må ha været sjovt

Anmeld

10. januar 2012

piap

skal selv giftes til maj og har været meget i tvivl om der skulle rives i sløret eller ej.. og er kommet frem til at bliver ´sløret revet i stykker så er det ikke meget at gøre ved, det er en af traditionerne..

min svigerinde og svoger blev gift for nogle år siden (hun havde ikke sslør på) og da de klippede hans strømper der følte hun sig faktisk lidt uden for, har hun fortalt, så kunne hun gøre det om ville hun vælge slør i dag..

Anmeld

12. januar 2012

hmg86

Maja84 skriver:

Tak for svar, jeg har først kendt til traditionen for nyligt, og ikke noget som har været brugt i min familie, og da svigermor fortalte om det blev jeg så ked af det, da jeg i forvejen synes det Var dyrt tilbehør, men specielt da hun jo gav klart udtryk for hvordan det foregik, og man blev sammen med manden lagt ned, og så ville folk bare rive det i stykker. Synes bare slet ikke om hverken at få ødelagt slør, væltet omkuld eller blivet revet i for sløret sidder jo godt fast men ja alternativet må være at tage det af, for frygter folk ikke vil respektere det, selvom vi siger folk ikke skal rive det i stykker, ved velkomst talen

Jeg har ikke deltaget i særlig mange bryllupper, men er dog bekendt med traditionen.. Jeg skal selv giftes til april og har købt slør efter den viden, at det skal rives i stykker..

Dog ved jeg, at jeg får lov at stå på benene.. de plejer ikke at vælte bruden omkuld på samme måde som med manden.. Sådan har det ikke været til nogle af de bryllupper jeg har været til eller hørt om.

Min grandkusine havde købt et ekstra slør, som bare sad på en hårbøjle.. så kunne hun lige folde det dyre op under.. Det tog alle rigtig pænt, der var ingen der sagde noget til det.. 

Anmeld

12. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, mit slør blev klippet i stykker selvom det var halvdyrt. Jeg kan godt lide traditioner og havde ikke frabedt mig det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.